Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Αν αναγνωρίζεις ένα διευθυντή φωτογραφίας, δεν κάνει καλά τη δουλειά του»

Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Αν αναγνωρίζεις ένα διευθυντή φωτογραφίας, δεν κάνει καλά τη δουλειά του»

Υποψήφιος για Οσκαρ Φωτογραφίας με το «Nebraska», ο Φαίδων Παπαμιχαήλ γοήτευσε το Flix σε μια κουβέντα γεμάτη χιούμορ και πάθος.

Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ έχει τη στόφα του ανθρώπου που θα μπορούσε να στέκεται μπροστά από την κάμερα, ή να γράφει πυκνή λογοτεχνία: αντ’ αυτού, είναι ένας από τους πιο διακεκριμένους διευθυντές φωτογραφίας του σινεμά, υποψήφιος για Οσκαρ φέτος με τη  «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν.

Γιος του σκηνογράφου και καλλιτεχνικού διευθυντή Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, ξαδέλφου, φίλου και συνεργάτη του Τζον Κασσαβέτη, ο Φαίδων Junior γεννήθηκε στην Αθήνα, μεγάλωσε στη Γερμανία, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Μονάχου κι εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη για να δουλέψει ως φωτορεπόρτερ. Το «κάλεσμα» του σινεμά και του Λος Αντζελες ήρθε με τη μορφή της συνεργασίας με τον Ρότζερ Κόρμαν, για τον οποίο δούλεψε ως διευθυντής φωτογραφίες σε επτά ταινίες μέσα σε δυο χρόνια! Από τότε μέχρι σήμερα έχει βάλει την υπογραφή του σε πάνω από 40 ταινίες, με εύρος από το «The Million Dollar Hotel» του Βιμ Βέντερς, μέχρι το «This Is 40» του Τζαντ Απατοου, διατηρώντας μόνιμες συνεργασίες με σκηνοθέτες σαν τον Τζέιμς Μάνγκολντ («Identity», «Walk the Line», «3:10 to Yuma», «Knight and Day»), τον Γκορ Βερμπίνσκι («Mousehunt», «The Weatherman»), τον Τζορτζ Κλούνεϊ («The Ides of March», «The Monuments Men») και, φυσικά, τον Αλεξάντερ Πέιν, με τον οποίο γνωρίστηκε στο UCLA το 1986 και συνεργάστηκε στο «Πλαγίως», τους «Απογόνους» και, τώρα, το «Nebraska». Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ μίλησε στο Flix σε μια κλήση Αθήνα – Λος Αντζελες που δε θέλαμε να τελειώσει, με χιούμορ, οξυδέρκεια και μια γενναιόδωρη αίσθηση της ζωής.

Διαβάστε στο flix.gr τι είπε

Διαβάστε ακόμη:

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα