Κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τα σχέδια τους για την Ινδία

Κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τα σχέδια τους για την Ινδία

Οι διακυμάνσεις στην οικονομία της χώρας και οι αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων από τις κυρίαρχες ντόπιες εταιρείες, ίσως θα αναγκάσουν αυτές τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν επώδυνες περικοπές.

Oι κορυφαίες παγκοσμίως κατασκευαστές αυτοκινήτων συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen, General Motors,Nissan και Renault αναθεωρούν τα σχέδια τους για την Ινδία. Μεγάλες εταιρίες από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία επένδυσαν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά στην αναδυόμενη αγορά της Ινδίας του 1,2 δισ. ανθρώπων, αλλά, εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι οι σχεδιασμοί που έκαναν δεν ήταν σωστοί.

Οι GM, Nissan και Renault έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες εβδομάδες εκατοντάδες απώλειες θέσεων εργασίας, ενώ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη μειώσει την παραγωγή. Οι αναλυτές του κλάδου αναμένουν περισσότερες περικοπές στο εγγύς μέλλον.

Από την άλλη, η VW Group επικεντρώνει τις προσπάθειες της στη Skoda η οποία θεωρείται από τις πιο επιτυχημένες στην αγορά. O Guillaume Sicard, πρόεδρος της Nissan στην Ινδία αναφέρει σε συνέντευξη του στο Reuters, ότι η αγορά στην Ινδία είναι περίεργη. Γι’ αυτό  και θα αναγκαστούμε να μειώσουμε εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της σύμπραξης Renault-Nissan Alliance την νότια Ινδία.

Παρ’ όλα αυτά η αγορά της Ινδίας δείχνει σημάδια ανάκαμψης.  Κάθε μήνας που περνάει οι πωλήσεις βελτιώνονται. Το μεγαλύτερο  όμως μερίδιο των πωλήσεων το κερδίζει η ντόπια εταιρεία Maruti Suzuki India. Τον Ιούλιο η Maruti ανακοίνωσε ότι το μερίδιο της στην αγορά ξεπέρασε το 50%, που είναι το μεγαλύτερο στην τελευταία δεκαετία.

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ινδία αυξήθηκε 5% από την αρχή της χρονιάς μέχρι τον Μάρτιο, αλλά οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες GM Renault, Volkswagen, Skoda και Ford είδαν πτώση διψήφιου αριθμού. Σε αντίθεση με την Maruti και την Hyundai Motor που οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν το 11%. Η Maruti και η Hyundai Motor είναι αυτή τη στιγμή οι πιο πετυχημένες  εταιρείες σε πωλήσεις στην Ινδία κι σκέφτονται να μπουν δυναμικά και ανταγωνιστικά με νέα μοντέλα στην κατηγορία SUV.

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες έχτισαν τεράστιες εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ινδία  μιας και αναμενόταν να γίνει το νούμερο 3 σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2020. Αντ’ αυτού η έλλειψη μικρών αυτοκινήτων, το μικρό δίκτυο αντιπροσώπων και το υψηλό κόστος service και ανταλλακτικών οδήγησαν στη μείωση των πωλήσεων.Η Nissan παρουσίασε πέρυσι το φτηνό Datsun αλλά δεν  πέτυχε τις πωλήσεις που ήλπιζε λόγω της έλλειψης αντιπροσώπων στις μικρές πόλεις που η ζήτηση ήταν μεγάλη για αυτά τα αυτοκίνητα.

Επίσης αρνητικός παράγοντας ήταν ότι οι καταναλωτές δίσταζαν να κάνουν αγορές κατά τη διάρκεια μιας αναιμικής ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας. Ο επικεφαλής σύμβουλος στο PwC , Abdul Majeed λέει ότι η αγορά της Ινδίας είναι εντελώς διαφορετική. Νόμιζαν ότι αν παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο σε πολύ καλή τιμή, οι άνθρωποι θα το αγοράσουν. Δεν πρόκειται μόνο για την αρχική τιμή της αγοράς του. Η τιμή της  βενζίνης και το κόστος συντήρησης  και ιδιοκτησίας είναι πολύ βασικά ζητήματα. Η Nissan και η Renault  σκέφτονται να ρίξουν στην αγορά της Ινδίας μικρά αυτοκίνητα και να  επεκτείνουν το δίκτυο των αντιπροσώπων τους.

Η αμερικάνικη GM  ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα σταματήσει την παραγωγή στο ένα από τα δύο εργοστάσια της και ότι θα παρουσιάσει στα επόμενα 5 χρόνια, 10 νέα μοντέλα αποκλειστικά για την ινδική αγορά, και κατά κύριο λόγο μικρά αυτοκίνητα. Το ίδιο θα κάνουν Volkswagen  και  Ford στοχεύοντας την αγορά με καινούργια compact αυτοκίνητα.  Τα δε σχέδια της Skoda περιλαμβάνουν τη  δρομολόγηση τριών μοντέλων σεντάν με μηχανισμούς  από την Ινδία για να μειωθεί το κόστος παραγωγής.

«Οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν την τάση να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο πρόεδρος της Skoda Ινδίας Sudhir Rao.  “ Γίνεται προσπάθεια για μια υβριδική προσέγγιση μεταξύ της ασιατικής μηχανικής και της ευρωπαϊκής ποιότητας».
 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα