Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Toyota Yaris. Ο βασιλιάς είναι εδώ με τιμές από 11.490€
Στο τρίπτυχο «περισσότερος δυναμισμός - βελτιωμένη ποιότητα - νέος κινητήρας» είναι αυτό στο οποίο κινείται το νέο (απλώς ανανεωμένο, δεν το λες) Toyota Yaris το οποίο από τον επόμενο μήνα θα διατίθεται στην ελληνική αγορά.
- 23 Ιουλίου 2014 15:09
Από το 2011, όταν παρουσίασε την 3η γενιά του δημοφιλούς Yaris, η Toyota έγινε δέκτης σχολίων σχετικά με την έλλειψη δυναμσμού που αποτυπωνόταν τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στην καμπίνα του αυτοκινήτου.
Τρία χρόνια μετά, και με τον ανταγωνισμό να έχει βγει στα … κάγκελα (βλέπε ανανεωμένο VW Polo, νέα Opel Corsa και Skoda Fabia που αναμένεται να παρουσιαστούν το φθινόπωρο), η ιαπωνική φίρμα δεν μπορούσε να μείνει με τα χέρια … στραυρωμένα.
Έτσι, προχώρησε σε εκτεταμένες βελτιώσεις στο Yaris της 3ης γενιάς και, δεν είναι καθόλου περίεργο που οι άνθρωποι της φίρμας όταν αναφέρονται σε αυτό, λένε Νέο Yaris. Άλλωστε, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο αυτοκίνητο (κατά πολλούς το πιό ωραίο Yaris από καταβολής μοντέλου) στην διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του στο Ντίσελντρορφ.
Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αυτό το Yaris, είναι ένα νέο μοντέλο, αφού:
Το μοτίβο “X” φαίνεται πως θα γίνει η σχεδιαστική ταυτότητα των νέων Toyota. Μετά το καινούργιο Aygo, το εμφατικό χιαστί στη μάσκα βρίσκει εφαρμογή και στο ανανεωμένο Yaris, προσφέροντας προσωπικότητα, δυναμισμό και έντονα σπορτίβ στοιχεία στο αυτοκίνητο.
Αλλαγές έχουν γίνει επίσης -όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση- στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλλαχτήρες εμπρός και πίσω.
Συγχρόνως, το Yaris εξακολουθεί να είναι το πιο συμπαγές σε διαστάσεις, μοντέλο στην κατηγορία του, με την μικρότερη ακτίνα στροφής, μόλις 9,6μ. Είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, ειδικά για τους πίσω επιβάτες (και χωρίς μεσαίο τούνελ) ενώ ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει τα 286λ, με το μεγαλύτερο μήκος φόρτωσης της κατηγορίας του 710mm
Στο εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί το ταμπλό, το οποίο σε ορισμένες εκδόσεις προσφέρεται σε διχρωμία (η διχρωμία συνεχίζεται στα καθίσματα και τις επενδύσεις των θυρών).
Η Toyota ξαφνιάζει ευχάριστα με την απόφασή της να λανσάρει το Yaris σε πολλές εκδόσεις: ACTIVE, COOL/ LIVE, STYLE και LOUNGE. Έτσι είναι βέβαιο ότι ο καθένας θα μπορέσει να βρει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.
Κινητήρες
Ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι γνωστό πως έχει έναν ήχο που τον χαρακτηρίζει. Τόσο στην πόλη, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους που κινηθήκαμε, δεν έφτανε στην καμπίνα ο παραμικρός θόρυβος. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την έκδοση ντίζελ.
Ο κινητήρας του 1.0 λίτρου (με προδιαγραφές Euro6), με τους 69 ίππους αποτελεί το νέο μοτέρ με το οποίο εξοπλίζεται το Yaris. Με κατανάλωση 4,3 λίτρα στα 100 χλμ. και 99 γραμμάρια Co2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), ο κινητήρας αυτός είναι ό,τι πρέπει για όλους εκείνους που το μεγάλο ποσοστό των μετακινήσεών τους είναι εντός πόλης.
Με αυτό το μοτέρ, το Yaris κινείται αρκετά καλά, χωρίς να προβληματίζει. Στον αυτοκινητόδρομο, χρειάζεται λίγη δύναμη παραπάνω, αφού τα 155 χλμ./ώρα τελική και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 15,3” είναι επιδόσεις που δεν κρίνονται ως εξαιρετικές.
Για το κάτι παραπάνω, υπάρχουν οι εκδόσεις ντίζελ (1,4 λ. με 90 ίππους), 1,33 λ. βενζίνη με 99 ίππους και η υβριδική έκδοση με τα 100 άλογα.
Στο δρόμο
Στο σύντομο διάστημα της παραμονής στην Γερμανία -Ντίσελντορφ- είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τόσο το Yaris με το νέο τρικύλινδρο κινητήρα του 1.0 λ. όσο και την έκδοση ντίζελ.
Θα ξεκινήσω αυτή την αναφορά μου, από μια κοινή διαπίστωση, που αφορά και στα δύο αυτοκίνητα. Ήταν σχεδόν αθόρυβα και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
Παράλληλα, το αυτοκίνητο μας έδειξε στιβαρό, χωρίς μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και προβλέψιμο.
Βασική έκδοση Diesel με τιμή 13.840€
Ατσάλινες Ζάντες 15’‘ & Πίσω δισκόφρενα
Ηλεκτρικοί εξωτερικοί καθρέπτες
Ραδιο/ CD 6 ηχείων με USB & Aux-in
A/C
Δερμάτινος λεβιές ταχυτήτων
Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα
Πίσω διαιρούμενα καθίσματα
Φώτα ημέρας
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC & πρόσφυσης TRC
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
Εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι
Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι
Βασική έκδοση Βενζίνης με τιμή 11.490€
Αλουμινίου Ζάντες 15’‘ & Πίσω δισκόφρενα
Ηλεκτρικοί εξωτερικοί καθρέπτες
Ραδιο/ CD 6 ηχείων με USB & Aux-in
A/C
Δερμάτινος λεβιές ταχυτήτων
Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα
Πίσω διαιρούμενα καθίσματα
Φώτα ημέρας
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC & πρόσφυσης TRC
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
7 αερόσακοι
Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι
Το Υβριδικό
Για πρώτη φορά, η υβριδική τεχνολογία είναι τόσο προσιτή και σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης, και με τους κινητήρες πετρελαίου.
Τιμή Λιανικής
Yaris Hybrid 16.200 €