Μετά το σπίτι και το γραφείο, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε έναν τρίτο ζωτικό χώρο

Μετά το σπίτι και το γραφείο, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε έναν τρίτο ζωτικό χώρο

Με το ΙΧ ως ενεργό μέρος του διαδικτύου, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρουν την ψηφιακή ζωή τους μέσα σε αυτό

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Η αυτοματοποιημένη οδήγηση μπορεί να επιτρέψει σε ανθρώπους που οδηγούν πολλές ώρες (ή γύρω στα 40.000 χιλιόμετρα τον χρόνο) να κάνουν αποδοτικότερη χρήση 95 ωρών του χρόνου τους σε ετήσια βάση.

Με το αυτοκίνητο ως ενεργό μέρος του διαδικτύου, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρουν την ψηφιακή ζωή τους μέσα σε αυτό, στέλνοντας emails στους συναδέλφους τους ή πραγματοποιώντας βίντεο- συνομιλίες με φίλους. Όλα αυτά είναι δυνατά, χάρη στο χρόνο που η αυτοματοποιημένη οδήγηση εξοικονομεί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης «Connected Car Effect 2025».

Συνδεδεμένο, αυτοματοποιημένο και εξατομικευμένο, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε έναν τρίτο ζωτικό χώρο για τον άνθρωπο μετά από το σπίτι και τον χώρο εργασίας. «Οι αυτοματοποιημένες και συνδεδεμένες λειτουργίες στα αυτοκίνητα όχι μόνο καθιστούν ασφαλέστερη και πιο άνετη την κάθε διαδρομή αλλά μετατρέπουν το αυτοκίνητο και σε έναν κυριολεκτικά προσωπικό βοηθό. Με αυτόν τον τρόπο, μετατρέπουμε τη συνδεσιμότητα σε προσωπική εμπειρία και δίνουμε στους ανθρώπους περισσότερο χρόνο για ψυχαγωγία και κοινωνικές επαφές, ακόμα και όταν οδηγούν» ισχυρίζεται ο Δρ. Dirk Hoheisel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch.

Στο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας η εξατομίκευση και η μεγαλύτερη λειτουργικότητα γίνονται εμφανείς αμέσως μόλις οδηγός πάρει τη θέση του. Μια κάμερα τον αναγνωρίζει και προσαρμόζει ανάλογα το τιμόνι, τον καθρέφτη και τη θερμοκρασία. Επίσης, το αυτοκίνητο προσωποποιεί το φόντο της infotainment οθόνης και ενημερώνεται αυτόματα για τα ραντεβού, την αγαπημένη μουσική, τα τελευταία podcasts και τον προορισμό πλοήγησης που ο οδηγός έχει προγραμματίσει όσο ακόμα βρισκόταν στο σπίτι του.


Η κάμερα είναι πάντοτε σε εγρήγορση κατά την οδήγηση, ειδικά όταν τα μάτια του οδηγού μισοκλείνουν. Η κάμερα, ανιχνεύει κόπωση και προδιάθεση για ύπνο στη διάρκεια της οδήγησης, δύο συχνά αίτια σοβαρών ατυχημάτων, παρατηρώντας τις κινήσεις των βλεφάρων των οδηγών. Το σύστημα αναγνωρίζει την αδυναμία του οδηγού να συγκεντρωθεί ή τον βαθμό κούρασης και εκδίδει προειδοποίηση εφόσον κριθεί απαραίτητο, καθιστώντας την οδήγηση ασφαλέστερη. Επιπλέον, το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα σε περίπτωση απότομων κινήσεων.

Αυτή η διασύνδεση μεταξύ ανθρώπων και οχημάτων παρέχει στους οδηγούς σημαντικές πληροφορίες όταν είναι απαραίτητο, αλλά αποτελεί και μια λειτουργία συναγερμού σε κάθε περίπτωση. Το πρωτότυπο όχημα της Bosch παρουσιάζει επίσης μια εξελιγμένη λειτουργία, αυτή του ανέπαφου χειρισμού (Gesture Control). Αισθητήρες υπερήχων αντιλαμβάνονται τις κινήσεις του οδηγού, επιτρέποντάς του να αλλάξει τις πληροφορίες στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, να δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις ή να καλέσει μια νέα λίστα αναπαραγωγής χωρίς να αγγίξει την οθόνη. Επίσης σε περίπτωση που ο οδηγός επιθυμεί να αγγίξει την οθόνη, αυτή είναι απτικής αφής. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός έχει την αίσθηση πραγματικών κουμπιών παρόλο που το χέρι του εφάπτεται μίας επίπεδης επιφάνειας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί εύκολα να βρει την επιθυμητή λειτουργία στην οθόνη, για παράδειγμα τη ρύθμιση της ένταση της μουσικής, χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα