Boeing 777: Στη δημοσιότητα το έγγραφο με τις συνομιλίες των πιλότων. Τι παραξένεψε τους ειδικούς
Νέες αποκαλύψεις για τη στιγμή που εξαφανίστηκε το Boeing 777. Η "καληνύχτα" και τα στοιχεία που δείχνουν ότι μπορεί να μην πρόκειται για ατύχημα (Pic)
- 22 Μαρτίου 2014 10:32
Το αντίγραφο των συνομιλιών μεταξύ του 27χρονου συγκυβερνήτη Fariq Abdul Hamid, του Πύργου Ελέγχου και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας έφερε στη δημοσιότητα η Βρετανική Daily Telegraph.
Στο εν λόγω κείμενο αναγράφονται όσα ειπώθηκαν στο πιλοτήριο τα 54 κρίσιμα λεπτά πριν εξαφανιστεί το Boeing, με τους αναλυτές να τσεκάρουν κάθε λέξη που βγήκε από το στόμα των δύο κυβερνητών στην επικοινωνία τους με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Οι χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες του 21ου αιώνα
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αν και η ακολουθία των μηνυμάτων που εμφανίστηκε συμβαδίζει με την “τέλεια ρουτίνα”, δύο στοιχεία ενδεχομένως να είναι περίεργα, σύμφωνα με τους αναλυτές. Το πρώτο, το μήνυμα που εστάλη στις 01.07, που ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, πληροφορία η οποία είχε μεταδοθεί ξανά έξι λεπτά νωρίτερα και η σχετική επανάληψη δεν συνηθίζεται.
Σύμφωνα με τους αναλυτές το συγκεκριμένο μήνυμα ήρθε σε ένα κρίσιμο σημείο. Στις 01.07 το σύστημα ACARS έστειλε και το τελευταίο μήνυμα, πριν απενεργοποιηθεί μέσα στα 30 λεπτά που ακολούθησαν, προφανώς σκοπίμως. Ένα δεύτερο σύστημα εντοπισμού απενεργοποιήθηκε στις 01.21, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι το ACARS έκλεισε πριν από την “καληνύχτα” του 27χρονο συγκυβερνήτη, η οποία ειπώθηκε στις 01.19.
Ένα δεύτερο στοιχείο το οποίο συνιστά ότι η εξαφάνιση πιθανόν να μην είναι αποτέλεσμα ατυχήματος, ήταν η απώλεια επικοινωνίας και η αλλαγή πορείας έγινε στο σημείο μετάβασης από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Kuala Lumpur, σε εκείνους της πόλης Ho Chi Minh.
“Αν επρόκειτο να κλέψω ένα αεροπλάνο, σε αυτό το σημείο θα το έκανα”, είπε ο Stephen Buzdygan πρώην πιλότος της British Airways, στην Telegraph. “Μπορεί να υπάρξει ένα μικρό νεκρό διάστημα στη μετάβαση ανάμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ήταν το μόνο σημείο κατά τη διάρκεια της πτήσης που δεν θα μπορούσε να γίνει ορατό το αεροσκάφος από το έδαφος”, εξήγησε.
Ο Ahmad Jauhari Yahya επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε πως οι μπαταρίες, που χρησιμοποιούνται σε laptop και κινητά τηλέφωνα, ήταν συσκευασμένες και μεταφέρθηκαν σύμφωνα με τους κανονισμούς, οπότε θεωρείται απίθανο να αποτελούσαν απειλή.
Την περασμένη Παρασκευή η Malaysia Airlines αποκάλυψε πως το αεροσκάφος μετέφερε φορτίο με μπαταρίες λιθίου, που χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνο αφού μπορεί να υπερθερμανθεί και να προκαλέσει πυρκαγιά. Φορτίο αυτού του είδους έχει προκαλέσει 140 περιστατικά σε αεροπλάνα τα τελευταία 23 χρόνια.
(Πηγή: telegraph.co.uk)