Δεν είναι τρόλεϊ. Είναι νταλίκα σε ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο
Η πρωτοπορία στους αυτοκινητόδρομους έρχεται από τον Βορρά. Ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που θα εξοικονομήσει ενέργεια και θα μειώσει περαιτέρω τους ρύπους
- 01 Ιουλίου 2016 08:50
Και όμως, ο πρώτος ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος του πλανήτη, είναι πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του. Η Siemens εγκαθιστά ένα σύστημα εναέριας γραμμής επαφής για υβριδικά φορτηγά οχήματα στη Σουηδία.
Το έργο ανατέθηκε από το Σουηδικό Οργανισμό Μεταφορών στο Κομητειακό Συμβούλιο του Gävleborg. Πρόκειται για ένα σύστημα εναέριας γραμμής επαφής που θα μπορεί να ηλεκτροδοτεί ένα τμήμα μήκους δύο χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο E16 βόρεια της Στοκχόλμης, στο πλαίσιο του πιλοτικού έργου που θα ελεγχθέι πριν φτάσουμε στο τελικό στάδιο παραγωγής.
Βασικό στόχος της Σουηδίας είναι να απεξαρτηθεί ο τομέας των μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2030, κάτι που σίγουρα είναι ένα μεγαλόπνοο πλάνο. Τα αποτελέσματα των δοκιμών θα είναι διαθέσιμα δύο χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου.
Ο Roland Edel, Chief Technology Officer της Διεύθυνσης Mobility της Siemens ανέφερε σχετικά σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για το έργο: “Ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος είναι δύο φορές πιο αποδοτικός σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο η ενεργειακή κατανάλωση ελαττώνεται στο μισό, αλλά κι ότι μειώνεται η ρύπανση του αέρα. Τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα είναι το πρώτο βήμα προς τα πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία θα παίζουν έναν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των βιώσιμων μεταφορών φορτίων”.
Το σύστημα λειτουργεί με έναν παντογράφο, ο οποίος συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο παντογράφος συνδέεται με το σύστημα εναέριων γραμμών επαφής και αποσυνδέεται αυτόματα σε ταχύτητες έως και 90 χιλιομέτρων ανά ώρα, μέσω ενός συστήματος αισθητήρων.
Τα φορτηγά που διαθέτουν αυτό το σύστημα αντλούν ενέργεια από την εναέρια γραμμή επαφής όσο κινούνται, γεγονός που μηδενίζει τις εκπομπές ρύπων. Σε δρόμους όπου δεν υπάρχουν υποδομές εναέριας γραμμής επαφής, τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα ντίζελ. Εναλλακτικά, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει, για παράδειγμα, με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή με συσσωρευτές. Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν με τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας της Scania. Το πιλοτικό έργο υλοποιείται στον αυτοκινητόδρομο E16, ο οποίος συνδέει τις βιομηχανικής περιοχές Dalarna και Gävleborg, με το λιμάνι του Gävle. Σε πρώτη φάση δοκιμάζονται δύο οχήματα.
“Ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος (eHighway) που αναπτύσσει η Siemens συνδυάζει τις δοκιμασμένες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στους σιδηροδρόμους με την ευελιξία των οδικών μεταφορών”, δήλωσε ο Jan Nylander, επικεφαλής του έργου για το Κομητειακό Συμβούλιο του Gävleborg. “Σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία της Scania, η κατανάλωση καυσίμων και οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν, ενώ ο ευφυής παντογράφος διασφαλίζει ότι τα οχήματα που θα κινούνται στον ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο θα είναι όσο ευέλικτα είναι και τα συμβατικά οχήματα”, συμπλήρωσε.
Στην Καλιφόρνια, η Siemens συνεργάζεται με τη Volvo και τοπικές εταιρείες αμαξωμάτων φορτηγών οχημάτων, στο πλαίσιο πιλοτικού έργου για τη Διαχείριση της Ποιότητας του Αέρα στην Περιοχή της Νότιας Ακτής (South Coast Air Quality Management District – SCAQMD).
Το έργο εξετάζει το πώς οι διαφορετικές διαμορφώσεις αμαξωμάτων φορτηγών οχημάτων αλληλεπιδρούν με τις υποδομές ηλεκτρικού αυτοκινητόδρομου που έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή που γειτνιάζει με τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς.