Όσκαρ 2018: Οι εμφανίσεις των σταρ της μουσικής που άφησαν εποχή
Το Χόλιγουντ μπορεί πολλοί να εμίσησαν, τα βραβεία Όσκαρ όμως ουδείς! Ούτε και ανατρεπτικοί και αντισυμβατικοί σταρ της ποπ και ροκ μουσικής που κατά βάθος πάντα ονειρεύονταν ένα χρυσό αγαλματίδιο πάνω στο τζάκι τους
- 25 Φεβρουαρίου 2018 08:30
Η μουσική υπήρξε αναπόσπαστο κομμάτι του κινηματογράφου σχεδόν από την αρχή. Και πέρα από τα μουσικά θέματα που “ντύνουν” τις ταινίες, υπάρχουν και τα τραγούδια που δημιουργήθηκαν για ταινίες και συνοδεύουν αξέχαστες κινηματογραφικές στιγμές στη μνήμη των σινεφίλ. Από τη σκηνή των Όσκαρ τα τελευταία 90 χρόνια πέρασαν μερικοί από τους κορυφαίους εκπροσώπους της μουσικής βιομηχανίας κάνοντας καλύτερα αυτό που ξέρουν και μετατρέποντας τη σκηνή σε… συναυλιακό χώρο.
Στα “χρυσά” χρόνια του Χόλιγουντ, τα στούντιο εμπιστεύονταν τη σύνθεση των τραγουδιών που ακούγονταν στις ταινίες σε κορυφαίους κινηματογραφικούς συνθέτες. Οι κοινωνικές αλλαγές που συντελέστηκαν στις δεκαετίες του ’60 και του ΄70 έμελλε να φέρουν μεγάλες αλλαγές και σε αυτό το επίπεδο. Τα γούστα του κοινού άλλαζαν, τα νέα ακούσματα κέρδιζαν συνεχώς έδαφος και τα στούντιο δεν είχαν άλλη επιλογή από το να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής. Τα τελευταία 40 χρόνια, μεγάλα ονόματα της ροκ, της ποπ, της σόουλ, ακόμη και της ραπ μουσικής έγραψαν κινηματογραφικά τραγούδια που πέρασαν για πάντα στην ιστορία και κατάφεραν συχνά να κερδίσουν και το Όσκαρ τραγουδιού.
Στην σκηνή των ‘Οσκαρ ανέβηκαν για να τραγουδήσουν θρυλικά ονόματα, όπως ο Παλ Μακ Κάρτνεϊ, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, ο Πρινς, η Μαντόνα, η Σελίν Ντιόν, ο Έλτον Τζον, ο Μπράιαν Άνταμς, ο Έμινεμ, η Μπιγιονσέ και αμέτρητοι άλλοι. Αυτές είναι μερικές από τις πιο αξέχαστες στιγμές που μας χάρισαν.
Μαντόνα όπως… Μέριλιν
Κατά γενική ομολογία – και με απειροελάχιστες εξαιρέσεις – κάθε απόπειρα της “βασίλισσας της ποπ” για μια κινηματογραφική καριέρα, στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία… Παρόλα αυτά, η Μαντόνα έχει ερμηνεύσει δύο τραγούδια που κέρδισαν Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού. Η πρώτη φορά ήταν το 1991, με την Μαντόνα να ντύνεται… Μέριλιν Μονρό, να παίρνει μαζί της ως συνοδό τον Μάικλ Τζάκσον και να χαρίζει μία από τις πιο αισθησιακές ερμηνείες από τη σκηνή των βραβείων ερμηνεύοντας το “Sooner or Later” από την ταινία “Dick Tracy”. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1997, η Μαντόνα επιστρέφει στη σκηνή των Όσκαρ, “φρέσκια” από τον κινηματογραφικό θρίαμβο της ταινίας “Evita”, ερμηνεύοντας το τραγούδι “You must love me” που ο Άντριου Λόιντ Βέμπερ έγραψε ειδικά για αυτήν και την ταινία. Και εξασφαλίζοντας ένα Όσκαρ και για αυτό το τραγούδι.
Το ρεκόρ της Μπάρμπρα Στρέιζαντ
Είναι από τους ελάχιστους καλλιτέχνες που κινήθηκαν πάντα με τεράστια ευκολία και επιτυχία ανάμεσα στην μουσική και την υποκριτική. Το 1973 – και έχοντας κερδίσει ήδη όσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου για το “Funny Girl” – τραγουδάει ένα από τα κορυφαία κινηματογραφικά τραγούδια όλων των εποχών, το “The way we were” από την ταινία τα καλύτερα μας χρόνια, το οποίο κερδίζει μεν Όσκαρ αλλά χωρίς βραβείο για την ίδια που ήταν απλά ερμηνεύτρια. Το 1977 η Μπάρμπρα Στρέιζαντ θα γίνει η πρώτη γυναίκα που κερδίζει Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το “Evergreen” ρεκόρ που διατήρησε για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Έχει προταθεί αμέτρητες φορές ως ηθοποιός, παραγωγός, σκηνοθέτης ή συνθέτης.
Το πιο ανατρεπτικό Όσκαρ για τον Άιζακ Χέιζ
Η δεκαετία του ’70 ήταν η χρυσή εποχή του “blackxploitation”, των cult ταινιών που “εκμεταλλεύονταν” την κουλτούρα των Αφροαμερικανών. Παρά την τεράστια επιτυχία του “Shaft” το 1972 η ταινία αγνοείται από τα βραβεία (κατά ορισμένους ακριβώς επειδή όλοι οι συντελεστές είναι Αφροαμερικανοί). Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να αγνοήσει τον θρύλο της σόουλ Άιζακ Χέιζ, ο οποίος αποσπά δύο υποψηφιότητες για την μουσική, κερδίζοντας τελικά το βραβείο καλύτερου τραγουδιού για το συγκλονιστικό και αξεπέραστο ως τις μέρες μας “Theme from Shaft“.
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν δείχνει ποιος είναι “το αφεντικό”…
Μία από τις πιο ευαίσθητες, τρυφερές και ανθρώπινες πτυχές του ταλέντου του ξεδίπλωσε ο Μπρους Σπρίνγκστιν το 1994, ερμηνεύοντας το τραγούδι “Streets of Philadelphia” από την ταινία “Philadelphia”. Ήταν η πρώτη φορά που το Χόλιγουντ έδινε “ανθρώπινο πρόσωπο” στο δράμα του AIDS, γεγονός που τιμήθηκε δεόντως στα βραβεία εκείνης της χρονιάς. Ένα εκ των οποίων απέσπασε και το “αφεντικό” της αμερικανικής ροκ, ύστερα από μία “τιτανομαχία” με τον Νιλ Γιανγκ, επίσης υποψήφιο στην ίδια κατηγορία.
…Και ο Έλτον Τζον ποιος είναι ο “Βασιλιάς”
Όταν ο Έλτον Τζον έγραψε τα τραγούδια για το “Βασιλιά των Λιονταριών”, ούτε και η ίδια η Disney δεν περίμενε την τόσο μεγάλη και σαρωτική επιτυχία του soundtrack. Το 1995 ο λαμπερός Βρετανός ποπ σταρ κερδίζει το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το “Can you feel the love tonight”, αλλά και ένα ακατάρριπτο έως σήμερα ρεκόρ: είναι ο μοναδικός καλλιτέχνης που κατάφερε να έχει τρία υποψήφια τραγούδια για την ίδια ταινία την ίδια χρονιά.
Ο Τιτανικός ταιριάζει στην Σελίν Ντιόν
Είναι ένα από τα δημοφιλέστερα κινηματογραφικά τραγούδια όλων των εποχών και έγινε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στα παγκόσμια chart, εκτοξεύοντας την καριέρα της Σελίν Ντιόν σε δυσθεώρητα ύψη. Το “My Heart Will Go On” από την ταινία “Τιτανικός” κερδίζει το χρυσό αγαλματίδιο το 1998, με την Γαλλοκαναδή τραγουδίστρια σε μία ακόμη αψεγάδιαστη ερμηνεία.
My name is Adele… Adele Bond
Τα τραγούδια των ταινιών με πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Μποντ έχουν αφήσει εποχή στο σινεμά αλλά και στα παγκόσμια chart. Κατά καιρούς, τις περιπέτειες του διασημότερου κινηματογραφικού κατασκόππου τραγούδησαν η Σίρλεϊ Μπάσεϊ, ο Πολ Μακ Κάρντεϊ, η Τίνα Τάρνερ, οι Duran Duran, η Μαντόνα, κ.α. Χρειάστηκε να φτάσουμε στην απονομή του 2013, ώστε το “χρυσό κορίτσι” της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας, η Adele, να κερδίσει το Όσκαρ με το τραγούδι “Skyfall” από την ομότιτλη ταινία.
Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες NOVA!
Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α’ προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman