Μηχανή του Χρόνου: Πλάκα ώρα μηδέν: Πεταλούδες, Ναρκωτικά και Φτηνός Έρως

Μηχανή του Χρόνου: Πλάκα ώρα μηδέν: Πεταλούδες, Ναρκωτικά και Φτηνός Έρως

Τα τρομολαγνικά ρεπορτάζ της δεκαετίας του 60 για τον «κίνδυνο από τη Δύση που δεν έχει σφυροδρέπανο, αλλά ναρκωτικά

60ς. Οι τουρίστες από τη δύση φθάνουν στην Αθήνα, στην οποία κατοικούν οι εσωτερικοί μετανάστες από την ελληνική επαρχία και το σοκ είναι μεγάλο, από τον τρόπο που ντύνονται και διασκεδάζουν οι ξένοι επισκέπτες της πόλης. Η ανησυχία είναι ότι θα μολύνουν και την ελληνική νεολαία! Η νεολαία «παρασύρεται» και «ολισθαίνει» σε ένα τρόπο ζωής και σε συνήθειες, κοινωνικά απαράδεκτες και επικίνδυνες, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της εποχής. Μερίδα του Τύπου αναλαμβάνει να «επαναφέρει την τάξη» με ρεπορτάζ λίβελους για όσα συμβαίνουν στην Αθήνα τη νύχτα.

Από τις καντάδες και την «ανθισμένη αμυγδαλιά», στα στρηπ-τιζ

Η «ΑΚΡΟΠΟΛΗ» γράφει στις 22 Μαΐου του 1966: «Μπήτνικς που περιφέρονται ξυπόλυτοι και βρώμικοι, ελαφρές γυναίκες άσχημες, «φτηνές» που προξενούν τον οίκτο, τουρίστριες με μακριά μαλλιά, μπλου –τζιν και «αρχαϊκά» σανδάλια και ακόμη κάποιο σέικ που ακούγεται από κάποιο νάιτ κλαμπ, όπου το τολμηρό στριπ-τηζ είναι το σόου της βραδιάς, συνθέτουν τη «μοντέρνα» εικόνα μιας περιοχής που χιλιοτραγουδήθηκε για τον ρομαντισμό της. Της ανθοστόλιστης με τις γαζίες και τους βασιλικούς Πλάκας του 1966.» Το σκηνικό της ανομίας περιγράφεται στο ρεπορτάζ με τους σχετικούς μεσότιτλους: Πλάκα ώρα μηδέν, Πεταλούδες, Ναρκωτικά και Φτηνός Έρως.

Το περιεχόμενο περιλαμβάνει ιστορίες παρακμής, κατά τον συντάκτη, όπως το περιστατικό δύο ανδρών που μαλώνουν και βγαίνουν τα μαχαίρα, αλλά είναι τέτοια η «σούρα» τους που στο τέλος τα πίνουν μαζί. Η διακίνηση των ναρκωτικών γίνεται από τον «τύπο» που τραγουδάει νέγρικα τραγούδια και μετά πηγαίνει στο τραπέζι ενός ζευγαριού και τους δίνει ένα διπλωμένο χαρτάκι. Όσο για την πορνεία, το ρεπορτάζ λέει ότι η πιάτσα γίνεται στο Σύνταγμα. Ο συντάκτης καταλήγει ότι η κατάσταση πρέπει να ελεγχθεί από την Αστυνομία με μία παρακολούθηση.

 

Οι απειλές της νεολαίας εκ Δυσμών

Ο κίνδυνος από τη Δύση δεν έχει σφυροδρέπανο, αλλά ναρκωτικά. Το ρεπορτάζ προειδοποιεί τους αναγνώστες ότι στα κακόφημα κλαμπ της Αμερικής, η νεολαία κατρακυλά με τη χρήση μαριχουάνας και άλλων παραισθησιογόνων ουσιών. «Τα νευροκαταλυτικά φάρμακα έχουν καταστεί η μεγαλύτερη πληγή της αμερικανικής νεολαίας», γράφει το άρθρο. Συνοδεύεται από φωτογραφίες που δείχνουν νέα αγόρια και κορίτσια να χορεύουν αλλά και να πέφτουν…σε άλλη διάσταση. Πέρα από τον τρόμο, στη λεζάντα υπάρχει και η ειρωνεία: «Η άλλη γυναίκα ξανοίγεται σε φανταστικά διαπλανητικά ταξίδια και νομίζει πως οι ηλεκτρικοί γλόμποι …είναι πλανήτες!».

 

Στην πυρά και το μίνι από τον Βορρά

Η απρεπής εμφάνιση είναι αναπόσπαστο στοιχείο αυτής της νέας μόδας που οδηγεί τη νεολαία στην παρακμή. Το ξενόφερτο στυλ με τα ξεφτισμένα μπλου –τζιν ενοχλεί την αισθητική της κοινωνίας, μα πάνω απ΄ όλα το μίνι, που φορούν με θράσος οι τουρίστριες από τη βόρεια Ευρώπη. Ενοχλεί και σκανδαλίζει ταυτόχρονα, εισάγοντας νέα ανεπίτρεπτα πρότυπα ενδυμασίας. Η λεζάντα της φωτογραφίας είναι χαρακτηριστική: «Με σχεδόν μπικίνι». Ο συντάκτης αναγνωρίζει τα κάλλη της τουρίστριας, αλλά επισημαίνει την «αδιαφορία» της για την ταραχή που προκαλεί στους περαστικούς και σημειώνει: «Συνηθισμένο φαινόμενο στην πατρίδα της. Εδώ όχι όμως!».

Διαβάστε ακόμα στη Μηχανή του Χρόνου:

Που πήγε η πολύχρωμη Ελλάδα που βλέπαμε στα διαφημιστικά και τις αφίσες; Αναγνωρίζετε το γραφικό λιμάνι με τα καΐκια και τα δίχτυα;

Ο γιος του Αλέξανδρου ετάφη στην νεκρόπολη των Αιγών και όχι στην Αμφίπολη, λέει η αρχαιολόγος της Βεργίνας Α. Κοτταρίδη. Εντυπωσιάζει η νέα έκθεση με τους μακεδονικούς θησαυρούς στο Μουσείο Πέλλας

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα