Οι νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς

Οι νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς

Η μελέτη που έκανε η JD Power, μια εταιρία που ασχολείται με την έρευνα αγοράς παγκοσμίως, δείχνει ότι ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δισεκατομμύρια στις νέες τεχνολογίες, εν τούτοις ένας σημαντικός αριθμός οδηγών δεν τις χρησιμοποιούν.

Στην μελέτη αυτή διαπιστώθηκαν πολλά σημαντικά θέματα, τα οποία θα πρέπει να προβληματίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους.

Από την έρευνα προκύπτει ότι, τουλάχιστον το 20% των ιδιοκτητών καινούργιων αυτοκινήτων δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ 16 από τις 33 τεχνολογικές καινοτομίες που διαθέτουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα και στις οποίες αφορούσε το ερωτηματολόγιο που τέθηκε υπόψη των οδηγών. Παράλληλα, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 38% δεν χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης!

Στη μελέτη επίσης αναφέρεται ότι στο 35% των οδηγών το σύστημα παρκαρίσματος είναι …άχρηστο αφού δεν το λαμβάνουν υπ΄όψιν τους ενώ τις περισσότερες φορές το έχουν απενεργοποιημένο. Ένα άλλο σύστημα από το οποίο σπανίως ενημερώνονται οι οδηγοί, είναι αυτό που καταγράφει το υψόμετρο στο οποίο κινείται το όχημα. 

Τα σημερινά  αυτοκίνητα είναι «φορτωμένα» μ΄ ένα σωρό σύγχρονα τεχνολογικά gadgets αλλά και εφαρμογές που στόχο έχουν την ασφάλεια, την ψυχαγωγία αλλά και τη διασύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως για το 32% των χρηστών των αυτοκινήτων, όλα αυτά είναι πλήρως αδιάφορα αφού ανέφεραν ότι δεν τα έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ.

Ο αντιπρόεδρος της ‘Ενωσης των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ο Renee Stephens είπε σε συνέντευξη του ότι το περιθώριο αποδοχής από τον οδηγό στις καινούργιες τεχνολογίες είναι περίπου 30 ημέρες. Αν δεν τις έχει χρησιμοποιήσει μέχρι τότε, το πιθανότερο είναι ότι δεν πρόκειται να το κάνει στο μέλλον.

Τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων παίζουν καθοριστικό ρόλο. Αν οι υπάλληλοι δεν έχουν εξηγήσει με κάθε λεπτομέρεια το κάθε χαρακτηριστικό κατά την παράδοση του αυτοκινήτου στον μέλλοντα ιδιοκτήτη, είναι επόμενο τελικά ο αγοραστής  να μην τα λαμβάνει υπ’  όψιν του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η μελέτη επίσης εξέτασε και αυτά τα χαρακτηριστικά στα οποία  οι οδηγοί είναι αδιάφοροι. Εφαρμογές όπως της Apple, Car play, Android Auto αλλά και φωνητικά μηνύματα είναι κάποια από αυτά.  Σε ανθρώπους δε που γεννήθηκαν μεταξύ 1977 και 1994 οι τεχνολογίες που σχετίζονται με ψυχαγωγία αλλά και τη σύνδεση με το διαδίκτυο, είναι ανεπιθύμητες.

Στην ερώτηση  γιατί οι καταναλωτές απορρίπτουν αυτά τα χαρακτηριστικά , εκείνοι απαντούν, είτε ότι τους είναι άχρηστα, είτε ότι ήταν μέσα στο πακέτο εξοπλισμού του αυτοκινήτου χωρίς να το επιλέξουν οι ίδιοι.

Ο Renee Stephens καταλήγει ότι είναι ζωτικής σημασίας τα  στελέχη των αντιπροσωπειών,  να είναι άριστα εκπαιδευμένα και εξοικειωμένα με τις τεχνολογίες έτσι ώστε να βοηθήσουν τους καταναλωτές να καταλάβουν τα νέα συστήματα και βοηθήματα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα