Βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό το νέο Skoda Karoq
Βλέποντας για πρώτη φορά από κοντά το νέο Karoq και οδηγώντας το, διαπιστώσαμε ότι η Skoda έχει ανέβει όχι ένα αλλά δύο επίπεδα από άποψης σχεδίασης, ποιότητας και εμπορική πολιτικής
- 26 Οκτωβρίου 2017 18:41
Αποστολή στη Σικελία
Κατά ρυπάς «πυροβολεί» η Skoda στην κατηγορία των SUV. Η τσεχική μάρκα του ομίλου της VW από το 1991, διευρύνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της και μάλιστα με έμφαση σε μια κατηγορία που αποκτά ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς τρανταχτά ονόματα έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Και βέβαια, το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού συνεχώς αυξάνει, παρατηρώντας μια μεταστροφή στις επιλογές από τη μεσαία κατηγορία, σε αυτή των SUV που ενώ χρησιμοποιούν την πλατφόρμα των μεσαίων μοντέλων, εντούτοις είναι υπερυψωμένα και σε ορισμένες εκδόσεις φέρουν τετρακίνηση.
Βλέποντας για πρώτη φορά από κοντά το νέο Karoq και οδηγώντας το στην Σικελία, μετά την προηγούμενη εμπειρία με το μεγαλύτερο Kodiaq στη Μαγιόρκα, διαπιστώσαμε ότι η Skoda έχει ανέβει όχι ένα αλλά δύο επίπεδα από άποψης σχεδίασης, ποιότητας και εμπορική πολιτικής. Εκμεταλλευόμενη τα οφέλη όντας μέλος του VW Group, δηλαδή να μοιράζεται πλατφόρμες, κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και ηλεκτρονικά συστήματα, έχει την ευχέρεια να «παίξει» σε άλλους τομείς, όπως της σχεδίασης, της εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων και των έξυπνων λύσεων που θα αναλύσουμε αργότερα.
Μας άρεσε, λοιπόν, στο μάτι το νέο Karoq. Έχει επιβλητική σιλουέτα με ξεκάθαρες γραμμές και ακμές, τεράστια μάσκα που αντικατοπτρίζει τη νέα ταυτότητα της Skoda, μεγάλα παραλληλόγραμμα φωτιστικά με LED προβολείς, ράγες οροφής και γυάλινες επιφάνειες που χαρίζουν άπλετο φωτισμό.
Στην καμπίνα, αν και δεν ξεφεύγουν οι Τσέχοι από τις συντηρητικές φόρμες με σκούρα χρώματα σε ταπετσαρίες, ταμπλό και πλαστικά, εντούτοις κάτι με τις λεπτομέρειες αλουμινίου, κάτι με τον LED φωτισμό, κάτι με την 8 ιντσών οθόνη αφής, η κατάσταση γίνεται καλύτερη. Πάντως, υπάρχουν και εκδόσεις με ανοικτόχρωμο διάκοσμο.
Αυτό που μας άρεσε στην καμπίνα, ήταν οι χώροι, ένας τομέας στον οποίο η Skoda είναι ασυναγώνιστη. Πράγματι, οι σχεδιαστές καταφέρνουν σε όλα τα μοντέλα τους να κάνουν τέτοια διαρρύθμιση που να έχουν από όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού τόσο τον περισσότερο χώρο για γόνατα και κεφάλια, όσο και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Στο κόκπιτ η κατάσταση είναι επίσης πολύ καλή. Το τιμόνι με τα χειριστήρια διευκολύνει, η κονσόλα με διακόπτες έχει κάθετη δομή και διευρύνει τους χώρους, ο λεβιές ταχυτήτων είναι κοντός και αναδεικνύει σπορ χαρακτήρα, ενώ πίσω του φιλοξενεί διακόπτες που ρυθμίζεις τον τρόπο οδήγησης που επιθυμείς – Driving Mode Select (Eco, Normal, Sport, Individual και Snow 4×4), το Start/Stop αν θέλεις να το απενεργοποιήσεις, το ESP να το απενεργοποιήσεις, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και το Off Road (στις τετρακίνητες εκδόσεις). Μου έκαναν εντύπωση οι ποτηροθήκες με τις εγκοπές που αν βάλεις μπουκαλάκι νερό με ανάγλυφη βάση και όχι επίπεδη, το γαντζώνουν κι έτσι ξεβιδώνεις το καπάκι με το ένα χέρι! Χώρος υπάρχει και μάλιστα μεγάλος και στο υποβραχιόνιο.
Το νέο Karoq έχει μεγάλες διαστάσεις, όντας στην κατηγορία των μεσαίων (C) SUV. Με μήκος 4,382 μ., πλάτος 1,842 μ. και ύψος 1,605 μ., είναι τοποθετημένο ακριβώς απέναντι στον ανταγωνισμό, κυρίως στο Nissan Qashqai που ηγείται της κατηγορίας του. Άλλωστε αυτό τη δημιούργησε κιόλας. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός με μοντέλα που ήδη βρίσκονται στην αγορά και έχουν περίπου ίδιες τιμές (Renault Kadjar, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Seat Ateca και Ford Kuga), ενώ σε διαστάσεις τίθεται απέναντι και σε πιο ακριβά μοντέλα (Jeep Compass, VW Tiguan, Peugeot 3008, Honda CR-V, Audi Q3, BMW X3). Κι όλα αυτά τη στιγμή που αναμένουμε το νέο Opel Crossland X, αλλά και άλλες μάρκες να ετοιμάζουν μοντέλα.
Για να επιστρέψω στο Skoda Karoq, με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,638 μ. (τετρακίνητη έκδοση: 2,630 μ.), οι πέντε επιβάτες αισθάνονται σαν στο σαλόνι του σπιτιού του, ενώ στο πορτμπαγκάζ με τα 521 λίτρα χώρο, χωρούν σχεδόν τα πάντα. Αν θέλετε να χωρέσουν περισσότερα, με λιγότερους επιβάτες, διπλώνουν ασύμμετρα τα πίσω καθίσματα. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, και το σύστημα VarioFlex που αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται ή και αφαιρείται μεμονωμένα, μετατρέποντας το SUV σε όχημα πολλαπλών χρήσεων με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Οδηγήσαμε τις τρεις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις για την ελληνική αγορά. Με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 lt TSI και τους 115 hp, τον επίσης κινητήρα βενζίνης turbo 1.5 lt TSI ( με απενεργοποίηση κυλίνδρων) με τους 150 hp και τον πετρελαίου 1.6 lt TDI με τους 115 hp. Καθένας έχει τα δικά του προτερήματα και η επιλογή αγοράς πρέπει να γίνει ανάλογα τις ανάγκες για μετακίνηση του καθενός. Αν για παράδειγμα κινείσαι περισσότερο σε αστικό κύκλο, ο τρικύλινδρος χιλιάρης είναι μια χαρά και οικονομικός. Αν είσαι στην περιφέρεια και κάνεις αρκετά ταξίδια, ο πετρελαιοκινητήρας θα φανεί αποτελεσματικός και θα αποσβέσεις γρήγορα το παραπάνω κόστος αγοράς, ενώ αν θέλεις επιδόσεις και πιο σπορτίφ οδήγηση, ο 1.5 lt φαντάζει ιδανική επιλογή. Θα εισαχθεί πάντως και με 2.0 lt TDI πετρελαίου με 150 hp που θα παράγεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Στα μέσα του 2018 το ίδιο μοτέρ θα έρθει στην Ελλάδα με 190 ίππους, ενώ ταυτόχρονα θα εισαχθεί και τετρακίνητο 1.5 lt.
Στο δρόμο η ανάρτηση ήταν αρκετά μαλακή και απορροφητική για ένα αρκετά βαρύ αμάξωμα, που το κινούσε ευχάριστα ακόμη και ο χιλιάρης κινητήρας, χωρίς να τον ζορίσω πολύ. Μας άρεσε το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων στα δύο μοτέρ βενζίνης που δοκίμασα, ενώ το 7άρι DSG είναι απολαυστικό.
Χρησιμοποιήσαμε όλες τις επιλογές τρόπου οδήγησης. Στη Sport το τιμόνι γίνεται πιο σκληρό και αλλάζει κάπως η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Για μεγαλύτερη οικονομία το Eco βολεύει.
Το νέο Karoq έρχεται τον Ιανουάριο, ωστόσο θα κοσμεί το περίπτερο της Skoda στην έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα (11-19 Νοεμβρίου). Με τιμή εκκίνησης τα 19.900 ευρώ θα διαθέτει επαρκή εξοπλισμό (ζάντες αλουμινίου, 9 αερόσακους και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Alert).
Σε ανώτερη έκδοση υπάρχουν και τα υπόλοιπα συστήματα, όπως: Park Assist (σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και Traffic Jam Assist (σύστημα υποβοήθησης σε μποτιλιάρισμα). Τα συστήματα Blind Spot Assist (σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου), Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου) με λειτουργία προστασίας πεζών και Emergency Assist (σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης), αυξάνουν επιπλέον το επίπεδο ασφάλειας.
Επίσης, για πρώτη φορά σε ένα Skoda είναι διαθέσιμος ένας προγραμματιζόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων, καθώς και οι full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Προαιρετική και η πανοραμική οροφή, όπως και η δεύτερη γενιά του Modular Infotainment Matrix, παρέχοντας λειτουργίες και διεπαφές, σε συνδυασμό με εξελιγμένες οθόνες αφής. Τα κορυφαία συστήματα Columbus και Amundsen διαθέτουν και WiFi hotspot, ενώ για το Columbus είναι διαθέσιμο και ένα μόντεμ LTE. Η σύνδεση με το internet βασίζεται στα πιο γρήγορα σύγχρονα στάνταρ, χάρη στα οποία οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω των κινητών τηλεφώνων και των tablet τους.
Η νέα online υπηρεσία Skoda Connect χωρίζεται σε δύο κλάδους: αυτός των online υπηρεσιών infotainment χρησιμοποιείται για την πληροφόρηση και την πλοήγηση, ενώ εκείνος των υπηρεσιών CareConnect για την υποστήριξη σε περίπτωση βλαβών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Το μπουτόν Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης, που στην Ευρώπη από το 2018 θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι ήδη διαθέσιμο ως μια επιπλέον υπηρεσία Care Connect, ενώ επιπλέον online δυνατότητες παρέχονται μέσω της εφαρμογής Connect. Με τις δυνατότητες αυτές μπορεί κανείς να ελέγξει εξ αποστάσεως, να επιβεβαιώσει και να βρει τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ένα smartphone.
Τέλος, η δυνατότητα της διασύνδεσης ενός αυτοκινήτου με ένα smartphone έχει φτάσει σε νέα επίπεδα. Η πλατφόρμα SmartLink+, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink, είναι διαθέσιμη ως επιπλέον εξοπλισμός στο βασικό σύστημα infotainment Swing, ενώ είναι στάνταρ στα πιο αναβαθμισμένα. Υπάρχει δε δυνατότητα για επαγωγική φόρτιση του κινητού, εφόσον έχει τις προδιαγραφές.