Τα ελαστικά της Michelin έχουν πολύ καλές επιδόσεις μέχρι και το τέλος της ζωής τους
Δοκιμές από το Auto Bild αναθεώρησαν δεδομένα για το βάθος πέλματος, με τη Michelin να κερδίζει τον ανταγωνισμό
- 19 Μαρτίου 2018 12:05
Η νομοθεσία λέει ότι τα ελαστικά έχουν ως κατώτατο όριο για βάθος πέλματος, τα 1,6 χιλιοστά, προκειμένου να έχουν ικανοποιητική συμπεριφορά στο δρόμο. Ωστόσο, πολλοί κατασκευαστές, επισημαίνουν στους καταναλωτές να αλλάζουν τα ελαστικά τους όταν φθάνουν στα 4 χιλιοστά, δηλαδή στο μισό του βάθους πέλματος από όταν ήταν καινούργιο.
Αναμφίβολα, η φθορά ενός ελαστικού παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια, δηλαδή κατά πόσο το ελαστικό μπορεί να φρενάρει αποτελεσματικά και κατά πόσο μπορεί σε περίπτωση βροχής να αποφύγει την υδρολίσθηση. Αυτοί είναι οι δύο, πιο σημαντικοί παράγοντες για την αξιοπιστία ενός ελαστικού. Άλλοι παράγοντες είναι η ποιότητα κύλισης, ο θόρυβος που παράγει το αυτοκίνητο από τη χρήση φθαρμένων ελαστικών και βέβαια η κατανάλωση, στην οποία σημαντικό ρόλο έχει και η σωστή πίεση.
Το περιοδικό Auto Bild στη Γερμανία, έκανε μια πράγματι εντυπωσιακή αξιολόγηση. Πήρε ελαστικά για κάθε εποχή (all season) διαφόρων κατασκευαστών και πραγματοποίησε δοκιμές σε όλες τις συνθήκες, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Όμως, το αξιοσημείωτο δεν ήταν αυτό. Ήταν το γεγονός ότι οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με ελαστικά σε τρεις διαφορετικές φάσεις της ζωής τους. Εντελώς καινούργια, με βάθος πέλματος 4 χιλιοστά και με βάθος πέλματος 2 χιλιοστά. Για να πετύχουν ίσα βάθη (και άρα τον ίδιο βαθμό ομοιόμορφης φθοράς), χρησιμοποίησαν ένα ειδικό μηχάνημα, που έφερε τα πέλματα στο ίδιο βάθος.
Εκεί, λοιπόν αποδείχθηκε αυτό που είχε προαναγγείλει ο Thomas Obernesser, επικεφαλής Δοκιμών και Τεχνολογίας της Michelin Γερμανίας, ο οποίος ανέφερε ότι “όλα τα ελαστικά μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως το κατώτατο όριο πέλματος, τα 1,6 χιλιοστά, προσφέροντας επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.”
Στις δοκιμές, στα τελικά αποτελέσματα του Auto Bild, πράγματι το Michelin CrossClimate+ απέδειξε ότι αποδίδει εξαιρετικά μέχρι το τέλος της ζωής του, ακόμα σε βάθος 2 χιλιοστών, αναθεωρώντας την άποψη που είχαν ορισμένοι κατασκευαστές για αλλαγή ελαστικών στα 4 χιλιοστά. Ουσιαστικά, το νέο ελαστικό ήρθε πρώτο στις δοκιμές, καταδεικνύοντας τη μέγιστη αξιοπιστία του, αλλά και υπερθεματίζοντας τις απόψεις των ανθρώπων της Michelin για την αξιοπιστία εν γένει των ελαστικών τους, με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.
Αυτή η αξιολόγηση είναι ιδιαιτέρως σημαντική, διότι αν όλοι άλλαζαν τα ελαστικά στο μέσον της ζωής τους, φανταστείτε πόσα περισσότερα ελαστικά θα έπρεπε να παράγει η βιομηχανία των ελαστικών, με την όποια επιβάρυνση στο περιβάλλον, μέσω των ρύπων και τη σπατάλη των πρώτων υλών. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα είχαν να αντιμετωπίσουν και ένα υπέρμετρα μεγάλο κόστος. H Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.
Πάντως, η Michelin επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα τα ελαστικά μας, διότι μπορεί μεν στο χαμηλότατο βάθος πέλματος να αποδίδουν εξαιρετικά, εντούτοις μια φθορά στα πλαϊνά από πεζοδρόμιο ή κάποιο κόψιμο, που δεν φαίνεται, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα. Και βέβαια, σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να έχουμε την ιδανική πίεση στο ελαστικό μας.