Το fake κρέας έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη αστέρων του Χόλιγουντ
Υπάρχει μια εταιρία που ισχυρίζεται ότι μπορεί να προσφέρει την απόλαυση ενός μπέργκερ, χωρίς να "καταστρέφει το περιβάλλον". Και αυτή την 'στηρίζουν' ακράδαντα ΝτιΚάπριο και Γκέιτς
- 27 Ιανουαρίου 2018 08:32
Τι κοινό έχουν ο Μπιλ Γκέιτς, ο Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο; Εκτός ότι είναι βαθύπλουτοι και διάσημοι, και οι τρεις υποστηρίζουν το “εναλλακτικό κρέας”, ένα fake κρέας που δηλώνουν ότι έχει όλη τη γεύση του κρέατος αλλά η παρασκευή του προϊόντος δεν προκαλεί κανένα περιβαλλοντικό πρόβλημα από αυτά που προκύπτουν από την παραδοσιακή εκτροφή των βοοειδών.
ένα προϊόν που έχει τη γεύση, την οσμή, την υφή, την εικόνα και την τιμή του βοδινού κρέατος, αυτό έχει ήδη παρασκευαστεί
“Αν είστε σε θέση να δημιουργήσετε ένα προϊόν που έχει τη γεύση, την οσμή, την υφή, την εικόνα και την τιμή του βοδινού κρέατος, αυτό έχει ήδη παρασκευαστεί από υλικά φυτικής προέλευσης. Και απευθύνεται σε μια τεράστια αγορά”, δηλώνει ο Σαμίρ Καούλ.
Ο Καούλ είναι συνέταιρος στην Khosia Ventures, η οποία μαζί με την Microsoft του Γκέιτς έχει επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στην Impossible Foods που παράγει το Impossible Burger. Impossible γιατί το μπέργκερ δεν είναι κρέας αλλά ένα μέρος μιας αυξανόμενης αγοράς προϊόντων που μιμούνται το κρέας και δεν το αντικαθιστούν μόνο με μια veggie επιλογή.
Η αγορά με τα υποκατάστατα του κρέατος θα ανέλθει σε σχεδόν 6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2022, σύμφωνα με την εταιρία έρευνας Markets and Markets.
Ωστόσο, αναλυτές της βιομηχανίας είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τη δυναμική της.
Οι ΗΠΑ είναι χώρα κρεατοφάγων, το 98% των οποίων καταναλώνει κρέας τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, σύμφωνα με τον Ντάρεν Σέιφερ, αναλυτή κατανάλωσης ειδών διατροφής για την αμερικανική εταιρία έρευνας αγοράς NPD Group.
“Για να υπάρχει επιτυχία στη βιομηχανία τροφίμων, πρέπει κανείς να έχει υπομονή. Αυτά που τρώμε και πίνουμε βασίζονται στο πολιτισμό μας και στις συνήθειές μας. Ίσως χρειαστεί να περάσει μια δεκαετία για να δούμε αν υπάρχει κάποια αλλαγή”, δήλωσε στο Thomson Reuters Foundation.
Από το τσάι στο ψάρι
Ο ηθοποιός Ντι Κάπριο έχει ήδη επενδύσει στο τσάι που αποδίδει ένα εισόδημα στις οικογένειες των ιθαγενών του Αμαζονίου και σε μια εταιρία ιχθυοκαλλιέργειας, επικαλούμενος την υπεραλίευση και την κατάρρευση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.
Ο Γκέιτς επίσης έχει επενδύσει στην εταιρία Breakthrough Energy Ventures για τη χρηματοδότηση της έρευνας για τη μείωση σε μηδενικά επίπεδα των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Υπάρχουν διεθνείς εταιρίες που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, όπως η Impossible Foods, που παράγουν κρέας το οποίο δεν έχει να κάνει με ζώα που σφαγιάζονται, την αποψίλωση ή τη μεγάλη παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου. Η εταιρία Impossible δηλώνει ότι η παρασκευή του μπέργκερ της παράγει κατά 87% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με την παραγωγή της αντίστοιχης ποσότητας κρέατος.
ΠΗΓΗ ΑΠΕ