Νέος κινητήρας 1.0 SIDI Turbo από την Opel με 115 hp
Η Opel αποκάλυψε πρόσφατα λεπτομέρειες για το νέο της τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Καθαρός, ομαλός, αθόρυβος: Ο νέος 1.0 SIDI Turbo της Opel θα ανεβάσει τον πήχη στην πολιτισμένη λειτουργία των τρικύλινδρων κινητήρων όταν κάνει το ντεμπούτο του στο Opel ADAM του χρόνου.
- 15 Οκτωβρίου 2013 11:51
Οικονομικός, πιο φιλικός προς το περιβάλλον, και παράλληλα βελούδινος στη λειτουργία, με χαμηλότερα επίπεδα θορύβων και κραδασμών από πολλών τετρακύλινδρων μονάδων.
Αυτή η μικρή κινητήρια μονάδα διαψεύδει το λιλιπούτειο μέγεθός της αποδίδοντας 85 kW/115 hp, με ισχυρή ροπή 166 Nm από τις 1.800 μέχρι τις 4.700 rpm. Επομένως προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές από μεγαλύτερους κινητήρες με παρόμοια ιπποδύναμη, σε συνδυασμό με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2. Για παράδειγμα, συγκριτικά με τον σημερινό ατμοσφαιρικό 1.6L της Opel, ο νέος 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) αποδίδει την ίδια μέγιστη ισχύ αλλά 30% περισσότερη ροπή με 20% καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Οι προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ένα πολύ συμπαγές σύστημα υπερσυμπίεσης, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων και ελαφριά αλουμινένια δομή με πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ανάμεσα στα πολυάριθμα μέτρα ‘διαχείρισης ήχου’ που συμβάλλουν στην πρότυπη, πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα είναι: ακουστικά βελτιστοποιημένο μπλοκ κυλίνδρων, αντικραδασμικός άξονας με έδραση στο κάρτερ, δομική απομόνωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου και του στροφάλου, καδένες με ανάστροφη οδόντωση, αλλά και ηχομονωτικά καλύμματα κινητήρα.
Ο 1.0 SIDI Turbo είναι ο πρώτος, μιας νέας, αρθρωτής οικογένειας τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων στην κατηγορία κάτω των 1600 κυβ. εκ. οι οποίοι σχεδιάστηκαν με σκοπό την ικανοποίηση της ζήτησης για υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με μειωμένο κυβισμό (φιλοσοφία downsizing). Κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Opel ADAM του χρόνου, με ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Όλες οι εφαρμογές οχημάτων του 1.0 SIDI Turbo είναι σχεδιασμένες για να λειτουργούν με Start/Stop και προβλέπεται να έχουν εκπομπές CO2 πολύ χαμηλότερες από 100 g/km στο μικτό κύκλο.
Ο 1.0 SIDI Turbo είναι επίσης πολύ οικονομικός προσφέροντας 20% βελτιωμένη κατανάλωση συγκριτικά με τον 1.600 κυβ. εκ. Στο Opel ADAM, οι εκπομπές CO2 θα είναι πολύ χαμηλότερες των 100 g/km, ενώ η κατανάλωση μικτού κύκλου θα πλησιάζει τα 4,0 l/100 km.
Για σημερινές και μελλοντικές απαιτήσεις
Το λανσάρισμα του 1.0 SIDI Turbo είναι το πιο πρόσφατο βήμα στη σημαντική ανανέωση της γκάμας κινητήριων συνόλων της Opel, με 13 νέους κινητήρες 2012 και 2016 και αρκετά νέα κιβώτια.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε ήδη με το λανσάρισμα των πρώτων turbo κινητήρων 1.600 κυβ. εκ. από νέες οικογένειες βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων μεσαίου κυβισμού. Τώρα, ο 1.0 SIDI Turbo είναι πρώτος εκπρόσωπος μιας νέας αρθρωτής γκάμας βενζινοκινητήρων μικρού κυβισμού, που περιλαμβάνει τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κάτω των 1.600 κυβ. εκ. Όλες οι εκδόσεις των νέων οικογενειών κινητήρων κατασκευάζονται στο προηγμένο εργοστάσιο της Opel στο Szentgotthard (Ουγγαρία), όπου κινητήριες μονάδες βενζίνης και diesel παράγονται στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Ο 1.0 SIDI Turbo κάνει ντεμπούτο στο ADAM του χρόνου, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως σε μία σειρά εφαρμογών της GM που θα περιλαμβάνει μεγαλύτερα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια.
Όπως όλες οι κινητήριες μονάδες Opel νέας γενιάς, ο 1.0 SIDI Turbo απαντά με επιτυχία στην αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για κινητήρες μειωμένου κυβισμού (φιλοσοφία downsizing) που προσφέρουν μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2, με την ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία κινητήριων συνόλων μεγαλύτερου κυβισμού.