Η ΔΕΗ ‘πουλάει’ με διαγωνισμό 400.000 πελάτες της 

Η ΔΕΗ ‘πουλάει’ με διαγωνισμό 400.000 πελάτες της 
Ατελείωτες οι ουρές σήμερα στο κεντρικό κατάστημα της ΔΕΗ στην οδό Αριστίδου.'Εως αργά το μεσημέρι έφταναν ακόμα και έξω στο πεζοδρόμιο,Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012 (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ) Eurokinissi

Τη δημιουργία μιας μικρής ΔΕΗ στον τομέα της προμήθειας εξήγγειλε ο πρόεδρός της από το συνέδριο του Economist. Ποιους πελάτες θα χάσει

Μια καινοφανή διαδικασία για το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής του ρεύματος και την επίτευξη του στόχου μείωσης των μεριδίων της ΔΕΗ για την οποία έχει δεσμευθεί μνημονιακά η χώρα, ανακοίνωσε από το βήμα του συνεδρίου του Economist ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης. Στην ουσία με την πρωτοβουλία αυτή δημιουργεί μία «μικρή ΔΕΗ» αποκλειστικά στον τομέα της προμήθειας (και όχι της παραγωγής), με αναλογική σύνθεση πελατών, την οποία θα πουλήσει στη συνέχεια μέσω διαγωνισμού προσβλέποντας στο ενδιαφέρον των υπόλοιπων προμηθευτών.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης “δημιουργούμε εταιρείες λιανικής με πελάτες μας από όλες τις κατηγορίες, με εγγυημένες για ένα διάστημα τιμές χονδρικής, τις οποίες θα διαθέσουμε με διαγωνισμό έναντι ανταλλάγματος στους άλλους προμηθευτές. Η πρώτη εταιρεία, με μερίδιο 6–7%%, δηλαδή περίπου 400.000 πελάτες επιδιώκουμε να είναι έτοιμη το Σεπτέμβριο. Πιστεύουμε ότι όσοι προμηθευτές αντιμετωπίζουν την αγορά στρατηγικά θα ανταποκριθούν”.

Κίνητρο για την παραμονή των πελάτων στη νέα αυτή εταιρεία, όπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης, θα είναι η προσφορά εκ μέρους της ΔΕΗ σταθερού τιμολογίου χονδρικής για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους. Παράλληλα, η ΔΕΗ είναι διατεθειμένη να πωλήσει το σύνολο των μετοχών της νέας εταιρείας στον ενδιαφερόμενο επενδυτή, που ούτως ή άλλως θα κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό. Σημειώνεται ότι από τους πελάτες που θα ενταχθούν στις νέες εταιρείες, εξαιρούνται αυτοί των μη διασυνδεμένων νησιών.

Αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της βίαιας απελευθέρωσης της αγοράς λιανικής, μέσω των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, η ΔΕΗ φαίνεται πως επιχειρεί να επιλέξει η ίδια το μείγμα των πελάτων που θα χάσει. Δεν θα εντάξει δηλαδή στη νέα αυτή εταιρεία μόνο εκείνους τους πελάτες με υψηλά περιθώρια κέρδους σαν αυτούς που της αποσπούν οι ιδιώτες, αλλά θα επιλέξει καταναλωτές κάθε είδους κατηγορίας από άποψη συνέπειας (καλοπληρωτές και μή), και κατηγορίας, (από οικιακούς, και αγρότες μέχρι επαγγελματίες, και επιχειρήσεις).

Ανάλογα με το πως θα εξελιχθεί ο πρώτος διαγωνισμός, η ΔΕΗ θα προχωρήσει και σε άλλους με στόχο να μειώσει το ποσοστό της κάτω του 50% της αγοράς, όπως προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές, όπως εξήγησε ο κ. Παναγιωτάκης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα