Κίνδυνος να μην εισάγονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Κίνδυνος να μην εισάγονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Κίνηση οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017. Αυξημένη, σύμφωνα με την Τροχαία, είναι η κίνηση σε όλους τους οδικούς άξονες που οδηγούν στο κέντρο της Αθήνας, εξαιτίας της 24ωρης απεργίας στο Μετρό. (EUROKINISSI/Σωτήρης Δημητρόπουλος) eurokinissi

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, εξέδωσε ανακοίνωση ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, θεωρώντας ότι το νομοσχέδιο για τις μεταφορές βάζει "τέλος" στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Το θέμα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισαγωγής, είναι αρκετά δύσκολο. Το νομοσχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, θέτει τόσο γραφειοκρατικά θέματα, όσο και ουσίας για την εισαγωγή των μεταχειρισμένων, δηλαδή να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και πότε, πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει όταν εισάγονται, ποιος ήταν ο προηγούμενος κάτοχος κ.α.

Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, με ανακοίνωση που εξέδωσε, θεωρεί ότι οι διαδικασίες εισαγωγής θα καταστούν χρονοβόρες και κοστοβόρες, με αποτέλεσμα να μην συμφέρει η εισαγωγή και να οδηγηθούν επιχειρήσεις στο λουκέτο.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει:

“Με το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε στα ΜΜΕ στις 31-10-2017 ο υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης, ότι θα εισάγει στην Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, καθιστά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρα της ΕΕ, ουσιαστικά και εκ των πραγμάτων απαγορευτική!!! Εν ολίγοις οι διαδικασίες και τα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν από τον εισαγωγέα Έλληνα έμπορο για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι τόσο πολλά, πολύπλοκα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, που επί της ουσίας παρεμποδίζεται και εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή.

Εκτός του ότι η προτεινόμενη ρύθμιση δια των πολλαπλών αυτών νομοθετικών και διοικητικών εμποδίων που θέτει παραβιάζει ουσιώδεις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου και τον πυρήνα της ελευθερίας κυκλοφορίας των προϊόντων και αγαθών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν ψηφιστεί αυτό το πρωτοφανές σχέδιο νόμου, θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να μπούν λουκέτα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου και να στερηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές την εργασία τους, ως επίσης και την τεράστια απώλεια εσόδων για την πολιτεία αφού θα σταματήσουν αμέσως όλες οι εισαγωγές των εν λόγω αυτοκινήτων. Παράλληλα θα στερηθεί ο Έλληνας καταναλωτής ένα προϊόν που λειτουργεί ανταγωνιστικά υπέρ του και εάν δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο θα στραφεί στην αγορά παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανακύκλωση του παλαιού υφισταμένου εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.

Επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο κύριος υπουργός έχει παραπληροφορηθεί και δεν έχει καθαρή εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει, και πόσο ολέθρια θα είναι τα αποτελέσματα αυτών των ρυθμίσεων στην ελληνικά αγορά, έχει την υποχρέωση πριν απ’ οποιαδήποτε ενέργεια και απόφαση να καλέσει τον κλάδο μας σε συζήτηση, κάτι που δεν έχει πραγματοποιήσει δυστυχώς μέχρι σήμερα.

Εάν αγνοήσει τις εισηγήσεις μας και τις απόψεις μας θα προκαλέσει, συνειδητά πλέον, ένα ολέθριο σφάλμα εις βάρος ενός ολόκληρου εμπορικού κλάδου, εις βάρος των εργαζομένων σε αυτό και εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή, ενεργώντας επί της ουσίας υπέρ της προώθησης των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, τα οποία ελέγχουν την αγορά του αυτοκινήτου”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα