Σοκ στη Γερμανία: Έκαναν πειράματα σε ανθρώπους για τις εκπομπές ρύπων των ντιζελοκινητήρων

Σοκ στη Γερμανία: Έκαναν πειράματα σε ανθρώπους για τις εκπομπές ρύπων των ντιζελοκινητήρων
The exhaust pipe of an Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro, V6 diesel engine, construction year 2013 is pictured in Backnang, Germany, Friday, June 2, 2017. German prosecutors say they have expanded their investigation into suspected violations involving manipulation of diesel emissions at carmaker Audi to include cars sold in Germany and Europe. The statement Friday from prosecutors in Munich comes a day after the transport ministry said the company had used software that turned off emissions controls when vehicles were not being tested in 24,000 vehicles built between 2009 and 2013. (Christoph Schmidt/dpa via AP) AP

Τα πειράματα είχε παραγγείλει ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών, ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Πειράματα σε ανθρώπους, που είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου –ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων– είχε παραγγείλει ένας ερευνητικός οργανισμός ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αποκαλύπτει η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung.

Τα πειράματα έγιναν στο πλαίσιο έρευνας που είχε παραγγείλει ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT).

Το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς τονίζει ότι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει άμεσα τα στοιχεία αυτής της έρευνας. Δεν ήταν διαθέσιμος κάποιος εκπρόσωπος του EUGT –που έκλεισε πέρυσι– για να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Ο όμιλος αυτός χρηματοδοτείτο από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW.

Ο σκοπός και τα αποτελέσματα των πειραμάτων δεν έχουν αποσαφηνιστεί.

Όμως οι αποκαλύψεις για πειράματα σε ανθρώπους καταγράφονται την ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με απαγορεύσεις της εισόδου των αυτοκινήτων με ντιζελοκινητήρες, που εκπέμπουν τοξικά αέρια, στα κέντρα πόλεων σε όλον τον κόσμο, μετά τις αποκαλύψεις το 2015 σχετικά με το γεγονός ότι η VW είχε εφοδιάσει τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της με ειδικό –παράνομο– λογισμικό για να εμφανίζονται πολύ χαμηλότερες οι εκπομπές τοξικών αερίων των εξατμίσεων ντιζελοκινητήρων όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους από εποπτικούς φορείς.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Stuttgarter Zeitung, περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ένα ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, στη Γερμανία.

Οι συνέπειες της εισπνοής του διοξειδίου του αζώτου στους οργανισμούς των νεαρών ανθρώπων δεν είχαν διασαφηνιστεί όταν δημοσιεύθηκε η μελέτη στο πλαίσιο της οποίας έγινε το συγκεκριμένο πείραμα, το 2016, σύμφωνα με τη Stuttgarter Zeitung.

Η Daimler την Κυριακή καταδίκασε τη μελέτη αυτή.

Ο ίδιος ερευνητικός οργανισμός είχε παραγγείλει άλλη μια έρευνα που προκαλεί σάλο. Στο πλαίσιο αυτής της τελευταίας, πίθηκοι αναγκάζονταν να εισπνέουν τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου Φολκσβάγκεν εφοδιασμένου με το παράνομο λογισμικό.

«Μας προκαλούν φρίκη η έκταση και η εφαρμογή αυτών των ερευνών. Καταδικάζουμε τα πειράματα με τον πιο έντονο τρόπο. Παρότι η Daimler δεν είχε καμιά επιρροή στον σχεδιασμό της έρευνας, αρχίσαμε μια ευρεία έρευνα για το ζήτημα», ανέφερε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα την Κυριακή.

Η εφημερίδα The New York Times ανέφερε, σε ρεπορτάζ της για τη δεύτερη επιστημονική έρευνα, ότι τα πειράματα στους πιθήκους έγιναν το 2014. Η BMW, η Daimler και η VW καταδίκασαν τα πειράματα για τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων σε πιθήκους.

Σύμφωνα με τους Τάιμς, ο EUGT είχε παραγγείλει τη μελέτη για να υπερασπιστεί τη χρήση του πετρελαίου ντίζελ στους κινητήρες αυτοκινήτων, μετά την καταγγελία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι οι εκπομπές των αερίων από τις εξατμίσεις αυτών των κινητήρων είναι καρκινογόνες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Reuters

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα