Fiat Panda Cross. Ιδανική επιλογή για την πόλη και την εκδρομή
Παγκόσμια πρεμιέρα της κορυφαίας έκδοσης του Panda στη Γενεύη. Εξασφαλίζει ελευθερία χρήσης, ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης. Το Panda Cross προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των μεγαλύτερων SUV με μήκος μικρότερο από 370 εκατοστά
- 21 Φεβρουαρίου 2014 18:54
Το νέο Panda Cross είναι το ευκίνητο SUV που οδηγείται εύκολα στην κίνηση της πόλης, αλλά έχει το πνεύμα και τις δυνατότητες και τον εξοπλισμό ενός τετρακίνητου SUV υψηλότερης κατηγορίας, όπως αποδεικνύεται από τη χρήση στον στάνταρ εξοπλισμό του συστήματος μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) -ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρειάζεται- και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC (Control) με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD). Αυτό προσφέρει πρόσθετη βοήθεια στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Το Panda Cross προσφέρει επίσης έναν επιλογέα για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης ώστε αυτοί να έχουν τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, το “Terrain Control” επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών:
• AUTO – Αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δυο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος
• LOCK – το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα ενεργοποιημένο για βέλτιστη χρήση εκτός δρόμου, με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς, φρενάροντας τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
• HILL DESCENT – για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες.
Το Panda Cross κινείται με ευκολία και στην πιο ανώμαλη και δύσκολη επιφάνεια, χάρη και στη γενναιόδωρη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος (16 εκατοστά για το MultiJet II και 15 εκατοστά για το TwinAir Turbo), όπως αποδεικνύουν και οι εξαιρετικές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου: γωνία προσέγγισης 24°, αυξημένη κατά 3° σε σχέση με το Panda 4×4, γωνία φυγής 33° και γωνία ράμπας 20°, ενώ μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις 31,5° (70%).
Κάθε λεπτομέρεια στο Panda Cross έχει σχεδιαστεί για να το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο και ελκυστικό, με σχεδιαστική γλώσσα γνώριμη για ένα SUV. Όλα ξεκινάνε από το εμπρός τελείωμα που φέρνει ένα εντελώς νέο “λουκ” χάρη στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος προβάλλει μια γενναιόδωρη ποδιά σε ένα σατέν χρώμα τιτανίου με ένα σχέδιο οπών το οποίο ερμηνεύει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda. Οι γάντζοι ρυμούλκησης διαθέτουν ένα εντελώς νέο σχέδιο με να χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, δίνοντας έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα. Τα φώτα είναι επίσης νέα, χάρη στους κύριους φανούς και στα φώτα ομίχλης που έχουν ενσωματωθεί με το λογότυπο στο τέλος του καπό και στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που είναι ενσωματωμένα στην ποδιά. Στο πλάι, κύρια στιλιστικά στοιχεία όπως οι τονισμένοι θόλοι, σημεία με το λογότυπο “Cross” και οι νέες μπάρες οροφής ξεχωρίζουν με την παρουσία και το στιλ τους. Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 15″ με 5 ακτίνες σε σχήμα V. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται επίσης από τον νέο προφυλακτήρα με ποδιά κάτω από το δάπεδο, που είναι παρόμοιος σε σχεδίαση με τον μπροστινό προφυλακτήρα, νέα φώτα και χρωμιωμένη εξάτμιση. Στο σύνολό του το νέο σχέδιο είναι εξαιρετικά αναγνωρίσιμο και προσφέρει άμεσα δυναμισμό και ευελιξία.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες δυο σύνολα είναι διαθέσιμα, και τα δύο με στάνταρ το σύστημα Start&Stop και ανώτερες επιδόσεις από το Panda 4×4: ο τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων και ο 0.9 TwinAir Turbo των 90 ίππων, ο τελευταίος με 6ταχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση.