Μετρό: Ποια επιχειρηματικά σχήματα ερίζουν για την κατασκευή της γραμμής 4;
Ποιες ελληνικές εταιρίες, σε συνεργασία με σχήματα του εξωτερικού αναμένεται να καταθέσουν πρόταση για την ανάληψη του έργου. Ποιοι σταθμοί προβλέπεται να κατασκευαστούν και ποιες περιοχές της Αθήνας θα καλύπτουν;
- 02 Αυγούστου 2017 17:09
Τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα αναμένεται να δείξουν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό επέκτασης του μετρό της Αθήνας, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το πρακτορείο Reuters. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της “γραμμής 4”, η οποία και θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας που σήμερα δεν εξυπηρετούνται με μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το Γαλάτσι, τα Εξάρχεια, η Κυψέλη, το Γκύζη, η Καισαριανή και ο Δήμος Ζωγράφου. Ωστόσο, οι κάτοικοι των περιοχών αυτών θα πρέπει να περιμένουν αρκετά, καθώς το έργο αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον οκτώ χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Αναλυτικά, Η ΓΕΚ Τέρνα θα καταθέσει προσφορά στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τη γαλλική Vinci και τη Siemens, δήλωσε εκπρόσωπος της ΓΕΚ Τέρνα.
Προσφορές αναμένεται επίσης να καταθέσουν η Άκτωρ με την ιταλική Ansaldobreda, η J&P Avax με την ιταλική Ghella και τη γαλλική Alstom και η Μυτιληναίος με την ι σπανική FCC, δήλωσε στο Reuters πηγή με γνώση του θέματος που δεν κατονομάζεται.
Το σχήμα που θα αναλάβει οφείλει να εκπονήσει την οριστική μελέτη, την μελέτη εφαρμογής, την κατασκευή των έργων, την εγκατάσταση και τη θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση του Έργου και την εκπαίδευση προσωπικού.
Πρόκειται για την τρίτη παράταση προθεσμίας υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία δόθηκε στις 27 Ιουλίου και δίνει τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν προτάσεις ως τις 10 Αυγούστου.
Ποια η χάραξη της νέας γραμμής
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, αποτελεί μέρος το συνολικό μήκος 33,5 χλμ, περιλαμβάνει 30 συνολικά σταθμούς και αναμένεται να προχωρήσει σε πέντε στάδια. Στο πρώτο αυτό τμήμα, προβλέπονται 12,9χλμ γραμμής και 14 σταθμούς. Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Έτσι, η γραμμή θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή, με τους σταθμούς να διαμορφώνονται ως εξής:
- Άλσος Βεΐκου
- Γαλάτσι
- Κυψέλη
- Δικαστήρια
- Αλεξάνδρας
- Εξάρχεια
- Ακαδημία
- Κολωνάκι
- Ευαγγελισμός
- Καισαριανή
- Νηαρ Ηστ
- Ιλίσια
- Ζωγράφου
- Γουδή
Δείτε στο χάρτη τα σημεία από τα οποία προβλέπεται να περνά η γραμμή:
Το εκτιμώμενο κόστος της γραμμής, σε αυτό το πρώτο τμήμα, ανέρχεται σε 1.450.000.000,00 € και ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης σε 96 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου έχει προβλεφθεί στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη).
Σε ό,τι αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, προβλέπεται να περιλαμβάνει τις γραμμές Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Περισσό και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 33,5 χλμ, περιλαμβάνει 30 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,9 χλμ και 14 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 3,6 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Περισσός (μήκους 3,0 χλμ και 2 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)