Θετικό πρώτο βήμα η δημιουργία του Μητρώου Online Media

Θετικό πρώτο βήμα η δημιουργία του Μητρώου Online Media
Nikos Pappas, the Greek Minister of Digital Policy, Media and Telecommunications presents the Digital media enterprise registry in Athens, Greece on Mar. 7, 2017 / , , 7 , 2017 Menelaos Michalatos / SOOC

Για το Μητρώο Online Μedia του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, το ζήτημα της κρατικής διαφήμισης στο διαδίκτυο και τον αθέμιτο και ισοπεδωτικό ανταγωνισμό της google και του facebook μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου στον 'Αθήνα 984'

Για την πρωτοβουλία του μητρώου ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ στη χώρα μας μίλησε, το μεσημέρι της Τετάρτης, ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ και πρόεδρος της 24MEDIA, Δημήτρης Μάρης, στο ραδιοφωνικό σταθμό ‘Αθήνα 984’.

Ο κ. Μάρης κληθείς να σχολιάσει την κίνηση αυτή του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής ανέφερε: “Επί της αρχής θεωρούμε ότι είναι μια θετική κίνηση, προς τη σωστή κατεύθυνση”, τονίζοντας ωστόσο πως δεν αποτελεί παρά ένα πρώτο βήμα.

Το Μητρώο τέθηκε σε λειτουργία την Τρίτη, ενώ με εγκύκλιο που απέστειλε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς προς όλους τους φορείς του δημοσίου, πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση θα έχουν μόνο οι ιστοσελίδες που έχουν εγγραφεί σε αυτό.

Η κρατική διαφήμιση

Ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ τόνισε πως το μητρώο “έχει επιχειρηματική διάσταση και δεν αφορά το σύνολο του διαδικτύου. Αφορά τις ενημερωτικές ιστοσελίδες που λειτουργούν υπό επιχειρηματική ταυτότητα”. Με γνώμονα το παραπάνω, μπαίνουν οι βάσεις ώστε να προκύψουν στοιχεία και για το προσωπικό που απασχολείται σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Κι αυτό γιατί όπως διευκρίνισε ο κ. Μάρης, κάθε μία από τις 400 επιχειρήσεις που έχουν ήδη εγγραφεί στο μητρώο, θα πρέπει να δηλώσει τόσο τη φύση του προσωπικού, όσο και τη σχέση εργασίας που έχει κάθε εργαζόμενος με την εταιρία. Αν δηλαδή είναι εξαρτημένη, σύμβαση έργου και αν πρόκειται για διοικητικούς υπάλληλους ή όχι.

Όπως έγινε αντιληπτό και από τη γγ Επικοινωνίας, το μητρώο θα συμβάλει ώστε να μπει στο χάρτη της κρατικής διαφήμισης και ο χώρος του διαδικτύου. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ τόνισε πως για να λειτουργήσει σωστά η όλη διαδικασία θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιες είναι αυτές οι 400 ιστοσελίδες που έχουν εγγραφεί.

“Πρέπει να έχουμε μεγάλη διαφάνεια και να διασαφηνισθεί αν θα υπάρχει πρόσβαση στο αρχείο αυτό” σχολίασε. Εξάλλου, όπως τόνισε, μπορεί να υπάρχουν χιλιάδες ιστοσελίδες, εκείνες όμως που έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι τόσες πολλές.

Πρέπει κανείς να ορίσει τι εννοούμε κρατική διαφήμιση το 2017

“Μέχρι τώρα δεν προβλεπόταν να διοχετεύεται διαφήμιση στο διαδίκτυο. Πρέπει κανείς να ορίσει τι εννοούμε κρατική διαφήμιση το 2017” σχολίασε επιπλέον για το θέμα ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ. “Η γγ ενημέρωσης δεσμεύτηκε ότι από σήμερα θα στείλει ενημέρωση της πρωτοβουλίας σε όλες τις υπηρεσίες, προσπαθώντας να διευρύνει αυτό που λέμε κρατική διαφήμιση και στις τράπεζες και τις ΔΕΚΟ” πρόσθεσε, σημειώνοντας πως αυτή η ενημέρωση δεν θα είναι για την ώρα δεσμευτική.

Η παγκόσμια πρωτοτυπία της ΕΣΗΕΑ

Με αφορμή την καταγραφή στο μητρώο online media, η συζήτηση στον ‘Αθήνα 984’ περιστράφηκε γύρω από το ζήτημα της αναγνώρισης των δημοσιογράφων που εργάζονται στο διαδίκτυο. “Στην Ελλάδα έχουμε μια παγκόσμια πρωτοτυπία το 2015, οι εργαζόμενοι δημοσιογράφοι στα μέσα ενημέρωσης του διαδικτύου να μην αναγνωρίζονται από την ΕΣΗΕΑ” σχολίασε ο Δημήτρης Μάρης τονίζοντας πως το θέμα αυτό εκκρεμεί εδώ και χρόνια και υπενθυμίζοντας πως οι δημοσιογράφοι στο διαδίκτυο αποτελούν πλέον την πλειοψηφία στο σύνολο των μέσων ενημέρωσης.

Η αιμορραγία του ίντερνετ

Ο πρόεδρος της 24MEDIA αναφέρθηκε όμως και σε ένα φαινόμενο που ίσως δεν είναι τόσο γνωστό στο ευρύ κοινό. Η διαφήμιση στο διαδίκτυο στην Ελλάδα αγγίζει ιδιαίτερα υψηλά ποσά, τα οποία όμως δεν διοχετεύονται στους Έλληνες επιχειρηματίες, εργαζόμενους και κατ’ επέκταση δεν “επιστρέφουν” δια της φορολόγησης στο κράτος.

Το σύνολο του ποσού που καταναλώνεται στο διαδίκτυο δεν είναι μικρο. Εκτιμάται για το 2016, στα 200 εκατ. ευρώ. Από αυτά, μόνο τα 30 εκατ. ευρώ επί της ουσίας καταναλώνονται στις ελληνικές ιστοσελίδες

“Το σύνολο του ποσού που καταναλώνεται στο διαδίκτυο δεν είναι μικρό. Εκτιμάται για το 2016, στα 200εκατ. ευρώ. Από αυτά, μόνο τα 30εκατ ευρώ επί της ουσίας καταναλώνονται στις ελληνικές ιστοσελίδες, δηλαδή σε αυτές που έχουν έδρα την Ελλάδα και που απασχολούν εργαζόμενους” σημείωσε χαρακτηριστικά. Όπως εξήγησε “πάνω από το 80% επί της ουσίας αφορά στη google και το facebook, εταιρίες που δεν έχουν νομική υπόσταση στην Ελλάδα, δεν απασχολούν εργαζόμενους, δεν πληρώνουν φόρους και εισφορές”. Ο Δημήτρης Μάρης εξήγησε πως το φαινόμενο αυτό δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, με κράτη της ΕΕ να προσπαθούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να αντιμετωπιστεί. Μια αντιμετώπιση που δεν είναι όμως, όπως είπε, καθόλου εύκολη.

Πολυεθνικές εταιρίες κολοσσοί δημιουργούν έναν “αθέμιτο, ισοπεδωτικό ανταγωνισμό”, όπως τον χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ, που όσο δυναμώνει το διαδίκτυο γίνεται όλο και πιο έντονος. Επιπλέον, έκρινε επιτακτική την ανάγκη να ενημερωθούν οι πολίτες για την κυρίαρχη αυτή τάση και όσα συμβαίνουν γύρω από το θέμα.

Οι νέοι στρέφονται μαζικά στο διαδίκτυο

Ο κ. Μάρης έδωσε επίσης μια ιδιαίτερα κατατοπιστική εικόνα για την ανταπόκριση των ηλεκτρονικών μέσων στο ελληνικό κοινό. “Τα νούμερα είναι καταλυτικά. Ιδιαίτερα στα δυναμικά κοινά και τις νεαρές ηλικίες, είναι απόλυτη η πρόοδος του διαδικτύου. Ένας μεγάλος αριθμός ενημερώνεται και από τα social media” σχολίασε και αναφέρθηκε σε μετρήσεις της ΕΝΕΔ, οι οποίες είναι και πιστοποιημένες όπως είπε και “δείχνουν ότι το σύνολο σχεδόν των δυναμικών κοινών ενημερώνονται από το διαδίκτυο”. Αντίθετα, στις μεγαλύτερες ηλικίες παρατηρείται η τηλεόραση να έχει ακόμη μεγαλύτερη διεισδυτικότητα.

Το σύνολο σχεδόν των δυναμικών κοινών ενημερώνονται από το διαδίκτυο

Κλείνοντας, ο πρόεδρος του ομίλου 24MEDIA σχολίασε πως παρά τη συντριπτική προτίμηση των νέων ανθρώπων στο διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους, η διαφήμιση προς τα online media δεν αυξάνει με αναλογικό τρόπο. “Θεωρητικά θα έπρεπε (να αυξάνεται η διαφήμιση), όμως στην ελληνική αγορά, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει”.

(Φωτογραφία: Sooc.gr)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα