Τηλεματική στα λεωφορεία: Δεν έτυχε, πέτυχε

Τηλεματική στα λεωφορεία: Δεν έτυχε, πέτυχε
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ (EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ) Eurokinissi

Τι δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας για τις "έξυπνες στάσεις" στην Αττική

Ένα από τα πιο ενοχλητικά πράγματα που μπορούν να συμβούν σε έναν καθημερινό χρήστη των λεωφορείων του ΟΑΣΑ είναι να βρίσκεται στη στάση και να μην γνωρίζει αν πρέπει να συνεχίζει να περιμένει το λεωφορείο της γραμμής ή να “το κόψει” με τα πόδια, όπως συνηθίζουμε να λέμε. Φυσικά, όλη αυτή η ταλαιπωρία ανήκει στο παρελθόν, τουλάχιστον για όσους διαθέτουν smartphone ή βρίσκονται σε μία από τις πολλές “έξυπνες στάσεις” στην Αττική.

Με μία μικρή αναζήτηση στο κινητό ή μια ματιά στην ειδική οθόνη που βρίσκεται δίπλα στη στάση, μπορεί κανείς να γνωρίζει αν αξίζει να περιμένει, αν θα έχει την πολυτέλεια να επιλέξει τη λεωφορειακή γραμμή που τον εξυπηρετεί περισσότερο, να προγραμματίσει τον χρόνο του ανάλογα με τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου στη στάση κοκ.

Η έρευνα της ΚΑΠΑ Research που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο, έναν χρόνο μετά την εφαρμογή της Τηλεματικής στα λεωφορεία δείχνει ξεκάθαρα την ανακούφιση που άρχισαν να νιώθουν χιλιάδες συμπολίτες μας, που χρησιμοποιούν τις λεωφορειακές γραμμές για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι επιβάτες των δημόσιων οδικών συγκοινωνιών παρουσιάζουν πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες της τηλεματικής, τόσο στις στάσεις, όσο και κατά τη διάρκεια της μετάβασής τους, κάτι το οποίο λειτουργεί ενισχυτικά στην προσπάθεια διεύρυνσης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Συνολικά το 95,8% των επιβατών δηλώνει ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεων με τη τηλεματική.

 

Σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης των επιβατών, το 98% των χρηστών των μέσων μεταφοράς δήλωσαν ότι η τηλεματική βοηθά την συγκοινωνία με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να είναι πιο ελκυστική, το 95,8% ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους και το 93,2% των επιβατών δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την κίνηση και άφιξη των οχημάτων, μέσω των ειδικών οθονών στις στάσεις.

Λιγότερος χρόνος αναμονής, ενίσχυση αισθήματος ασφάλειας

Περισσότεροι από 6 στους 10 επιβάτες δήλωσαν ότι η τηλεματική έχει μειώσει τον χρόνο παραμονής τους στις στάσεις (63,5%), ενώ το 65,5% νιώθει περισσότερο σίγουρο για τις ώρες άφιξης των οχημάτων.

 

Σημαντικό αποτέλεσμα στα οφέλη από την εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και η τόνωση του αισθήματος ασφάλειας, ιδιαίτερα στις γυναίκες, όπου το 20% δήλωσε ότι με την τηλεματική νιώθει πιο ασφαλής τα βράδια, δεδομένου ότι μεταβαίνουν στη στάση την ώρα διέλευσης του μέσου.

Οι επιβάτες χρησιμοποιούν, πλέον, περισσότερο τα λεωφορεία

Η επιτυχημένη εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της χρήσης των μέσων μεταφοράς από τους κατοίκους της πόλης, από την στιγμή που το 83,5% των επιβατών δήλωσε ότι θα επηρεάσει θετικά ανθρώπους που δεν κάνουν χρήση των μέσων.

Χρηστικό εργαλείο ενημέρωσης και μέσα στα οχήματα

Η έρευνα κατέδειξε, επίσης, θετικά στοιχεία αποδοχής των επιβατών και στη χρήση της τηλεματικής μέσα στα οχήματα.

Το 78,4% των επιβατών των λεωφορείων κάνουν χρήση των οθονών, που βρίσκονται μέσα στα οχήματα, για τον προγραμματισμό της αποβίβασής τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα τρόλεϊ ανέρχεται σε 80,5%.

Αντίστοιχα, το 75,3% των επιβατών θεωρούν θετική την φωνητική αναγγελία των στάσεων μέσα στα οχήματα.

 

Υψηλό ποσοστό χρήσης της εφαρμογής

Αναφορικά με τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητά και τάμπλετ, το 50,3% των επιβατών έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στην συσκευή τους, το 94,4% από αυτούς την χρησιμοποιούν σε τακτική ή καθημερινή βάση, δηλώνοντας την ευκολία χρήσης της (91%) και την αξιοπιστία της (85,9%).

Υπενθυμίζεται ότι στο σύστημα της τηλεματικής, το οποίο ξεκίνησε την πλήρη λειτουργία του τον Μάιο του 2016, έχουν ενταχθεί όλες οι λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες απεικονίζονται στις 1.000 «έξυπνες στάσεις».

 

Η εγκατάσταση τηλεματικού εξοπλισμού έχει γίνει σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στο δίκτυο, ενώ έχει τεθεί σε εφαρμογή και η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών μέσω «έξυπνων συσκευών» (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές), δίνοντας την ευκαιρία για εύκολη και έγκαιρη ενημέρωση των στοιχείων κάθε δρομολογίου και κάθε στάσης.

Η κατασκευή και η λειτουργία του έργου έγινε με μορφή ΣΔΙΤ. Χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό φορέα, με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω του προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ, μέσω ΕΣΠΑ και από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική», συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».

Ο Όμιλος ΟΑΣΑ, μέσω των θυγατρικών του εταιρειών (ΟΣΥ – Οδικές Συγκοινωνίες και ΣΤΑΣΥ – Σταθερές Συγκοινωνίες) εξυπηρετεί καθημερινά 1.000.000 χρήστες, οι οποίοι πραγματοποιούν 2.500.000 επιβιβάσεις.

Γιάννης Σκουμπούρης: Περνάμε ήδη στη δεύτερη φάση αξιοποίησης της Τηλεματικής

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Ιωάννης Σκουμπούρης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, δήλωσε ότι «oι αστικές συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται συνεχώς. Η επιτυχημένη υλοποίηση του έργου της τηλεματικής και η καθολική αποδοχή του από το επιβατικό κοινό, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό θετικό νέο για την καθημερινή λειτουργία της ίδιας της πόλης, της Αθήνας.

 

Η επιτυχημένη υλοποίηση του έργου της τηλεματικής περνάει σε μια δεύτερη φάση, όπου ήδη την αξιοποιούμε για την προώθηση κοινωνικών μηνυμάτων και μηνυμάτων για την οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ και για τον λόγο αυτό, έχουμε οργανώσει την παραγωγή περιεχομένου για την προαγωγή του πολιτισμού στην πόλη».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα