BMW i8. Σπορ, ευφυές, υβριδικό και με εξαιρετικές επιδόσεις

BMW i8. Σπορ, ευφυές, υβριδικό και με εξαιρετικές επιδόσεις

Μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του πρώτου μοντέλου παραγωγής, BMW i3, το BMW Group κάνει τα επόμενο βήμα, δίνοντας απάντηση στις μελλοντικές προκλήσεις της προσωπικής μετακίνησης και στην κατηγορία σπορ αυτοκινήτων με το i8.

Σε ένα test drive στην πίστα δοκιμών του BMW Group στο Miramas (Γαλλία), το BMW i παρουσιάζει ένα πρωτότυπο του δεύτερου μοντέλου παραγωγής της σειράς αυτής, το BMW i8. Το plug-in υβριδικό είναι το πιο προηγμένο σπορ αυτοκίνητο της εποχής μας και επεκτείνει την ουσία της φιλοσοφίας βιωσιμότητας του BMW i σε μία νέα κατηγορία οχημάτων. 

Συνδυάζοντας ένα ελαφρύ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα με τεχνολογία αιχμής BMW eDrive, ένα συμπαγή, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 BMW TwinPower Turbo και ευφυή διαχείριση ενέργειας, το BMW i8 σηματοδοτεί το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη της στρατηγικής Efficient Dynamics. Η επαναστατική φιλοσοφία του πετυχαίνει μία απαράμιλλη ισορροπία επιδόσεων και κατανάλωσης καυσίμου. Χάρη στον πλαστικό κλωβό επιβατών ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), το BMW i8 εγκαινιάζει νέα πρότυπα για τα υβριδικά οχήματα σε ό,τι αφορά το χαμηλό βάρος. Μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και μηδενικούς ρύπους ενώ προσφέρει τις δυναμικές επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου, με εκτιμώμενο χρόνο επιτάχυνσης 0 – 100 km/h σε 4,5 δευτ. 

Το BMW i8 σχεδιάστηκε εξ αρχής σαν ένα plug-in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο, με έμφαση στις ζωηρές επιδόσεις και την εξαιρετική απόδοση. Η αρχιτεκτονική του BMW i LifeDrive αποτελεί την καλύτερη βάση για σχεδίαση ελαφρού βάρους. Κύρια συστατικά είναι η αλουμινένια μονάδα Drive, που ενσωματώνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία, τα ηλεκτρονικά ισχύος και τα εξαρτήματα του πλαισίου, με τις λειτουργίας ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, και τη μονάδα Life, που περιλαμβάνει πρωτίστως τον κλωβό επιβατών 2+2 από CFRP. Αυτή η αρχιτεκτονική προσφέρει στο BMW i8 ένα πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και σχεδόν τέλεια αναλογία φορτίου άξονα 50:50, στοιχεία που αυξάνουν την ευελιξία.

Ο βενζινοκινητήρας 231 hp στέλνει ισχύ στους πίσω τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 131 hp κινεί τους εμπρός. Αυτή η διάταξη παρέχει δυνατότητες πλήρως ηλεκτρικής λειτουργίας με αυτονομία μέχρι 35 χλμ. και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Όταν λειτουργούν και τα δύο συστήματα,  προσφέρει και εκπληκτική ελκτική πρόσφυση μέσω τετρακίνησης με δυναμική κατανομή ροπής μεταξύ αριστερών και δεξιών τροχών στις γρήγορες στροφές. Η ισχυρότερη από τις δύο μονάδες κινεί τους πίσω τροχούς. Το υβριδικό σύστημα παρέχει συμπληρωματική ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, με σκοπό την οδηγική απόλαυση BMW σε συνδυασμό με μία απόδοση. Σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών της Ε.Ε. για τα plug-in υβριδικά οχήματα, η μέση κατανάλωση του BMW i8 στο λανσάρισμα του μοντέλου θα είναι κάτω από 2,5 λ. /100 χλμ. με εκπομπές CO2 κάτω από 59 g / km. 

Η αρχιτεκτονική LifeDrive που εξελίχθηκε ειδικά για τα οχήματα BMW i προσφέρει την τέλεια πλατφόρμα για σημαντική μείωση του βάρους και χαρακτηριστικό στυλ, αποκλειστικό για μοντέλο BMW i. Με μήκος 4.89 mm, πλάτος 1.942 mm και ύψος 1,293 mm, το BMW i8 έχει της αναλογίες ενός τυπικού σπορ αυτοκινήτου. Η δυναμική του προσωπικότητα τονίζεται από το μακρύ καπό, τα εντυπωσιακά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, μία επιμηκυμένη γραμμή οροφής, τους κοντούς προβόλους και ένα μακρύ μεταξόνιο 2.800 mm. Η χαρακτηριστική σχεδιαστική γλώσσα BMW i ενσαρκώνει τον επαναστατικό συνδυασμό σπορ επιδόσεων και απόδοσης σε μία εμπνευσμένη φόρμα 2+2-θέσεων. 

Συνδυάζοντας την αλουμινένια μονάδα Drive με τον κλωβό επιβατών από CFRP (μονάδα Life), το BMW i8 είναι το τέλειο παράδειγμα σχεδίασης ελαφρού βάρους –  από τις βασικές αρχές της στρατηγικής Efficient Dynamics. Η χρήση ελαφρού, high-tech υλικού CFRP, που επίσης συμπεριφέρεται άριστα σε μία σύγκρουση, εξοικονομεί βάρος μέχρι 50% σε σχέση με το ατσάλι και περίπου 30% συγκριτικά με το αλουμίνιο, με εφάμιλλη ή βελτιωμένη αντοχή. Με τον τρόπο αυτό, εξισορροπείται το πρόσθετο βάρος που δημιουργεί ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία υψηλής τάσης, χαρίζοντας στο BMW i8 βάρος (χωρίς φορτία) κάτω από 1.490 kg. Η αρχιτεκτονική LifeDrive προσφέρει επίσης οφέλη και στην κατανομή βάρους. Η μπαταρία τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα ένα χαμηλό κέντρο βάρους, προς όφελος της ασφάλειας. Κανένα άλλα από τα σημερινά μοντέλα του BMW Group δεν έχει τόσο χαμηλό κέντρο βάρους. 

Ο επαναστατικός χαρακτήρας του BMW i8 προβάλλεται με μία ακόμα καινοτομία: τη χρήση ενός νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης που κάνει το ντεμπούτο του σε αυτό το μοντέλο. Το  BMW i8 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της BMW από αντλεί ισχύ από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η υπερτροφοδοτούμενη μονάδα υιοθετεί τεχνολογία BMW TwinPower Turbo τελευταίας γενιάς. Είναι εξαιρετικά συμπαγής και αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 kW/231 hp. Η ειδική ισχύς 113 kW/154 hp ανά λίτρο κυβισμού είναι εφάμιλλη σπορ κινητήρων υψηλών επιδόσεων και η υψηλότερη από οποιονδήποτε κινητήρα έχει κατασκευάσει το BMW Group. 

Έλεγχος Οδηγικής Εμπειρίας (Driving Experience Control) και μπουτόν eDrive: επιλογή επιδόσεων και απόδοσης – με ένα μπουτόν. Οι πίσω τροχοί του BMW i8 κινούνται από ένα βενζινοκινητήρα μέσω εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Οι εμπρός τροχοί κινούνται μέσω του ηλεκτροκινητήρα με τη συμβολή ενός ενσωματωμένου αυτόματου κιβωτίου δύο σταδίων. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς και ροπή των 266 kW/362 hp και 570 Nm αντίστοιχα  προσφέρουν AWD σπορ επιδόσεις με οικονομία. Ένα ευφυές σύστημα ελέγχου του BMW i8 διασφαλίζει άριστο συντονισμό των δύο πηγών ισχύος Η κατανομή παραγωγής ισχύος μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα αναδεικνύει το σπορ ταμπεραμέντο του BMW i8 συνεχώς, ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιεί την απόδοση ενέργειας όλου του συστήματος. Αξιοποιώντας και τις δύο πηγές ισχύος, ο χρόνος επιτάχυνσης 0 – 100 km/h προβλέπεται κάτω από 4,5 δεύτερα. Η γραμμική επιτάχυνση διατηρείται ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες αφού  η αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πηγών ισχύος απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες διακοπές στη ροή ισχύος με την αλλαγή των σχέσεων. 

Το BMW i8 έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα 250 km/h. η οποία αναπτύσσεται και διατηρείται μόνο με τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Η μεταβλητή κατανομή ισχύος εμπρός πίσω σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης, υπόσχεται ένα συναρπαστικό στρίψιμο. Στην είσοδο της στροφής, μεταφέρεται περισσότερη ισχύς στους πίσω τροχούς. Για πιο δυναμική επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, ο εγκέφαλος του συστήματος κίνησης επιστρέφει στη στάνταρ κατανομή ισχύος μόλις αρχίσει να μειώνεται η γωνία διεύθυνσης. Το BMW i8 προσφέρει επίσης στον οδηγό πρωτοφανές εύρος δυνατοτήτων για τη ρύθμιση των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης του οχήματος για να προσαρμόσει την οδηγική εμπειρία στο προσωπικό του στυλ οδήγησης. 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα