Μηχανή του Χρόνου: H συμφωνία με τη μαφία για να γυριστεί ο ‘Νονός’

Μηχανή του Χρόνου: H συμφωνία με τη μαφία για να γυριστεί ο ‘Νονός’

«O Noνός», η ταινία που οι μαφιόζοι έβαλαν αυστηρούς όρους για να επιτρέψουν να γυριστεί. Ο χαρακτήρας του Νονού, βασίστηκε στη μάνα του συγγραφέα Μάριο Πούτζο, που δέχθηκε απειλές ότι θα του σπάσουν τα πόδια. Η μεταμόρφωση του Μπράντο (Pics)

Από τη mixanitouxronou.gr: Η δράση μιας μαφιόζικης ιταλικής οικογένειας που ζει στην Αμερική είναι το θέμα της ταινίας «Ο Νονός». Ο Βίτο Κορλεόνε, ο αποκαλούμενος Νονός και αρχηγός της οικογένειας, μετανάστευσε από την Ιταλία στην Νέα Υόρκη και σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε κυρίαρχος της ιταλικής μαφίας.

Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Μάριο Πούτζο, ο οποίος εμπνεύστηκε τους χαρακτήρες από τη δράση πραγματικών μαφιόζων. Μάλιστα είχε κυκλοφορήσει η φήμη, ότι ο χαρακτήρας του τραγουδιστή Τζόνι Φοντέιν ήταν βασισμένος στον Φρανκ Σινάτρα.

Όταν το έμαθε ο τραγουδιστής είχε απειλήσει τον συγγραφέα ότι θα του σπάσει τα πόδια. Ωστόσο δεν εξοργίστηκε μόνο ο Σινάτρα με την υπόθεση της επικείμενης ταινίας. Ο Τζόι Κολόμπο, μπλεγμένος στην αμερικάνικη μαφία, όταν πληροφορήθηκε το θέμα της, ξεκίνησε να απειλεί τους παραγωγούς. Ακολουθούσε τα αυτοκίνητα τους και τους άφηνε προειδοποιητικά σημειώματα για να σταματήσουν τα γυρίσματα.

Τελικά ύστερα από μεγάλη πίεση που υπέστησαν, ένας από τους παραγωγούς συναντήθηκε με τον Κολόμπο σε γνωστό ξενοδοχείο και συμφώνησαν να μην αναφέρεται στο σενάριο η λέξη «μαφία» και «κόζα νόστρα». Όντως και στις τρεις ταινίες η λέξη «μαφία» δεν αναφέρεται ποτέ από τους χαρακτήρες. Μάλιστα ο Κολόμπο είχε επισκεφτεί πολλές φορές τα γυρίσματα και ένας από τους σωματοφύλακες του, ο Λένι Μοντάνα είχε παίξει στη ταινία τον ρόλο του έμπιστου του Βίτο Κορλεόνε,  Λούκα Μπράσι.

Παρά τους αρχικούς προβληματισμούς, τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Φράνσις Φορντ Κόπολα. Οι παραγωγοί θεώρησαν ότι η καταγωγή του από την Ιταλία θα τον βοηθούσε να σκιαγραφήσει με τον καλύτερο τρόπο τους Κορλεόνε. Τα γυρίσματα έγιναν στην Νέα Υόρκη και διήρκεσαν δύο μήνες.

Πριν ολοκληρωθούν, οι παραγωγοί ήδη προετοίμαζαν το δεύτερο μέρος καθώς ήταν σίγουροι για την επιτυχία της. Πράγματι «ο Νονός» έμεινε στην ιστορία του κινηματογράφου. Η συμβολή του Κόπολα ήταν τεράστια. Χάρη στην επιμονή του άλλωστε ο Αλ Πατσίνο πήρε το ρόλο του Μάικλ Κορλεόνε, του μικρότερου γιου της οικογένειας.

Ο Μάικλ ήταν το αγαπημένο παιδί του Βίτο Κορλεόνε που ανέλαβε την οικογενειακή «επιχείρηση» μετά τον θάνατο του πατέρα του. Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο ηθοποιός, κανείς δεν τον ήθελε για το ρόλο του Μάικλ. Ο Πατσίνο ήταν άγνωστος ακόμα στα κινηματογραφικά στούντιο. Όταν εμφανίστηκε για δοκιμαστικό θεώρησαν ότι το πρόσωπο του ήταν χλωμό και δεν ταίριαζε στο ρόλο του μαφιόζου.

Ωστόσο κατάφερε να κερδίσει τον ρόλο και μετά την ταινία να διαγράψει μια σημαντική καριέρα. Ο Πατσίνο κατά σύμπτωση είχε και ένα κοινό με τον χαρακτήρα του Μάικλ καθώς κατάγεται από την πόλη Κορλεόνε της Ιταλίας.

Ο Κόπολα έπαιξε καταλυτικό ρόλο και στη δύσκολη επιλογή του ηθοποιού που θα υποδυόταν τον πατριάρχη και αρχηγό της μαφίας, Βίτο Κορλεόνε. Ο ρόλος του «Νονού» ήταν αρκετά περιζήτητος και πολλοί ηθοποιοί αυτοπροτάθηκαν. Όπως είχε δηλώσει ο Πούτζο τον είχε εμπνευστεί από τη προσωπικότητα της μητέρας του! Ο Κόπολα ήταν κάθετος και ήθελε τον Μάρλον Μπράντο να τον ενσαρκώσει.

Οι παραγωγοί προβληματίστηκαν αρχικά με την επιλογή του γιατί θεωρούταν ιδιότροπος και θα προκαλούσε πρόβλημα με τις απαιτήσεις του. Ο Κόπολα επειδή γνώριζε ότι ο Μπράντο δεν θα περνούσε ποτέ από τα συνηθισμένα δοκιμαστικά πήγε με την κάμερα του σπίτι του.

Ο Μπράντο του άνοιξε τη πόρτα φορώντας ένα κιμονό. Έβαψε τα μαλλιά του μαύρα με ένα βερνίκι παπουτσιών και έβαλε βαμβάκι στα μαγουλά του ώστε να μοιάζει με μπουλντόγκ. Στη συνέχεια άναψε τσιγάρο και ξεκίνησε να λέει τα λόγια με την ήρεμη φωνή του. Ο Κόπολα είχε μπροστά του τον αδίστακτο Βίτο Κορλεόνε, ο ρόλος ήταν δικός του.

Η μεταμόρφωση του Μπράντο σε Βίτο Κορλεόνε

Οι ηθοποιοί μελέτησαν αρκετά πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Επισκέφτηκαν μετανάστες στην Νέα Υόρκη και συναντήθηκαν με πραγματικούς μαφιόζους. Ο Μπράντο παρακολούθησε ακροάσεις του αρχιμαφιόζου Φρανκ Κοστέλλο, από τον οποίο εμπνεύστηκε την βραχνή ψιθυριστή φωνή του Βίτο. Τρεις ώρες διαρκούσε η μεταμόρφωση του σε Βίτο Κορλεόνε. Το βαρύ μακιγιάζ του ηθοποιού ήταν η αιτία που οι περισσότερες σκηνές του ήταν τόσο σκοτεινές καθώς ο Μπράντο ήταν 47 χρονών και έπρεπε να φαίνεται μεγαλύτερος.

Επίσης, ο Μπράντο ήθελε το πρόσωπο του να δείχνει άγριο και να παραπέμπει σε μπουλντόγκ. Για το λόγο αυτό, τοποθετούσε βαμβάκι στα μάγουλά του για να είναι φουσκωμένα και φορούσε ένα ειδικό μασελάκι στο στόμα.

Η σκηνή με το κεφάλι αλόγου και οι αντιδράσεις

Η σκηνή που Τζακ Γουόλζ ξυπνάει μέσα στα αίματα και βλέπει στο κρεβάτι του ένα κεφάλι αλόγου προκάλεσε αντιδράσεις από τις φιλοζωικές οργανώσεις.

 

Το ζώο ήταν αληθινό και είχε παραγγελθεί από ένα εργοστάσιο σκυλοτροφών που έσφαζε καθημερινά 200 άλογα. Το γύρισμα που κόστισε περισσότερο και διήρκεσε τρεις ημέρες ήταν η δολοφονία του Σόνι Κορλεόνε. Ο Κόπολα επιθυμούσε έναν εντυπωσιακό θάνατο για τον Σόνι. Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το όνομα του από τον γιο του Αλ Καπόνε. Ο Σόνι βγαίνει από το αμάξι του και εκατοντάδες σφαίρες τον χτυπούν.

Συνολικά χρειάστηκαν 127 θήκες ψεύτικου αίματος οι οποίες ήταν κρυμμένες στο σακάκι. Οι πρωτότυπες δολοφονίες των αντιπάλων της οικογένειας δεν ήταν σενάριο φαντασίας αλλά εμπνευσμένες από πραγματικές δολοφονίες μαφιόζων.

Διαβάστε ακόμα στη Μηχανή του Χρόνου:

«Εμφύλια Πάθη: 23 Ερωτήσεις και απαντήσεις για τον εμφύλιο». Παιδομάζωμα ή παιδοφύλαγμα; Οι κατηγορίες ότι σχεδιάστηκε για να γίνουν τα παιδιά μαχητές του Δημοκρατικού Στρατού

«Του Χάροντα το νόμισμα στο τέλος πάντα μένει, να ρίξουμε στην άβυσσο, στο φοβερό κενό». Μια σπάνια φωτογραφία και ένα άγνωστο ποίημα, που πιστεύεται ότι το έγραψε ο Καρυωτάκης την περίοδο που υπέφερε από τη σύφιλη

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα