Μηχανή του Χρόνου: “Ρόδα, τσάντα και κοπάνα” μόνο για μεγαλοαστούς
Οι πρώτοι αγώνες μοτοσυκλέτας περιελάμβαναν το γύρο του Ψυχικού επί 34 φορές
- 08 Ιουλίου 2014 18:57
1932 και ο Μοτοσικλετιστικός Όμιλος Βορείου Ελλάδας (Μ.Ο.Β.Ε) διοργανώνει αγώνες «εις τας Σέρρας». Ο Μ.Ο.Β.Ε είναι και ο αρχαιότερος όμιλος που λειτουργεί ως σήμερα.
Το 1927 παρατηρήθηκε μια ιδιαίτερη εξάπλωση
Εκείνη την εποχή, τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο μιας μικρής μερίδας, της λεγόμενης «καλής κοινωνίας». Μέχρι τότε οι «μηχανόβιοι» της εποχής, ήταν γόνοι εύπορων οικογενειών και έκαναν τις «κόντρες» τους, συνήθως τα πρωινά των Κυριακών, στην έρημη λεωφόρο Συγγρού.
Πρώτα ξεκίνησε ο Αθηναϊκός Μοτοσυκλετιστικός Όμιλος στον οποίο συμμετείχαν κυρίως επώνυμοι Αθηναίοι της εποχής, όπως οι Μαλτσινιώτης, Σολωμός, Αρώνης.
Μέλος του ΑΜΟ υπήρξε και ο μετέπειτα πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Αντώνιος Σταθάτος. Οι Αθηναίοι μοτοσυκλετιστές είχαν έντονη δραστηριότητα και εκτός από αγώνες διοργάνωναν και εκδρομές, που ήταν μια πραγματική περιπέτεια στο τότε οδικό δίκτυο και με τα τότε δίκυκλα.
Ο γύρος του Ψυχικού το 1929
Οι μοτοσικλέτες που αγωνίζονταν εκείνη την εποχή ήταν πέντε και τρεισήμισι ίππων! Οι πρώτοι αγώνες ήταν πανελλήνιοι με συμμετοχή επτά οδηγών, ενώ εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίαζε η διαδρομή. Ουσιαστικά, ήταν ο γύρος του Ψυχικού, περίπου τρία χιλιόμετρα, τα οποία οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να διανύσουν 34 φορές για να συμπληρώσουν τη συνολική απόσταση, που ήταν 101,3 χιλιόμετρα!
Πολλές μοτοσυκλέτες βρέθηκαν στα χέρια τωνμηχανόβιων μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας. Οι δαιμόνιοι φίλοι των δυο τροχών μάζεψαν ότι άφησαν πίσω τους οι Γερμανοί και επανασυναρμολόγησαν ανταλλακτικά από διάφορα γερμανικά δίκυκλα για να φτιάξουν αξιόπιστες μοτοσυκλέτες.