Φοίβος Δεληβοριάς στο Ραδιόφωνο 24/7: Οι άνθρωποι είμαστε θύματα οικονομικών και άλλων φονταμενταλισμών

Φοίβος Δεληβοριάς στο Ραδιόφωνο 24/7: Οι άνθρωποι είμαστε θύματα οικονομικών και άλλων φονταμενταλισμών

Τα επιθεωρησιακά θέατρα της παλιάς Αθήνας, η γενιά του και το νέο τραγούδι που έγραψε για τις νύχτες της "Ταράτσας" του και ακούσαμε σε πρώτη μετάδοση από το Ραδιόφωνο 24/7

Σε πρώτη μετάδοση ακούστηκε στο Ραδιόφωνο 24/7 το νέο τραγούδι που έγραψε ο Φοίβος Δεληβοριάς για τις νύχτες της Ταράτσας του. Ο σημαντικός τραγουδοποιός μίλησε στη Φωτεινή Λαμπρίδη και την Ιωάννα Κλεφτόγιαννη στην εκπομπή «Πεζοί στον Αέρα» για τα επιθεωρησιακά θέατρα της παλιάς Αθήνας που αγάπησε, για τη γενιά του και τη σχέση του με το τραγούδι.

Η «ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ», ένα ολοκαίνουργιο στέκι με την πιο τεχνικολόρ θέα στο Γκάζι, που ο Φοίβος Δεληβοριάς το μεταμορφώνει σ’ένα παιδικό του όνειρο. Ένα «αναψυκτήριο» στη μέση της Αθήνας, ένα μουσικοθεατρικό θέαμα ποικιλιών, μια «Μάντρα» του 2017, σε μια πόλη εξίσου σκληρή, εξίσου “πεσμένη” και με εξίσου βαθιά επιθυμία να μαζευτεί κάπου ένα βράδυ και να ξαναβρεί το νήμα από εκεί που κόπηκε.

Μας αποκάλυψε ότι εκτός από τη Νατάσα Μποφίλιου, τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Αργύρη Μπακιρτζή που ανακοινώθηκαν ήδη θα σπεύσουν να ενώσουν τη φωνή τους μαζί με τη δική του επίσης ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Χάρις Αλεξίου και πολλοί άλλοι τις Τετάρτες και τις Πέμπτες του Ιουνίου, του Ιουλίου και του Σεπτέμβρη.

«Από μικρός έχω εμμονή με αυτό που λέμε λαϊκό θέαμα και τα τελευταία αγόραζα μανιακά βιβλία για τις παλιές  επιθεωρήσεις το Θέατρο Σκιών» είπε. «Όποτε δυσκόλευαν τα πράγματα, οι άνθρωποι άνοιγαν μάντρες. Ήθελα κι εγώ να κάνω κάτι τέτοιο στην Αθήνα της τωρινής ανάγκης, να μαζευτούμε να τραγουδήσουμε και να γελάσουμε όλοι μαζί στο δικό μου βαριετέ».

«Ζήτησα από τη σκηνογράφο να βάλει πλακάκια παλιού σπιτιού, σκηνή μετατσαρουχική,  ένα μπαρ τυπικό ’50’s παλιές καρέκλες αναψυκτηρίου ο ένας δίπλα στον άλλον Εκεί θα έχουμε πρόζα, ζογκλέρ , στριπτιζέζ τραγουδιστές, ένα λαϊκό θέαμα. Θα κάνουμε κωμικά νούμερα, σατυρικές ιστορίες».

Για τους νέους δημιουργούς:

«Δεν εμψυχώνει κανείς ανθρώπους να γράψουν καινούρια τραγούδια. Εμείς κάναμε διαγωνισμό τραγουδιών . Πάνω από τριακόσια παιδιά μας έστειλαν τραγούδια  και τα άκουσε η επιτροπή. Διαλέξανε εικοσιτέσερρα τραγούδια από τα πεντακόσια και θα ακούμε δύο σε κάθε παράσταση. Έχουμε μεγάλο πλήθος τραγουδιστών αλλά όχι δημιουργών».

Για την πολιτική

«Οι άνθρωποι είναι τα θύματα των οικονομικών και άλλων φονταμενταλισμών. Αυτή είναι η πολιτική σκέψη πίσω από την παράσταση.»

Για τη γενιά του

«Εμείς είμαστε μια μεταβατική γενιά. Τα νέα που μεγάλωσαν με δεδομένη την κατάρρευση της μεταπολίτευσης , έχουν κάτι πιο ελεύθερο. Όπως αυτό που είχαν οι γονείς μας που ξεκίνησαν από κάτι γκρεμισμένο, τη μετεμφυλιακή Ελλάδα. Η δική μου γενιά έχει αμηχανία»

Για την ΑΕΠΙ

«Φτάσαμε έως εδώ γιατί η πλειονότητα των δημιουργών άργησε να αντιδράσει και γιατί η πολιτεία φοβήθηκε και άργησε να αγγίξει το θέμα. Αυτό που ζητάμε ως δημιουργοί είναι τόσο αξιωματικά σίγουρο που θα νικήσει, δεν έχω καμιά αμφιβολία»

Στην ερώτηση αν θα έκανε την περιπέτεια της ΑΕΠΙ τραγούδι, είπε:

«Με άλλο τρόπο μιλώ ως δημιουργός, με άλλο ως πολίτης».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα