Κοτσιφάκης: “Οι αλλαγές είναι βαθιά αντιεκπαιδευτικές”

Κοτσιφάκης: “Οι αλλαγές είναι βαθιά αντιεκπαιδευτικές”

Τι δηλώνει ο Θέμης Κοτσιφάκης, πρόεδρος της ΟΛΜΕ για τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην παιδεία

Αντιεκπαιδευτικές χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση για την παιδεία.

Σε μια μακροσκελή δήλωσή του, ο κ. Κοτσιφάκης, περιγράφει τις αλλαγές που προωθούνται από το νομοσχέδιο.

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της ΟΛΜΕ:

Βαθιά αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά περιέχουν οι προωθούμενες αλλαγές από το Υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για το λύκειο και την ΤΕΕ.

Αλλαγές που προωθούνται για μια ακόμη φορά στην καρδιά του καλοκαιριού με απούσα και αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα.

1. Αυξάνεται δραματικά ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του λυκείου με πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του γενικού αλλά και στην πρώτη τάξη του επαγγελματικού λυκείου (πρόβλεψη για την επιλογή θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων από κεντρική “τράπεζα” κατά 50% και υπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση).

Αυτό θα συμβάλει στην “επιβίωση” μόνο των γνώσεων που είναι απαραίτητες για τις εξετάσεις, το φούντωμα της παραπαιδείας αλλά και την περιθωριοποίηση κάθε άλλης εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή, τόσο από το γενικό, όσο και από το επαγγελματικό λύκειο, εξωθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στην μη τυπική μεταγυμνασιακή, στενή και εφήμερη κατάρτιση.

2. Διαλύεται και πολυδιασπάται ακόμα περισσότερο η τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Οι τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών (στους οποίους σπούδαζε το 23% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ) εξοβελίζονται οριστικά από τα ΕΠΑΛ. Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για απόφοιτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, γυρίζοντας το εκπαιδευτικό “ρολόι” πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες.

Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλαδή η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών. Σημαντικό δώρο του Υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά ΙΕΚ προσφέρεται ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας αλλά και οι μεταγυμνασιακές ΣΕΚ για την αύξηση της «πελατείας» τους.

3. Λίγες μέρες πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους δεν είναι δυνατόν να συζητάμε στα σοβαρά για αλλαγές (ακόμα και αν είχαν θετικά χαρακτηριστικά) που θα υλοποιηθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Για ποια μεταρρύθμιση, ποια αλλαγή μιλάει ο Υπουργός Παιδείας όταν έχουμε:

Δραματική μείωση κάθε χρόνο των δαπανών για την παιδεία (33% μείωση από το 2009)

18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από τον Ιούνη έως το Σεπτέμβρη του 2013)

Εξαθλιωμένους οικονομικά και εργασιακά εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βιώνουν τη μόνιμη πλέον απειλή της απόλυσης και του νέου αυταρχικού πειθαρχικού δικαίου;

4. Δεν θα τους αφήσουμε άλλο να διαλύουν, χρόνο το χρόνο, το δημόσιο σχολείο. Προετοιμάζουμε τους αγώνες μας. Μαζί με τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους. Μαζί με ολόκληρη την κοινωνία. Πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Τώρα. Γιατί αύριο θα είναι αργά.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα