Πονοκέφαλος για πελάτες και πωλητές οι νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων
Μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν αποδυθεί σε ένα ... πόλεμο για το ποιά θα προσφέρει περισσότερες νέες τεχνολογίες στα μοντέλα της, όμως, όλο αυτό το πακέτο προβληματίζει έντονα αγοραστές και πωλητές.
- 01 Φεβρουαρίου 2015 12:19
Γυρίζοντας μια 20ετία πίσω, στον τομέα της αυτοκίνησης, ο πωλητής σε μια αντιπροσωπεία είχε να μιλήσει για την ποικιλία των χρωμάτων ενός μοντέλου, τις ζάντες, το ραδιόφωνο ίσως και τον κλιματισμό.
Τώρα, με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα πολύπλοκα συστήματα ψυχαγωγίας που διαθέτει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, ο πελάτης συχνά βρίσκεται συχνά- πυκνά σε σύγχυση.
Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το αμερικάνικο περιοδικό Consumer Reports για τους αγοραστές αυτοκινήτων που προχώρησαν στην απόκτηση οχήματος το 2011, το 2012 ή το 2013, τα αποτελέσματα είναι μάλλον απογοητευτικά.
Περίπου το 60% των καταναλωτών είπαν ότι είχαν προβλήματα στο να μάθουν πώς λειτουργεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ το1/3 των ερωτηθέντων ανέφερε πως οι οθόνες αφής αλλά και τα συστήματα ελέγχου διαφόρων λειτουργίων με τη φωνή, παρουσιαζόνται εξαιρετικά δυσλειτουργικά για αυτούς.
Το πρόβλημα φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους αγοραστές. Έτσι, σχεδόν το 70% των οδηγών ηλικίας άνω των 65 ετών ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες εκμάθηση του τρόπου λειτουργίας των συστημάτων. Η υπόλοιπη γκάμα των καταναλωτών δεν τα καταφέρνει και πολύ καλύτερα, αφού το 52% των ιδιοκτητών ηλικίας μεταξύ 45 έως 64 ετών έχει την ίδια… τραυματική εμπειρία. Ακόμη και ηλικίες που θεωρούνται περισσότερο εξοικιωμένες με την τεχνολογιία, όπως για παράδειγμα άτομα από 18 έως 44 ετών, δηλώνουν σε ποσοστό 37% ότι βιώνουν το ίδιο… μαρτύριο.
Και αν αυτά συμβαίνουν με τους υποψήφιους αγοραστές αλλά και τους κατόχους αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας, μην πιστέψετε ότι τα πράγματα είναι καλύτερα για τους πωλητές αυτοκινήτων.
Οι πωλητές πρέπει να είναι άριστοι γνώστες όλων αυτών των συστημάτων, προκειμένου να μπορούν να μεταδώσουν τη γνώση στους πελάτες και φυσικά να απαντήσουν σε κάθε απορία τους. Όμως αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Μερικές αντιπροσωπείες αναγκάζοντα να ανεβάζουν εκπαιδευτικά βίντεο στο Youtube για την επιμόρφωση των υπαλλήλων τους. Ακόμα αναγκάνονται να κάνουν έξτρα …μαθήματα τα Σαββατοκύριακα ή τα βράδια στους πωλητές τους, επάνω σε θέματα νέας τεχνολογίας .
Πάντως, όπως και να το κάνουμε, μόνο εύκολο δεν είναι όλο αυτό το θέμα. Γιατί όταν σε ένα κατάστημα υπάρχουν 10-15 μοντέλα, κάθε ένα από τα οποία έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και συνδυασμούς τεχνολογικών καινοτομιών, είναι δύσκολο, ακόμη και για τον καλύτερο πωλητή, να γνωρίζει τα πάντα και μπορεί όχι μόνο να απαντάει στις απορίες των πελατών, αλλά και να επιχειρηματολογεί για κάθε τι.