Το The Tipping Point αλλάζει ζωές μέσω της αλληλεπίδρασης

Το The Tipping Point αλλάζει ζωές μέσω της αλληλεπίδρασης

Το πρόγραμμα "Μπορείς και εσύ!" του The Tipping Point δίνει τη δυνατότητα σε ΑμεΑ να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα και δυνατότητες μέσω της αλληλεπίδρασης με ΑμεΑ πρότυπα.

Αν παίρναμε ένα ευρώ κάθε φορά που μας ρωτούσαν “τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;” από τη στιγμή που αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη μας μέχρι την ολοκλήρωση της πορείας μας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το πιθανότερο είναι πως θα είχαμε χρήματα να καλύψουμε το κόστος του όποιου ιδιωτικού πανεπιστημίου. Και πάλι βέβαια, ουδείς θα μπορούσε να μας εγγυηθεί ότι έχουμε κάνει τη σωστή επιλογή. Αυτή που θα μας βοηθούσε να ζήσουμε το ιδεατό. Αυτό που ο Κομφούκιος έχει περιγράψει στη φράση “διάλεξε μια δουλειά που σ’ αρέσει και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου”. Το “Tipping Point” δημιουργήθηκε για να βοηθήσει παιδιά από όλη την Ελλάδα, ακόμα και από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, να λάβουν τις κρίσιμες και επαγγελματικές αποφάσεις, εν πλήρει συνειδήσει. Από την αρχή στήριξε την προσπάθεια το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ως μέγας δωρητής.

Το News 24/7 επικοινώνησε με την Αμαλία Κωνσταντακοπούλου, εκ των ιδρυτών της ΜΚΟ που εμφανίστηκε στη ζωή μας, για να κάνει τη ζωή των παιδιών πιο εύκολη “είτε αφορά την ακαδημαϊκή καριέρα, είτε την επαγγελματική”. Ούσα η ίδια μια περίπτωση που άλλα πίστευε ότι ήθελε να κάνει και άλλα τελικά έκανε, ομολογεί πως “μεγάλωσα στη Ευηνοχώρι, έξω από το Μεσολόγγι και δεν είχα τα ερεθίσματα που χρειαζόμουν, ώστε να αναγνωρίσω τι επάγγελμα ήθελα να κάνω. Είχαμε κοιτάξει τις δικές μας πορείες και διαπιστώσαμε πως τις πιο σημαντικές αποφάσεις της ζωής μας, τις λάβαμε τυχαία μέσα από επαφές με 2-3 ανθρώπους, με τους οποίους έτυχε να συναντηθούμε. Καταλήξαμε λοιπόν, στο ότι είναι σημαντικό να ‘χουν οι μαθητές πρόσβαση σε στοχευμένη, δομημένη πληροφορία που θα δίνεται μέσω των σχολείων και των καθηγητών. Ένα παιδί μπορεί να κατανοήσει έως ένα βαθμό τι θέλει, αλλά δεν έχει στο περιβάλλον κάποιον να δει και να ανακαλύψει όλα όσα αφορούν τη δουλειά που τον ιντριγκάρει. Πλέον όλοι έχουμε πρόσβαση στο Internet, αλλά δεν είναι δομημένη. Εκεί εστιάσαμε”.

To “Τipping Point” χρησιμοποίησε την “έξυπνη” πλατφόρμα, μέσω της οποίας γίνονται ομαδικές συνεδρίες. “Φέρνουμε σε επαφή τάξεις με μέντορες, ώστε να μοιραστούν με τους μαθητές, την εμπειρία και τη γνώση πάνω σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, επάγγελμα ή επιστήμη. Συνεργαζόμαστε με διάφορους οργανισμούς που μας δίνουν ένα πολύ μεγάλο pool μεντόρων. Για παράδειγμα, έχουμε σχέση με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Στόχος πάντα, είναι η καλύτερη δυνατή πληροφόρηση προς τους μαθητές, πριν αποφασίσουν τι θα επιλέξουν”. Το πρόγραμμα το υλοποιούν οι καθηγητές “με τη δική μας βοήθεια. Λάβαμε υπ’ όψιν μας πως μεγαλώνουμε με 2-3 πρότυπα, από τον οικογενειακό κύκλο και το σχολικό περιβάλλον και θελήσαμε να δώσουμε την ευκαιρία σε μαθητές, να συναντήσουν 30 με σαράντα πρότυπα, μέσα στο σχολικό έτος, ώστε να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και να ανακαλύψουν επαγγέλματα που μπορούν να αναπτύξουν και στον ίδιο τους τον τόπο”.

Η Αμαλία διευκρίνισε πως “όλοι πια αναζητούν μέσω του διαδικτύου ό,τι τους ενδιαφέρει. Παρ’ όλα αυτά εμείς φροντίζουμε ώστε οι πληροφορίες που λαμβάνουν οι μαθητές, από τους μέντορες, να απαντούν στις πραγματικές απορίες τους. Τους ζητάμε να τις διατυπώσουν, ώστε να διαμορφωθεί η ατζέντα της συζήτησης, πάνω στις ανάγκες των παιδιών, πριν γίνει η σύνδεση. Έτσι, ο μέντορας επικεντρώνεται σε ό,τι τα ενδιαφέρει. Εν τω μεταξύ, αυτό το εργαλείο, η “έξυπνη” πλατφόρμα, δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές να προσκαλέσουν, μέσω τριών απλών βημάτων και σε συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, τον μέντορα. Δεν δείχνουμε μόνο κάποιον που εργάζεται στη Google ή τη NASA, αλλά και κάποιον που εργάζεται στο διπλανό χωριό και έχει μεράκι για αυτό που κάνει. Αναδεικνύουμε πρότυπα και από τον τόπο των παιδιών”.

Tης ζητήσαμε να μας πει ποια από τις συνδέσεις που έγιναν με μέντορες έχει ξεχωρίσει. Δυσκολεύτηκε “γιατί καθημερινά βιώνουμε κάτι το μοναδικό, βάσει της αντίδρασης που έχουμε από τα παιδιά, αλλά και από τους καθηγητές που επίσης, επωφελούνται. Κάνουν κάτι καινοτόμο για το σχολείο τους. Αν πρέπει να διαλέξω μια περίπτωση, θα πω εκείνη που χρησιμοποιούμε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα του “Tipping Point”: ένας καθηγητής φυσικής, στην Κρήτη έκανε 20 λεπτά μάθημα και την υπόλοιπη ώρα την αφιέρωσε στη σύνδεση με έναν μηχανικό της NASA, με τον οποίον συζητούσαν τα παιδιά”. Η διαδραστική, με live video, συνεδρία καταγράφεται “και έτσι δημιουργείται video-βιβλιοθήκη για κάθε σχολείο, ώστε τα παιδιά να μπορούν να ανατρέψουν σε αυτή, ανά πάσα στιγμή”.

Η εξέλιξη της ιστορίας είναι το “Μπορείς και εσύ!”

Όλα όσα διαβάσατε έως εδώ εφαρμόστηκαν και στο πρόγραμμα “Μπορείς και εσύ!”, που “τρέχει” από τον περασμένο Μάιο. Αφορά στην ενεργοποίηση και την κοινωνική ενσωμάτωση Ατόμων με Αναπηρία, μέσα από τη σύνδεση τους με ΑμεΑ πρότυπα. Πιο απλά, στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα σε ΑμεΑ που βρίσκονται ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας, να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα και δυνατότητες και να εμπνευστούν, μέσω της αλληλεπίδρασης με τα ΑμεΑ πρότυπα.

Πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Σύλλογο Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα και Φίλων Ν. Ροδόπης “ΠΕΡΠΑΤΩ” και υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος “Σημεία Στήριξης”, που συγχρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα, τη Φιλανθρωπική Οργάνωση Hellenic Hope και το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Τα βήματα είναι τέσσερα: 1) δημιουργείς το προφίλ σου, 2) θέτεις τα ερωτήματα που σε ενδιαφέρουν, 3) μετέχεις στις διαδραστικές ομαδικές συνεδρίες που πραγματοποιούνται και δ) ακούς όσα έχουν να πουν οι μέντορες, όσα τους δίδαξε η δικής τους ιστορία.

Η Αμαλία εξηγεί πως “πολύ συχνά η κινητική αναπηρία ατόμων μεταφράζεται σε κοινωνική απομόνωση, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για την ένταξη ΑμεΑ στην κοινωνία -μια κοινωνία που κάποιες φορές αντί να βοηθά, δημιουργεί προβλήματα. Έχοντας την τεχνογνωσία ως προς το πώς να συνδέσουμε ομάδες ανθρώπων με μέντορες, σκεφτήκαμε πως θα είχε ενδιαφέρον να δημιουργήσουμε και μια κοινότητα μεντόρων που συγκροτούν άτομα με αναπηρία. Άνθρωποι που έχουν καταφέρει να προχωρήσουν στους τομείς που τους ενδιέφεραν και διέπρεψαν. Θέλαμε να τους αναδείξουμε ως πρότυπα και μέσα στην ελληνική κοινωνία και να τους φέρουμε σε επαφή, με άλλα άτομα με αναπηρία, ώστε να μοιραστούν της ιστορίες τους”.

Θυμήθηκε την περίπτωση μιας 28χρονης γυναίκας που όταν η ΠαραΟλυμπιονίκης ξιφασκίας, Κέλλυ Λουφάκη τη ρώτησε στη live σύνδεση ποιος είναι ο στόχος της, απάντησε “δεν έχω κάποιον”. “Η μέντορας της απάντησε πως δεν γίνεται να είναι 28 χρόνων και να μην έχεις στόχους και μετά της εξήγησε πόσο βοήθησε την ίδια ο αθλητισμός, γιατί την έκανε να καταλάβει πως ονειρεύεσαι πιο εύκολα, όταν έχεις στόχους”. Η συνέχεια ήταν η 28χρονη να ασχοληθεί με ένα σπορ και να διαπρέψει. Συνολικά υπήρξαν 202 ωφελούμενοι, από έξι διαφορετικές πόλεις με 12 μέντορες, από τον αθλητισμό, την ιατρική, την ελληνική ΠαραΟλυμπιακή Επιτροπή. Υπήρχε ένας εργαζόμενος ως εκπαιδευτής σε άτομα με αναπηρία και ένας σκηνοθέτης. “Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε τη λίστα” λέει η Αμαλία, “σε πρώτη φάση, ήλθαμε σε επαφή με οργανισμούς από την Ελλάδα, που έχουν ως ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, τους παρουσιάσαμε το πρόγραμμα και το προσφέραμε σε όσους ενδιαφέρθηκαν. Όλα γίνονται σε συνεργασία με το σύλλογο “Περπατώ” που είναι ειδικοί του πεδίου. Εμείς κάναμε τη σύνδεση, προσφέροντας την τεχνογνωσία”.

Συνεχίζεται το πρόγραμμα “Σημεία Στήριξης”

Την Πέμπτη 22/3, στις 12.30 θα πραγματοποιηθεί στο Σεράφειο (εκθεσιακός χώρος) η παρουσίαση των αποτελεσμάτων για το 2ο κύκλο του προγράμματος “Σημεία Στήριξης”, πρωτοβουλία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, του ΤΙΜΑ Κοινωφελούς Ιδρύματος, του κοινωφελούς οργανισμού Hellenic Hope και του Ιδρύματος Μποδοσάκη για την ενίσχυση καινοτόμων κοινωνικών πρωτοβουλιών με έμφαση στην υποστήριξη δράσεων μικρής κλίμακας και μέγιστου κοινωνικού αντίκτυπου. Συνολικά χρηματοδοτήθηκαν 19 δράσεις – 8 για την κοινωνική ενσωμάτωση ατόμων με αναπηρία (ΚΙΛ), 8 για την υποστήριξη για την Τρίτη Ηλικία (ΤΙΜΑ) και 3 για την ενίσχυση οργανώσεων παιδικής προστασίας.

Οι 19 φορείς ενισχύθηκαν οργανωτικά μέσω του Social Dynamo του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα ανακοινωθεί η έναρξη του τρίτου κύκλου του προγράμματος (24 χρηματοδοτούμενες δράσεις) στον οποίο θα συμμετέχουν επίσης ως χρηματοδότες το «Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου» και το «Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη». H διαδικασία υποβολής αιτημάτων θα ξεκινήσει 22 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί 31 Μάϊου. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τις προηγούμενες δράσεις ΕΔΩ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα