Γ.Πέτρου: Πρώτο σημαντικό βήμα ο διαχειριστικός έλεγχος

Γ.Πέτρου: Πρώτο σημαντικό βήμα ο διαχειριστικός έλεγχος

Ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Καμεράτα Γιώργος Πέτρου, μίλησε στο Ραδιόφωνο 24/7 και στην εκπομπή ΠΕΖΟΙ στον ΑΕΡΑ, σχολιάζοντας την εντολή για έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο στην Ορχήστρα

«Ο διαχειριστικός έλεγχος είναι ένα πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα, ώστε να καταγραφεί επίσημα το  χρέος του οργανισμού που δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια ποιο είναι ( κυμαίνεται  μεταξύ 1,5 και 2,5 εκ.), αλλά δεν είναι η λύση του προβλήματος», δήλωσε  στην εκπομπή ΠΕΖΟΙ στον ΑΕΡΑ, με την Ιωάννα Κλεφτόγιαννη και την  Φωτεινή Λαμπρίδη ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Καμεράτα Γιώργος Πέτρου, σχολιάζοντας την εντολή για έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο στην Ορχήστρα, τον οποίο διέταξε για την περίοδο 2013-2016 το υπουργείο Πολιτισμού.

Η Καμεράτα συνεχίζει να πραγματοποιεί πετυχημένες  εμφανίσεις στην  Ελλάδα και στο εξωτερικό, μάλιστα παραμένει  η πιο κινητική και αναγνωρισμένη ελληνική ορχήστρα εκτός των ελληνικών συνόρων, παρότι επιβιώνει  χωρίς Δ.Σ. από την ώρα που αυτό παραιτήθηκε (χωρίς να έχει ληξει η θητεία του).  Χωρίς όμως  Δ.Σ. δεν μπορεί να απορροφήσει  τις 130.000 ευρώ της κρατικής επιχορήγησης, δεν μπορεί να συνάψει συμβάσεις , δεν μπορούν να επαναπροσληφθούν και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων (μουσικοί και διοικητικό προσωπικό) οι οποίοι δικαιώθηκαν στα δικαστήρια, δεν μπορεί ούτε να καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές.

«Η ορχήστρα και να είχε σιωπήσει τα χρέη θα συνεχιζαν να υπάρχουν . Το γεγονός ότι καθόμαστε γύρω από ένα τραπέζι και εδώ σήμερα και στο υπουργείο Πολιτισμού και συζητάμε για την Καμεράτα είναι γιατί  η Καμεράτα συνεχίζει να έχει έργο εδώ και δυο χρόνια, παρ’όλες τις αντίξοες συνθήκες», διευκρίνισε ο κ. Πέτρου, ο οποίος ανέλαβε την Καμεράτα προτού ξεσπάσει η κρίση μετά την παραίτηση του Δ.Σ.

«Η Καμεράτα παρόλο που δεν έχει όμως  Δ.Σ. δεν λειτουργεί παράνομα», απάντησε ο Γιώργος Πέτρου, σε σχετικό ερώτημα. «Οι αμοιβές δίνονταν και δίνονται μέσω ιδιωτικών γραφείων παραγωγής, που κάναν και κάνουν συμβάσεις υπέρ ημών. Στην ουσία, η Καμεράτα ζει από τα έσοδα των συναυλιών της τα τελευταία 2 χρόνια,είναι ένα ιδανικό μοντέλο. Είναι τελείως παράλογο το ότι ένα σύνολο επιβιώνει μόνο από τα έσοδα των συναυλιών χωρίς να είναι κρατικοδίαιτο και να βγαίνει στο εξωτερικό χωρίς καμία επιχορήγηση από το υπουργείο – πρόσθεσε ο αρχιμουσικός.Τα 14 με 20 ταξίδια που κάνει  το χρόνο είναι πληρωμένα από το εξωτερικό. Δεν ισχυρίζομαι ότι αυτό είναι σωστό, είναι λανθασμένο,  γιατί όφειλε  η Καμεράτα να έχει ένα ΔΣ και εγώ να μην κάνω όλες τις δουλειές που κάνω».

  Περάσαν αρκετοί υπουργοί από την Μπουμπουλίνας μέχρις ότου διαταχθεί ο διαχειριστικός έλεγχος.   « Η Λυδία Κονιόρδου είναι η πρώτη υπουργός που ρητά τοποθετήθηκε υπέρ της ορχήστρας κα υπέρ της λύσης», παραδέχτηκε ο αρχιμουσικός, ο οποίος θεωρείται ότι «σίγουρα θα πρέπει να οριστεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την Ορχήστρα και να επανεξεταστεί η σχέση της με το Μέγαρο (είναι ο φορέας που τη φιλοξενεί)». 

Η θητεία του κ.Πέτρου  είναι αόριστη. Έχει βάλει χρονικό όριο για την παραμονή του στην Ορχήστρα;« Στην Καμεράτα δεν ισχύει  η τριετής θητεία. Εγώ υπόσχομαι ότι  θα μείνω σε αυτή μέχρι να λυθούν όλα τα θέματα. Μετά είναι στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε υπουργού Πολιτισμού  ή του διευθυντή του Μεγάρου  να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνω. Και θα πρέπει να σκεφτώ όμως κι εγώ αν θέλω να παραμείνω ή όχι».

Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο η Καμεράτα είναι «ένα ελληνικό θαύμα σε μια κατεστραμμένη χώρα». «Η  ταυτότητά της  είναι η ευελιξία της, το ότι κινείται σε διαφορετικά μουσικά είδη». Πρόσφατα συμμετείχε στην επιδαυρική παράσταση της «Ειρήνης» του Αριστοφάνη από το  Εθνικό Θέατρο ( με τις μουσικές του Νίκου Κηπουργού), ενώ αύριο Σάββατο εμφανίζεται για την πανελλαδική πρώτη παρουσίαση του μιούζικαλ Sweeney Todd στο Ηρώδειο (η παράσταση θα επαναληφθεί στις 31 του Αυγούστου).  «’Εχουμε το κοινό μας στην Ελλάδα που  είναι πολύ πιστό . Είμαστε σχεδόν πάντα γεμάτοι», κατέληξε ο  κ.Πέτρου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα