Kapitän, Admiral, Diplomat. Από την Opel για ταξιδιώτες 1ης θέσης

Kapitän, Admiral, Diplomat. Από την Opel για ταξιδιώτες 1ης θέσης

Στη δεκαετία του 1960 και 1970, τα Kapitän, Admiral και Diplomat αποτελούσαν το κορυφαίο τρίπτυχο που προσδιόριζε την πολυτελή γκάμα της Opel. Κουβαλώντας  μία πλούσια παράδοση, η μάρκα γιορτάζει την επέτειο των τριών μοντέλων της premium κατηγορίας στην 26η Techno Classica στο (26 – 30 Μαρτίου): τα Kapitän, Admiral και Diplomat (KAD) γίνονται 50 ετών.

Τα δέκα οχήματα KAD που εκτίθενται στο Essen περικλείουν όλο το φάσμα μοντέλων Α και Β. Με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2.6 L, το Kapitän A σηματοδότησε την είσοδο της Opel στην premium κατηγορία το 1964.

Κατασκευάστηκαν μόνο 113 μονάδες του πιο σπάνιου μοντέλου της γκάμας, του Kapitän με τον προαιρετικό V8 4.6L του Diplomat. Επιπλέον, ένα σπάνιο Admiral V8 της συλλογής Opel Classic του Rüsselsheim θα εκτίθεται στο Essen. Το Diplomat A V8 Coupé της Έκθεσης ήταν ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στη Γερμανία το 1965. Με λιανική τιμή 25.500 Γερμανικά μάρκα και την υπογραφή του κατασκευαστή αμαξωμάτων Karmann, το δίθυρο αυτοκίνητο απευθυνόταν σε ‘ταξιδιώτες 1ης θέσης’ και είχε τελική ταχύτητα 205 km/h χάρη στο V8 κινητήρα του με κυβισμό 5.4 L και 230 hp.

Ανάμεσα στους εκπροσώπους της σειράς B είναι ένα Kapitän και ένα Admiral, το καθένα με κινητήρα 2.8 L, και ένα Diplomat 2800 E, από τα πρώτα Γερμανικά, εξακύλινδρα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Η γκάμα εκθεμάτων KAD ολοκληρώνεται με ένα Diplomat V8 με κινητήρα 5.4L, συν δύο πολύ ειδικές εκδόσεις της ναυαρχίδας: ένα Diplomat V8 με μακρύ μεταξόνιο της συλλογής Opel Classic που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αμερικανού Προέδρου Gerald Ford τον Ιούλιο του 1975, και ένα τετράθυρο Diplomat 2.8 E Convertible από ιδιωτική συλλογή που ήταν ένα από τα τέσσερα οχήματα τα οποία τροποποιήθηκαν για λόγους παρουσίασης από την Karmann το 1970.

 

Τρία κορυφαία μοντέλα από το Rüsselsheim

Την άνοιξη του 1964, η Opel αναμόρφωσε τα μοντέλα της στην premium κατηγορία και, μετά από ένα διάλειμμα 20 ετών, στόχευσε ξανά στους αγοραστές πολυτελών sedan. Τα Kapitän, Admiral και Diplomat ήταν το “Big Three” της, όπως αναφέρονταν στις διαφημίσεις της εταιρίας. Τα οχήματα υιοθετούσαν γραμμική σχεδίαση εμπνευσμένη από τα πρότυπα μοντέλα της μητρικής εταιρίας της Opel, General Motors. Σχεδιαστές και κριτικοί αποκάλεσαν αυτό το είδος στυλ ‘νέα υπόσταση’ (“new objectivity”), σηματοδοτώντας μία αποχώρηση από το ‘διακοσμητικό’, τύπου μπαρόκ αμάξωμα.

Το αμάξωμα αυτών των τριών αεροδυναμικών και αισθητικά προηγμένων μοντέλων ήταν ίδιο και, με μήκος 4.95 m και πλάτος 1.90 m, έδωσε μία νέα διάσταση στην premium κατηγορία. Η Opel έδειξε το μεγαλείο της!

Και ενώ το Kapitän, ήδη το δημοφιλέστερο εξακύλινδρο στη Γερμανία, κυκλοφορούσε σε νέα έκδοση, και το πολυτελές Admiral συνέχιζε την επιτυχία του διάσημου προ-πολεμικού μοντέλου με το ίδιο όνομα, το Diplomat έγινε το νέο top model της Opel. Επεκτείνοντας τη γκάμα  μοντέλων της προς τα πάνω, η Opel ήταν η μοναδική Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που προσέφερε μία πλήρη προϊοντική γκάμα: από το Kadett μέχρι το Rekord, και από το Kapitän και Admiral μέχρι το Diplomat, όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επιλέξουν το κατάλληλο αυτοκίνητο.

Η σειρά κατάταξης στην premium κατηγορία προσδιοριζόταν από το επίπεδο εξοπλισμού και το μέγεθος του κινητήρα. Το Kapitän ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο της σειράς με ενιαίο πάγκο καθισμάτων μπροστά, προσφέροντάς του εξαθέσια διάταξη ενώ τα άλλα δύο μοντέλα είχαν ξεχωριστά εμπρός καθίσματα.

Τα Kapitän και Admiral έφεραν το γνωστό εξακύλινδρο κινητήρα 2.6L 100 hp, που εφοδιάζονταν με υδραυλικά ωστήρια χωρίς απαιτήσεις συντήρησης για πρώτη φορά. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό ήταν το πλήρως συγχρονισμένο 4-τάχυτο κιβώτιο με επιλογέα στο τιμόνι. Ένα σπορ κιβώτιο με κεντρικά τοποθετημένο επιλογέα ή το διτάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσφερόταν με έξτρα χρέωση. Ένα σύγχρονο σύστημα πέδησης διπλού κυκλώματος με εμπρός δισκόφρενα ήταν στάνταρ.

Ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ: μία V8 μονάδα 4.6 L με 190 hp παρείχε ισχύ στη ναυαρχίδα της οικογένειας. Ενώ τα Kapitän και Admiral είχαν τελική ταχύτητα 155 km/h, το Diplomat έφτανε τα 200 km/h και επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε 11 δεύτερα. Πολυτέλεια, κομψότητα και χαρακτήρας ήταν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Diplomat: στο εσωτερικό κυριαρχούσαν μοκέτες με βαθύ πέλος, βελούδινη ταπετσαρία και ταμπλό με αληθινή ξύλινη επένδυση, καθώς και ένα ταχύμετρο τύπου κινητής λωρίδας που έφτανε τα 250 km/h. Μία οροφή από βυνίλιο, ανακλινόμενα καθίσματα, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, εξωτερικοί καθρέπτες ρυθμιζόμενοι από το εσωτερικό και φώτα στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών ήταν πρόσθετες αποκλειστικές λεπτομέρειες εξοπλισμού. Υδραυλικά συστήματα διεύθυνσης και πέδησης καθώς και προβολείς ομίχλης ανήκαν στον στάνταρ εξοπλισμό.

 

Για ταξιδιώτες ‘1ης θέσης’

Τον Ιούλιο του 1965, η premium κατηγορία της Opel απέκτησε ένα εξαιρετικά κομψό μέλος. Το Diplomat V8 Coupé πέρασε από τις γραμμές συναρμολόγησης του κατασκευαστή αμαξωμάτων Karmann στο Osnabrück. Το πιο αποκλειστικό όχημα στη γκάμα μοντέλων απευθυνόταν σε ‘ταξιδιώτες 1ης θέσης’ σύμφωνα με τις διαφημίσεις. Η αναλογία τιμής/επιδόσεων το κατέταξε στα κορυφαία Γερμανικά αυτοκίνητα. Ο V8 κινητήρας 5.4 L, που εφοδίαζε επίσης το Chevrolet Corvette, εξόπλιζε και Coupé μέχρι το Σεπτέμβριο του 1966. Σε συνδυασμό με ένα διτάχυτο αυτόματο κιβώτιο “Powerglide” και ροπή 427 Nm, ο V8 κινητήρας 230hp επιτάχυνε το τετραθέσιο Coupé από μηδέν στα 100 km/h σε λιγότερο από 10 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 206 km/h.

Σχεδόν κανένα άλλο αυτοκίνητο Γερμανικής παραγωγής δεν ήταν ταχύτερο και κανένα άλλο Opel δεν ήταν ακριβότερο. Το Diplomat Coupé κόστιζε 25.500 DM, το sedan 17.500, όταν η χαμηλότερη τιμή στον τιμοκατάλογο ήταν 6.980 Γερμανικά μάρκα για το Opel Rekord. Έτσι, ο κύκλος αγοραστών παρέμεινε μικρός: από το 1967 μόνο 304 μοντέλα Diplomat V8 Coupé έφυγαν από τη γραμμή συναρμολόγησης της Karmann στο Osnabrück. Από το 1966, το sedan διετίθετο επίσης προαιρετικά με τον V8 5.4-L.

Μέχρι την αλλαγή του μοντέλου το 1969, είχαν κατασκευαστεί 24.249 μονάδες του Kapitän A, μεταξύ των οποίων οι εκδόσεις με κινητήρα V8. Τα Admiral και Admiral A V8 ήταν επίσης πολύ επιτυχημένα, με παραγωγή 55.876 μονάδων, ενώ η παραγωγή του αποκλειστικού τετράθυρου Diplomat ανήλθε στις 8.508 μονάδες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα