Έχεις μία έξυπνη επιχειρηματική ιδέα; Κάνε την πράξη εντελώς δωρεάν
Success Stories στην Ελλάδα της κρίσης. Από την κατάρτιση ενός Business plan στην εύρεση των πόρων με την μέθοδο crowd funding
- 14 Μαρτίου 2018 09:55
Της Ελένης Λαζάρου
“Που θα βρω το κεφάλαιο να κάνω την ιδέα μου πράξη;” Αυτή είναι μία ερώτηση που βασανίζει χιλιάδες ανθρώπους στην χώρα μας που μέσα στην κρίση έχασαν τις δουλειές τους ή είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται δραματικά. Μέσα στο μυαλό τους γεννιούνται έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες που θα μπορούσαν να τους βγάλουν από το αδιέξοδο αλλά μόνο εμπόδιο στέκεται η έλλειψη πόρων για τα πρώτα έξοδα. Και όμως υπάρχει λύση. Ακούει στο όνομα Buisness coaching center. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα της ΜΚΟ praksis μέσω του οποίου ο υποψήφιος επιχειρηματίας καταρτίζει ένα Business plan με την βοήθεια εξειδικευμένων συμβούλων, αναπτύσσει τις δεξιότητές του και βρίσκει χρήματα για να κάνει την ιδέα του πράξη με την μέθοδο crowd funding.
LAIGO : Όταν η λαϊκή αγορά έρχεται στο σπίτι σας
Για τον Χρήστο Λουκάκη από το Πέραμα οι λαϊκές αγορές είναι μέσα στις πρώτες του αναμνήσεις. Θυμάται πάντα τον πατέρα του να εργάζεται πίσω από έναν πάγκο ενώ για τον ίδιο η δουλειά ξεκίνησε στην τρυφερή ηλικία των 9 ετών όταν ζήτησε από τον πατέρα του ένα ακριβό δώρο και ο πατέρας του του έβαλε ως όρο για να πάρει το δώρο που τόσο ήθελε να τον βοηθήσει στην λαϊκή. Το χαρτζιλίκι που εξοικονόμησε του άρεσε τόσο που τον έκανε να ζητά από τον πατέρα του να τον παίρνει μαζί του όποτε δεν είχε σχολείο.
Βοηθούσε τον πατέρα του καθημερινά στην λαϊκή μέχρι το 2013 και παράλληλα σπούδασε σε Δημόσιο ΙΕΚ ως τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής στο οποίο παρακολουθούσε τα μαθήματα μετά την λαϊκή. Τότε ανακάλυψε το ηλεκτρονικό εμπόριο και ξεκίνησε να πουλάει κάποια προϊόντα στο εξωτερικό πριν 3 χρόνια . Η αρχική του ιδέα ήταν να ανοίξει ένα e-shop και να πουλάει τα προϊόντα που έχει στη λαϊκή.. “ μέχρι που είδα δύο φίλους λαϊκατζήδες να τσακώνονται για το ποιος είχε περισσότερη ώρα στη πρώτη σελίδα τα τοματίνια του στο hastag(#tomatinia) στο instagram…μετά από τα πρώτα γέλια σκέφτηκα και γιατί να πουλάω μόνο τα δικά μου και όχι όλης της λαϊκής; Και γιατί να τα πουλάω μόνο εγώ και όχι όλοι;” θυμάται ο Χρήστος Λουκάκης μιλώντας στο news247.gr
To σκέφτηκε καλά , το οργάνωσε μέσα στο μυαλό του και μετά από έρευνα ολοκλήρωσε την ιδέα που είχε για το Laigo την πρώτη λαϊκή αγορά online μέσα από την οποία ο καταναλωτής θα προμηθεύεται τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά από την λαϊκή αγορά της γειτονιάς του με παράδοση στον χώρο του.
Του έλειπαν όμως τα χρήματα και οι γνώσεις. Τότε ένας κολλητός του φίλος του μίλησε για το Praksis BCC. Οι σύμβουλοι βρήκαν την ιδέα του πρωτότυπη και κατάφερε να βρει 20.000 ευρώ που χρειάστηκε για το στήσιμο της πλατφόρμας και τα πρώτα έξοδα.
Green Carbo: Το ελληνικό μέλι ενεργειακό τζελ για αθλητές
Ο Σαράντης Μπούγιας είναι Γεωπόνος και Οικονομολόγος. Στον εργασιακό του βίο έχει περάσει από πολλές θέσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Έχει εργαστεί ιδιωτικός υπάλληλος 2 χρόνια στην θέση των πωλήσεων σε γεωτεχνική εταιρεία, ως δημόσιος υπάλληλος για ένα χρόνο στο υπουργείο Γεωργίας και έχει ιδρύσει 2 πετυχημένες επιχειρήσεις στον γεωτεχνικό – κατασκευαστικό κλάδο. Η κρίση όμως χτύπησε τον κλάδο σε πολύ μεγάλο βαθμό και αυτό τον ανάγκασε να αλλάξει επαγγελματικό προσανατολισμό. Λάτρης της φύσης ο ίδιος δεν μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του μακριά από την ελληνική φύση. Έτσι στράφηκε προς την πρωτογενή παραγωγή και τις ρίζες του και συγκεκριμένα την μελισσοκομία στην περιοχή της Θεσσαλίας.
Το 2013 λοιπόν, εν μέσω κρίσης, δημιούργησε μια μικρή ομάδα μελισσοκόμων αποτελούμενη από ίδιο , τον ξάδερφό του και 2 άλλους μελισσοκόμους της περιοχής της Θεσσαλίας και οραματίστηκαν την Greencarbo. Η ιδέα γεννήθηκε από την ερασιτεχνική ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό και την ανάγκη που διαπίστωσαν ότι υπήρχε για την ενίσχυση του οργανισμού ενός αθλούμενου με ένα φυσικό συμπλήρωμα που θα αναπληρώνει την ενέργεια και απόδοση του.
“Παράγουμε τις σκουρόχρωμες ποικιλίες μελιού και των παραπροϊόντων της κυψέλης σε ιδανικές συνθήκες και με τις πιο παραδοσιακές πρακτικές, λαμβάνοντας ότι πιο φυσικό μπορεί να μας δώσει η Θεσσαλική γη. Ακολούθως το τυποποιούμε με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές διασφάλισης ποιότητας και επίσης είμαστε σε διαδικασία έρευνας με εκπαιδευτικά, ερευνητικά ιδρύματα της χώρας προς ανάπτυξη διαφόρων καινοτόμων προϊόντων με βάση το μέλι, όπως είναι και το ενεργειακό gel.
Όλα τα παραπάνω σχεδιάζουμε να προωθηθούν στην εγχώρια και ξένη αγορά με καινοτόμο προσέγγιση και marketing και με όλες τις σύγχρονες εφαρμογές ενός αποδοτικού e-commerce μοντέλου.” λέει στο news 24/7 o Σαράντης Μπούγιας.
Έλειπαν όμως τα χρήματα. Ρωτώντας έμαθαν για το BCC Praksis. Παρουσίασαν την ιδέα τους στους ειδικούς που έκριναν πως είναι βιώσιμη και τους έδωσαν συμβουλές σε επικοινωνιακό και οικονομικό επίπεδο αλλά και στον τομέα του marketing. Το κυριότερο όμως ήταν πως τους βοήθησε να έρθουν σε επαφή με χρηματοδοτικούς φορείς όπως το The People’s Trust λαμβάνοντας χρηματοδότηση της τάξεως των 10.000€ για τα πρώτα τους βήματα στο επιχειρείν.
PRAKSIS Business Coaching Center: Σανίδα Σωτηρίας στην Ελλάδα της κρίσης
“Το PRAKSIS Business Coaching Center ξεκίνησε για να υποστηρίξει ανθρώπους που παρά τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν, θέλουν και προσπαθούν να γίνουν αυτόνομα και ενεργά μέλη της κοινωνίας μέσω της δικής τους επιχειρηματικής δράσης. Αυτούς τους ανθρώπους που έχουν βιώσιμες ιδέες, θέληση και μεράκι για να τις υλοποιήσουν, στηρίζουμε προσφέροντας, απολύτως δωρεάν, επιχειρηματική συμβουλευτική, business coaching και ομαδικά σεμινάρια σε επιχειρηματικές δεξιότητες.” λέει στο news 247.gr η υπεύθυνη του προγράμματος Κατερίνα Παράσχου.
Για να ξεκινήσει κανείς την επιχειρηματική του ιδέα χρειάζεται μία καλή ιδέα αλλά αυτή από μόνη της δεν φτάνει μας λέει η κα Παράσχου : “ η ιδέα πρέπει να στηρίζεται από προσπάθεια, επιμονή, γνώση και δεξιότητες. Για να πετύχει ένας επιχειρηματίας χρειάζεται να έχει σωστή στόχευση από πλευράς marketing, να έχει καλό οικονομικό προγραμματισμό, να έχει κοστολογήσει και τιμολογήσει σωστά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, να έχει αναπτύξει τα κανάλια προώθησης και πώλησης. Χρειάζεται επίσης να αναπτύξει ο ίδιος κάποιες δεξιότητες που είναι σημαντικές για την επιχειρηματικότητα, όπως η επικοινωνία, οι τεχνικές πώλησης, η διαχείριση ομάδας και άλλα. “
Το PRAKSIS Business Coaching Center στηρίζει τους επίδοξους επιχειρηματίες σε όλες αυτές τις ανάγκες, προσφέροντας τρία εργαλεία:
1) Εξατομικευμένη Επιχειρηματική Συμβουλευτική
2) Business Coaching
3) Εκπαιδευτικά Σεμινάρια
To βασικότερο όμως είναι οτι το πρόγραμμα συνδέεται με την πλατφόρμα Oneup.gr, την πρώτη πλατφόρμα crowdfunding για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο άντλησης κεφαλαίων που απευθύνεται σε ένα μεγάλο αριθμό δωρητών – υποστηρικτών, οι οποίοι θα πιστέψουν και θα επενδύσουν στην επιχειρηματική ιδέα που θεωρούν καινοτόμο και ελκυστική. Οι νέοι επιχειρηματίες κοινοποιούν την ιδέα τους στην πλατφόρμα crowdfunding και προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον δωρητών, δίνοντάς τους κίνητρα / ανταλλάγματα, αλλά όχι μετοχικό μερίδιο στην επιχείρησή τους.
Catalava: Πλατφόρμα online διερμηνείας σε πραγματικό χρόνο
Ο Γιάννης Χαρατσής είναι ένας έμπειρος διερμηνέας με διεθνή εμπειρία. Μαζί με μία ομάδα συναδέλφων του συνέλαβαν μία ιδέα που σίγουρα έχει μεγάλη ζήτηση. On Line διερμηνεία σε πραγματικό χρόνο! Το όνομα αυτής ; «Catalava»
“Catalava, γιατί με τόσα “α” το προφέρει και ο Ιάπων και ο Εσθονός με άνεση και φυσικότητα. Όλοι έχουν Α στις γλώσσες τους. Προφανώς οι περισσότεροι ιδέαν δεν έχουν τι σημαίνει, αλλά θα θυμούνται τα τέσσερα “α”.
Κι εσείς μόλις καταλάβατε το πρόβλημά μας: ό,τι κάνουμε πρέπει να σκεφτόμαστε πώς το αντιλαμβάνεται ο άλλος στην άλλη άκρη του κόσμου. Αυτός είναι ο ορισμός μιάς σταρτάπ που απευθύνεται στις διεθνείς αγορές.” εξηγεί στο news247.gr o Γιάννης Χαρατσής.
Φανταστείτε λοιπόν μία τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετέχει ένας Κινέζος, ένας Ρώσσος, ένας Έλληνας και ένας άραβας.Ακόμη και αν μιλάνε όλοι αγγλικά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην μπορούν να συνεννοηθούν καλά . Με ένα λάπτοπ (ή Smartphoneή τάμπλετ) , απλά ακουστικά τηλεφώνου και μία πολύ καλή σύνδεση στο Διαδίκτυο το πρόβλημα λύνεται απλά.
“Και αυτό γιατί η η πλατφόρμα το Catalava χρησιμοποιεί επαγγελματίες διερμηνείς, οι οποίοι δεν μιλάνε απλά κάποιες γλώσσες, είναι επαγγελματίες της επικοινωνίας, καταλαβαίνουν τι λέει ο άλλος μέσα από την δικιά του πραγματικότητα, την δικιά του κουλτούρα. Δεν μεταφράζουν (μόνον) λέξεις, αλλά μεταφέρουν μηνύματα: τι νιώθει ο άλλος, τι καταλαβαίνει, τι θέλει, πώς θα το ήθελε. Χωρίς ααα και μμμ, αλλά άμεσα, εχέμυθα, συνέχεια, αποτελεσματικά. Για να καταλάβεις κι εσύ τι λέει ο Κορεάτης, ο Ρώσος, ή ο Μαροκινός που έχει φτηνά το εμπόρευμα που θέλεις να εισάγεις στην Ελλάδα (ή στην χώρα σου, όποια κι αν είναι αυτή τέλος πάντων). “ μας λέει ο κ. Χαρατσής που βοηθήθηκε από το πρόγραμμα της Praksis στο κομμάτι του digital markekting.
“Δεν «κατεβάζεις» τίποτα, απλά συνδέεσαι στην πλατφόρμα μέσα από την ιστοσελίδα και παραγγέλνεις γλώσσα, και σου στέλνουμε ένα ψηφιακό σύνδεσμο, ένα «κλειδί», με μέιλ, τον οποίο ενεργοποιείς την μέρα του ραντεβού σου με τον/τους ξένους και μεταφέρεσαι αυτόματα σε μία οθόνη όπου συναντάς τον/τους ξένους συνομιλητές σου και τον διερμηνέα σου. Δεν έχει κουμπιά, οδηγίες, κόλπα ζόρικα, απλά μιλάς με τον άλλον στην μητρική σου (ή αγγλικά άμα θες, για να κάνεις απόσβεση στα τόσα χρόνια σπουδές, ή και γαλλικά, άμα είσαι του πιάνου, ή ό,τι θες και έχεις ζητήσει) και μεταφέρονται στον άλλον στην δικιά του γλώσσα από τον διερμηνέα μας.”
Melanocarpon: Συνδυάζοντας τον θησαυρό της Αρώνιας με τον αγροτουρισμό
Η οικογένεια του Αντώνη Θεοδώρου καλλιεργεί εδώ και πολλά χρόνια το αγρόκτημα melanocarpon στους πρόποδες του Παρνασσού ενώ παράλληλα διαθέτει επιχείρηση εστίασης στην ίδια περιοχή. Όταν τα σύννεφα της οικονομικής κρίσης εγκαταστάθηκαν πάνω από την χώρα μας ο κ. Θεοδώρου μαζί με τα μέλη της οικογένειάς του οραματίστηκαν ένα επισκέψιμο αγρόκτημα όπου η καλλιέργεια θα γίνεται με ολιστικές και βιολογικές μεθόδους.
“Αναζητήσαμε και βρήκαμε την ιδανική καλλιέργεια γι αυτο τον σκοπό.
Είναι η αρώνια μελανόκαρπη, ένας μικρός μαύρος καρπός με μεγάλα όμως οφέλη για την ανθρώπινη υγεία.
Η επιλογή της καλλιέργειας στηρίχτηκε σε τρεις βασικούς πυλώνες:
– Στην αυξανόμενη ζήτηση των βιολογικών υπερτροφών στην Ελλάδα
– Στο κενό που διαγνώσαμε στην Ελληνική αγορά σε προϊόντα αρώνιας
– Στην υψηλή διατροφική της αξία που είναι αναγνωρισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επίσης με το συγκεκριμένο φυτό μας δίνεται η δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε όλα του τα μέρη. Καρπό, φύλλα ακόμη και τα υποπροϊόντα κατεργασίας.” λέει στο news247.gr ο Αντώνης Θεοδώρου.
Έτσι το 2011 ξεκίνησαν την εγκατάσταση φυτών και το 2017 δημιούργησαν την οικοτεχνία τους και ξεκίνησαν να παράγουν
– Φρέσκια βιολογική αρώνια (συσκευασμένη)
– Κατεψυγμένη βιολογική αρώνια,φυσικούς βιολογικούς χυμούς ψυχρής έκθλιψης, μαρμελάδες , γλυκά και dressings.
“Το επιχειρηματικό ταξίδι εν μέσω κρίσης έχει πολλές σειρήνες αλλά και πολλές συμπληγάδες. Πρέπει κάποιος να είναι υπομονετικός αλλά και πολυμήχανος. Εάν υπαρχει αγάπη και στόχευση οι κόποι κάποια στιγμή θα ανταμειφθούν .Οπωσδήποτε να το τολμήσει και οπωσδήποτε να κάνει αίτηση στο Praksis BCC. Είναι μια συναρπαστική και χρήσιμη εμπειρία
Εμείς ολοκληρώσαμε ήδη τον 8ο κύκλο του Praksis BCC το οποίο συνέβαλε στην προώθηση της επιχειρηματικής μας ιδέας με τους εξειδικευμένους συμβούλους που διαθέτει . Έμαθα πολλά πάνω στο digital marketing που αν τα έκανα με κάποιον ιδιώτη θαπλήρωνα πολλά χρήματα ενώ έχω ανα πάσα στιγμή δίπλα μου ειδικούς να μου λύσουν οποιαδήποτε απορία έχω…..” δηλώνει ο Αντώνης Θεοδώρου.
*Η μεθοδολογία του προγράμματος έχει αναγνωριστεί και βραβευθεί και έχει στηριχθεί χρηματοδοτικά από φορείς όπως το Citi Foundation, η Πρεσβεία των Η.Π.Α., η J.P.Morgan, η Visa, η ΑΜΚΕ Βαπόρι και η Limmat Stiftung. Παράλληλα, φορείς όπως η Citi Ελλάδος, η Oriflame, η Deloitte και άλλοι μετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Περισσότερες πληροφορίες καθώς και την αίτηση συμμετοχής μπορεί να βρει κανείς στο www.praksis.gr/bcc.