Οι τηλεοπτικές πάσες που κρίνουν την τηλεθέαση των δελτίων ειδήσεων
Ποια τηλεοπτικά προγράμματα χαρίζουν την πρωτιά στα δελτία ειδήσεων. Η σημασία του Lead In (Pics)
- 21 Ιανουαρίου 2015 16:05
H πικρή αλήθεια για όλα τα κανάλια είναι πως οι τηλεθεατές ολοένα και περισσότερο επιλέγουν να γυρίσουν την πλάτη στο δυνατό χαρτί κάθε τηλεοπτικού σταθμού που… σέβεται τον εαυτό του: Τις ειδήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το επιτυχημένο πείραμα του Alpha να ψήνει κεφτεδάκια (τουτέστιν “Κάτι Ψήνεται) την ώρα που οι ανταγωνιστές παρουσίαζαν ειδήσεις, κίνηση που του έδωσε την πρώτη θέση στους πίνακες της τηλεθέασης στη ζώνη 20.00-21.00.
Από την άλλη το μυστικό για να πάρει κεφάλι ένα Δελτίο Ειδήσεων φαίνεται πως δεν είναι τα πρόσωπα ή οι σχολιαστές τόσο, αλλά το πρόγραμμα που προηγείται. Αυτό που σε άπταιστα ελληνικά ονομάζεται “Lead In”. Όσο πιο δυνατή πάσα δίνει ένα πρόγραμμα στις ειδήσεις, τόσο πιο εύκολο είναι για το δελτίο να κρατηθεί ψηλά στην τηλεθέαση.
Τα Lead των δελτίων
Mega πονοκέφαλος: Η επιστροφή της Όλγας Τρέμη στο τιμόνι του δελτίου, αλλά και η ενίσχυσή του με την παρουσία του Νίκου Ευαγγελάτου γέμισε τους υπεύθυνους ελπίδα πως το μεγάλο κανάλι θα επιστρέψει στην κορυφή της τηλεθέασης. Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα δεν δείχνουν δυναμική πρωτιάς με τις επιδόσεις να παραμένουν πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με την προ-Τρέμη εποχή.
Άλλωστε το κανάλι έριξε στη μάχη του Lead In μόλις λίγο πριν τα Χριστούγεννα για το σκοπό αυτό, το περσινό πουλέν των κοινωνικών σειρών του, τα “Κλεμμένα Όνειρα”. Δυστυχώς όμως, φαίνεται πως η περίοδος που η σειρά έλειπε από τους τηλεοπτικούς δέκτες, συνέβαλαν ώστε να χάσει τη δυναμική του.
Η σειρά του MEGA σημειώνει χλιαρές επιδόσεις και σε καμιά περίπτωση δεν απειλεί την πρωτοκαθεδρία του “Μπρούσκο” απέναντι στο οποίο προβάλλεται. Χαρακτηριστικό είναι πως τη Πέμπτη 15/1, τα “Κλεμμένα Όνειρα” έδωσαν πάσα 15,5% στο γενικό σύνολο και 14,6 στο νεανικό με τη σειρά του ΑΝΤ1 να κινείται σε διπλάσια ποσοστά.
Ο ΑΝΤ1 πίνει στην υγειά της πρώτης θέσης: Στον αντίποδα το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 διατηρεί την πρώτη θέση κι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τηλεοπτική σειρά που του δίνει πάσα και του εξασφαλίζει ποσοστό που αγγίζει το 30%. Σε γενικές γραμμές η ελληνοκυπριακή σειρά διατηρείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 10 μονάδων από τη σειρά του MEGA και σε επίπεδα που κινούνται πάνω από το 25%.
Ο Alpha κάνει παιχνίδι μόνος του: Το δελτίο του σταθμού της Κάντζας με τον Αντώνη Σρόιτερ ξεκινά μια ώρα νωρίτερα από τα υπόλοιπα και καταφέρνει να διατηρεί ποσοστά πέριξ του 20% και τηλεθέαση που το φέρνει ακόμη και στην πρώτη θέση στα τηλεμερίδια αν και δεν μπορούν να συγκριθούν προγράμματα που δεν αναμετρώνται την ίδια ώρα.
Η πάσα στο δελτίο είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του σταθμού, το τηλεπαιχνίδι “Άκου τι είπαν” με τον Χρήστο Φερεντίνο. Το ομαδικό τηλεπαιχνίδι που αναβίωσε το είδος τηλεοπτικού προγράμματος, προσφέρει στο δελτίο του σταθμού lead που αγγίζει το 30%, ειδικά στο λεγόμενο δυναμικό-νεανικό κοινό.
Η καυτή καρέκλα του ΣΚΑΙ: Το κανάλι του Φαλήρου έχει ποντάρει επίσης σε παλιό γνώριμο τηλεπαιχνίδι για την πάσα στο δελτίο του, που όπως και το δελτίο του Alpha προβάλλεται άλλη ώρα από τη συνηθισμένη, στις 21.00. Η δυναμική του σταθμού δεν είναι τέτοια φυσικά, ώστε να δώσει στον απολαυστικό Γιάννη Ζουγανέλη υψηλά νούμερα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως παίζει ανάμεσα στα δελτία ειδήσεων. Παρόλα αυτά κατορθώνει να αποσπάσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο 9% που δίνει πάσα στη Σία Κοσιώνη.
Το STAR ψάχνει τη λύση στο γρίφο: Το κανάλι της Κηφισιάς έκανε από πέρσι στροφή στο δυναμικό δελτίο, με παρουσιάστρια τη Μάρα Ζαχαρέα και σχολιαστή το Νίκο Χατζηνικολάου. Η πρώτη χρονιά κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και οι υπεύθυνοι του σταθμού επιστράτευσαν μια σειρά για να αυξήσουν το τηλεμερίδιο της πάσας στο δελτίο. Δυστυχώς το εγχείρημα δεν απέδωσε και το STAR έχει αλλάξει από τον Οκτώβρη δύο φορές το πρόγραμμά του στη ζώνη που προηγείται του δελτίου.
Η πρώτη τηλεοπτική σειρά “Όρκος Σιωπής”, ελληνοκυπριακή παραγωγή, αντικαταστάθηκε από την τούρκικη “Μαύρο Τριαντάφυλλο” και τέλος το κανάλι επέλεξε να τοποθετήσει στη ζώνη ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του ’80. Μπορεί για πολλούς το “Ρόδα τσάντα και κοπάνα” να είναι πια κλασική αξία, όμως η απόδοση στους πίνακες τηλεθέασης δεν ήταν η αναμενόμενη με τις χαμηλές πτήσεις να κλειδώνουν πολύ κάτω από το 10%.