Θεσσαλονίκη: Ξεδιπλώνει τη γαστρονομία της για να αυξήσει τον τουρισμό

Θεσσαλονίκη: Ξεδιπλώνει τη γαστρονομία της για να αυξήσει τον τουρισμό
Kornilios Studio Art

Με το Food Festival, ο Δήμος Θεσσαλονίκης επιχειρεί να ταυτίσει την πόλη με την γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα, δημιουργώντας προοπτικές ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού

Πόσοι, αλήθεια, έχουν πάει στη Θεσσαλονίκη και τουλάχιστον γαστρονομικά δεν έχει φύγει ευχαριστημένοι; Φαντάζομαι λίγοι. Αυτή λοιπόν η φήμη της πόλης, γίνεται ολοένα και πιο γνωστή διεθνώς και στην Ελλάδα, με διάφορες δράσεις που πραγματοποιεί ο δήμος της πόλης, υπό την «ομπρέλα» του Thessaloniki Food Festival, το οποίο υλοποιεί από το 2011.

Πλέον, ο τουρισμός για να αυξηθεί, να επεκταθεί η τουριστική περίοδος και να μην μένουμε μόνο στο μοντέλο «ήλιος – θάλασσα», χρειάζεται να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας: τον πολιτισμό – αναμφίβολα, τα εξαιρετικά προϊόντα του αγροτοδιατροφικού τομέα και βέβαια τους εναλλακτικούς τρόπους διακοπών.

Όλα αυτά, τα συνδέει απόλυτα ένα στοιχείο: η γαστρονομία, διότι πηγαίνοντας κάποιος σε ένα μέρος, είναι αδύνατον να φύγει… νηστικός. Κατά συνέπεια όσο καλύτερη, όσο πιο «δυνατή» είναι αυτή η εμπειρία, τόσο του αποτυπώνεται, τόσο θέλει να ξαναπάει και συνήθως το διαδίδει σε φίλους και γνωστούς, ειδικά τώρα με τα social media.

Kornilios Studio Art

Από δεξιά: Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, οι Chef Ambassadors Ανδρέας Κλαυδιανός, Ιωάννα Θεοδωρακάκη, Νίκος Τζούμας και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων κ. Σπύρος Πέγκας

Και στη Θεσσαλονίκη ξέρουν πολύ καλά από καλό φαγητό. Όμως δεν αρκεί μόνο να έχεις καλή κουζίνα, πρέπει να την παρουσιάζεις και με τέτοιο τρόπο που να ξεχωρίζει ακόμα πιο πολύ. Γι αυτό, στις δράσεις συμμετέχουν εστιατόρια, παραγωγοί προϊόντων, ενώσεις παραγωγών και άλλοι φορείς, δημιουργώντας ένα πλαίσιο προβολής καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (με αποκορύφωμα Νοέμβριο και Δεκέμβριο), με πολλές εκδηλώσεις, εκθέσεις και γευσιγνωσίες.

Πρόσφατα δημιουργήθηκε το Thessaloniki Food Basket, ένα καλάθι με τοπικά προϊόντα τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την γευστική παράδοση της πόλης: Τοπικά ζυμαρικά (Μάκβελ από 100% ελληνικό σιτάρι), ποντιακά προϊόντα, γαλακτοκομικά από βουβαλίσιο γάλα, ελιές, λάδι, προϊόντα πιπεριάς, αμπελόφυλλα και ντολμαδάκια, μαρμελάδες, σάλτσες, σοκολατάκια και φυσικά το παραδοσιακό Κουλούρι Θεσσαλονίκης. Ανάλογα την εποχικότητα, κι άλλα προϊόντα θα γεμίζουν το Thessaloniki Food Basket, η σύνθεση του οποίου θα αλλάζει δύο φορές το χρόνο. Το καλάθι αποτελεί ένα μέσο να παρουσιαστούν τα τοπικά προϊόντα της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης στο ελληνικό κοινό (ήρθε στην Αθήνα) αλλά και στο εξωτερικό (πήγε στο Λονδίνο και στο Βερολίνο και έπεται συνέχεια), καθιερώνοντας αφενός την πόλη ως γαστρονομικό προορισμό και ανοίγοντας αφετέρου δρόμους στην εξαγωγική δραστηριότητα των παραγωγών.

Kornilios Studio Art

 

Παράλληλα, αναδείχθηκαν οι τρεις πρώτοι Thessaloniki Chef Ambassadors. Νέοι chef από εστιατόρια της πόλης, δίνουν το δικό τους γαστρονομικό στίγμα σχεδιάζοντας ειδικά μενού και δημιουργώντας χαρακτηριστικές συνταγές της πόλης με επιλεγμένα προϊόντα του Thessaloniki Food Basket.

Οι πρεσβευτές – σεφ παρουσιάζουν μέσα από τις δημιουργίες τους μια σύγχρονη άποψη της τοπικής γαστρονομίας σε διάφορα σημεία του κόσμου, προβάλλοντας την πόλη και τα προϊόντα της, απευθυνόμενοι σε επιχειρηματίες του τουρισμού, δημοσιογράφους, εστιατόρια και ξενοδοχεία και εισαγωγείς. Οι πρώτοι Thessaloniki Chef Ambassadors είναι η Ιωάννα Θεοδωρακάκη, ο Ανδρέας Κλαυδιανός και ο Νίκος Τζούμας.

Προ ημερών είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τα πιάτα τους, μέσα από τα προϊόντα του Thessaloniki Food Basket, κι έμεινα εντυπωσιασμένος. Παράλληλα, δοκίμασα και τα κρασιά του Αστικού Αμπελώνα της Θεσσαλονίκης, που παρήγαγε 150 φιάλες ρομπόλα και μαλαγουζιά το 2015 και 250 φιάλες αγιωργίτικο και ξυνόμαυρο το 2016, με τη γοργόνα, που είναι το σήμα του Thessaloniki Food Festival, να δίνει το όνομά της στο πρώτο κρασί της πόλης.

Στην κουβέντας μας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε στη διασύνδεση της γαστρονομίας με την ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης, ενώ οι τρεις σεφ επισήμαναν ότι οι τουρίστες έμεναν πολύ ευχαριστημένοι από τη διατροφή τους, έκλειναν τραπέζι για πολλές ημέρες στο ίδιο εστιατόριο, ενώ μέσω διαδικτύου παρατηρείται αναζήτηση εστιατορίων στην πόλη, για προκράτηση, όπως κάνουν με τα ξενοδοχεία!

Καταλήγοντας, το Thessaloniki Food Basket αποτελείται από προϊόντα των εταιρειών: 1. Αμβροσιάδης, Βιομηχανία πουλερικών 2. Τα Αμπελόφυλλα της Μαριάννας, Αμπελόφυλλα & Ντολμαδάκια 3. Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγ.Αντώνιος, Ζυμαρικά, Μαρμελάδες, Ποντιακά προϊόντα 4. ΚΟΥΚΟΥΜΕΡΙΑ, Αρτοποιία (κουλούρι Θεσσαλονίκης) 5. ΜΑΚΒΕΛ, Ζυμαρικά (κριθαράκι) 6. ΜΕΒΓΑΛ, Γαλακτοβιομηχανία 7. Οικογένεια Μπέκα, Γαλακτοκομικά προϊόντα από βουβαλίσιο γάλα 8. Συνεταιρισμός Χαλάστρας Α’ (Ρύζι Χαλάστρας) 9. Agora, Προϊόντα λαδιού (Ελιές / Λάδι) 10. Chef Stories, Jams & Chutneys (Chutney Ντομάτα με θυμάρι) 11. Galaxy, Ξύδι και κρέμες βαλσαμικού 12. Voras Flavors, Αλείμματα ψητής πιπεριάς, Σάλτσες (Άλειμμα κόκκινης πιπεριάς με βασιλικό) 13. Plaisir, Ζαχαροπλαστείο – Patisserie (σοκολατάκια).

Τα κρασιά του Thessaloniki Food Basket: ΕΝΟΑΒΕ, Γοργόνα (κρασί Αστικού Αμπελώνα), Κεχρής, Κτήμα Γεροβασιλείου, Μπαμπατζίμ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα