Mercedes S-Class Coupe. Κινούμενο εργαστήριο τεχνολογίας

Mercedes S-Class Coupe. Κινούμενο εργαστήριο τεχνολογίας

Μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες «συνόδευσαν» το παγκόσμιο ντεμπούτο της ολοκαίνουργιας Mercedes S-Class Coupe. Και όσοι αναρωτηθούν «μα καλά και τι μας νοιάζει εμας τί γίνεται με ένα αυτοκίνητο που κοστίζει εκατοντάδες εκατομύρια ευρώ», η απάντηση είναι απλή: Σε λίγα χρόνια αυτά τα συστήματα θα βρίσκονται και στα δικά μας, ταπεινά μοντέλα.

Τώρα που ο αχός από την παρουσίαση των νέων μοντέλων στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αρχίζει να κατακάθεται, έχουμε την ευκαιρία να δούμε κάποια αυτοκίνητα πολύ πιο επισταμένα.

Κάποιοι την ονόμασαν «πραγματική Κυρία». Ο λόγος για τη νέα S-Class Coupe,  αφού καταφέρνει να συνδυάσει τις κλασικές αναλογίες ενός μεγάλου, σπορτίφ κουπέ αμαξώματος με τη μοντέρνα πολυτέλεια και την τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει. 

Όμως, αυτή η αναφορά στην S-Class Coupe, δεν έχει να κάνει με την εμφάνιση, την σχεδιαστική φιλοσοφία, την ποιότητα των υλικών, την πολυτέλεια, ή την τιμή της. Έχει να κάνει με μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που αφενός υποβοηθούν το έργο του οδηγού καιν αφετέρου προδιαγράφουν το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ποιές είναι αυτές οι καινοτομίες;

Ας τις πάρουμε με την σειρά.

 

MAGIC BODY CONTROL

Το σύστημα MAGIC BODY CONTROL, η πρώτη «ανάρτηση με μάτια», έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην S-Class. Με τη λειτουργία curve tilting, η Coupe έκδοση θα έχει ακόμη μία πρωτιά στον κόσμο της αυτοκίνησης σε αυτοκίνητα παραγωγής: το αυτοκίνητο θα γέρνει με τρόπο όμοιο με αυτόν μίας μηχανής ή ενός σκιέρ. Η εγκάρσια επιτάχυνση που επενεργεί πάνω στους επιβάτες μειώνεται όπως όταν κάποιος οδηγεί σε απότομες στροφές και οι επιβάτες κάθονται πιο σταθερά. Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους, η νέα λειτουργία curve tilting αυξάνει την οδηγική απόλαυση και την άνεση. 

 

PRE SAFE – DISTRONIC PLUS- BAS PLUS

Όπως η S-Class Saloon, έτσι και η νέα Coupe διατίθεται με πολλά νεά συστήματα υποβοήθησης, που κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο άνετη και ασφαλή. Τα συστήματα Intelligent Drive περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το σύστημα φρεναρίσματος PRE SAFE με ανίχνευση πεζών, το DISTRONIC PLUS με Steer Assist & Stop&Go Pilot, το BAS PLUS με υποβοήθηση διασταυρώσεων, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων Adaptive High-beam Assist Plus και το σύστημα νυχτερινής υποβοήθησης όρασης Night View Assist Plus.

 

COLLIZION PREVENTION ASSIST PLUS

To σύστημα COLLIZION PREVENTION ASSIST PLUS περιλαμβάνει μία επιπρόσθετη λειτουργία, εκτός από το σύστημα προσαρμοζόμενου φρεναρίσματος, το οποίο παρέχει προστασία από συγκρούσεις από την ταχύτητα των 7 χλμ/ώρα: εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα φρανάρει αυτόνομα σε ταχύτητα έως τα 105 χλμ/ώρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, εάν αυτό επιβραδύνει ή σταματήσει να κινείται. Το σύστημα επίσης φρενάρει αντιδρώντας σε σταματημένα οχήματα σε ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα και μπορεί να αποφύγει οπίσθιες συγκρούσεις σε ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα. 

 

 LED Intelligent Light System

Οι προβολείς full-LED με τα εικονικά «φρύδια» που λειτουργούν ως φώτα ημέρας, δίνουν στην S-Class Coupe μία ιδιαίτερη αίσθηση αυτοπεποίθησης και διακριτικότητας. Τα καμπυλωτά «φρύδια»  έχουν εξελιχθεί περαιτέρω με ημικυκλικές αντίστροφες καμπύλες.  Σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα φωτισμού LED Intelligent Light System, διατίθεται και έκδοση με 47 κρυστάλλους Swarovski. 17 τριγωνικοί κρύσταλλοι σχηματίζυν τα φώτα ημέρας ενώ τα φλας αποτελούνται από 30 καμπύλους κρυστάλλους.

Όπως και στην S-Class Saloon, το σύστημα προστασίας επιβατών PRE- SAFE® έχει επεκταθεί, προσφέροντας το σύστημα PRE-SAFE® PLUS. To PRE-SAFE® PLUS μπορεί να αναγνωρίσει ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση και να προειδοποιήσει τα αυτοκίνητα που ακολουθούν, αναβοσβήνοντας σε πολύ υψηλή συχνότητα τα φώτα έκτακτης ανάγκης. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, το σύστημα εφαρμόζει αυτόματα το ποδόφρενο στο ακινητοποιημένο όχημα, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος τραυματισμού του αυχένα από το τράνταγμα που προκαλείται από την οπίσθια σύγκρουση. 

 

AIR-BALANCE

Για το εσωτερικό της S-Class Coupe διατίθεται πλήθος χαρακτηριστικών που το κάνουν εξαιρετικά πολυτελές και άνετο. Για παράδειγμα, το πακέτο AIR-BALANCE που περιλαμβάνει τη λειτουργία ψεκασμού αρώματος και ιονισμού του αέρα, ή το θερμαινόμενο υποβραχιόνιο που περιλαμβάνεται στο πακέτο Warmth Comfort. Εάν ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το προαιρετικό πακέτο Seat Comfort, τότε τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν τη λειτουργία μασάζ ENERGIZING που στηρίζεται στην αρχή του hot- stone.

 MAGIC SKY CONTROL

H S-Class Coupe έχει μία πανοραμική οροφή που εκτείνεται σε περισσότερο από τα δύο τρίτα της συνολικής οροφής του αυτοκινήτου. Με επιφάνεια περίπου 1,32 τετραγωνικών μέτρων είναι κατά 150% περίπου μεγαλύτερη από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Το σύστημα MAGIC SKY CONTROL δίνει τη δυνατότητα να τροποποιηθεί η διαφάνεια της οροφής με το πάτημα ενός κουμπιού, από ανοιχτόχρωμη σε σκουρόχρωμη. Όταν το φως είναι δυνατό, η οροφή είναι σχεδόν τελείως διαφανής και δίνει την αίσθηση του ανοιχτού αυτοκινήτου, ακόμα και όταν ο καιρός είναι κρύος. Όταν έχει σκοτάδι ή η αναλογία του εξωτερικού φωτισμού που μπαίνει στο εσωτερικό δεν ξεπερνά το 1%, τότε η οροφή σκουραίνει, μειώνοντας αποτελεσματικά την υπερ-θέρμανση της καμπίνας, για ακόμη μεγαλύτερη άνεση. Φυσικά, με το πτυσσόμενο σκίαστρο, δίνεται η δυνατότητα να σκιαστεί τελείως το εσωτερικό της S-Class Coupe.

Μπροστά από το υποβραχιόνιο βρίσκεται το μαύρο, γυαλιστερό touchpad (προαιρετικός εξοπλισμός) με χρωμιωμένο πλαίσιο. Όπως σε ένα smartphone, με το touchpad δίνεται η δυνατότητα ελέγχου της κεντρικής μονάδας με τις κινήσεις των δακτύλων. Με το touchpad ο χρήστης μπορεί να «γράφει» γράμματα, αριθμούς και ειδικά σύμβολα σε όλες τις γλώσσες που υποστηρίζει η κεντρική μονάδα. Διάφορα χειριστήρια, π. χ. αυτό για το σύστημα πολυμέσων, βρίσκονται σε πλήκτρα σε σχήμα ημικύκλιου μπροστά από την κεντρική κονσόλα. 

 

Ηead-up display

Στον προαιρετικό εξοπλισμό της S-Class Coupe ανήκει και το head-up display, η οθόνη που φέρνει σημαντικές πληροφορίες στο παρ-μπριζ, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε να τον αποσπά όσο το δυνατό λιγότερο από την κυκλοφορία. Το σύστημα ενημερώνει για την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τα όρια ταχύτητας, δίνει οδηγίες πλοήγησης και εμφανίζει μηνύματα από τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης. 

Το τεχνικό υπόβαθρο αυτού του συστήματος είναι ένα ειδικό κατοπτρικό οπτικό σύστημα με πολύχρωμη οθόνη, ανάλυσης 480 x 240 pixels που λειτουργεί με πολύ ισχυρά LED. Προβάλλει την εικόνα σε χώρο 21 x 7 cm μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ η προβολή είναι υψηλής ευκρίνειας και δείχνει σαν να βρίσκεται δύο μέτρα μακριά από το καπώ. Ένας ειδικός φωτο-ευαίσθητος αισθητήρας βρίσκεται κοντά στην κορυφή  της οροφής και προσαρμόζει αυτόματα τη φωτεινότητα του head-up display ανάλογα με τις συνθήκες του εξωτερικού φωτισμού.

Οι πωλήσεις της νέας S-Class Coupe έχουν προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και θα διατίθεται με κινητήρα V8 biturbo, 4663 cc. H S500 Coupe θα αποδίδει 335 kW (455 hp), ενώ η ροπή στρέψης θα φτάνει τα 700 Νm. Η εμπειρία οδήγησης αυτού του δυνατού κινητήρα θα υποστηρίζεται από τον ήχο του συστήματος εξάτμισης, ο οποίος θα «μιλάει» στο συναίσθημα, αφού το  σύστημα περιλαμβάνει δύο πτερύγια που ανοίγουν και κλείνουν πνευματικά, ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα. Όταν τα πτερύγια ανοίγουν, τα καυσαέρια φεύγουν από διαφορετική διαδρομή από το πίσω σιλανσιέ, ώστε ο ήχος του αυτοκινήτου να είναι ακόμη πιο δυνατός. Το σημείο ανοίγματος των πτερυγίων εξαρτάται από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχτεί – στο πρόγραμμα S τα πτερύγια ανοίγουν νωρίτερα απ’ ότι στο πρόγραμμα Ε. Ο εξαιρετικός, δυναμικός ήχος από την εξάτμιση ακούγεται μόλις η S-Class Coupe πάρει μπροστά. 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα