To μεγάλο στοίχημα της Peugeot με το 2008 DKR
Η ομάδα Peugeot – Total αφού αρχικά τράβηξε την προσοχή του κοινού με το εκπληκτικό νέο 2008 DKR με το οποίο θα αντιμετωπίσει τον τετρακίνητο ανταγωνισμό του έχοντας κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, έδωσε πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
- 08 Ιουλίου 2014 08:59
Θίνες, βουνά, κοίτες άνυδρων ποταμών, φαράγγια, υψηλές θερμοκρασίες, αλυκές, ανώμαλο έδαφος, ψιλή άμμος είναι μερικές από τις «χαρές» που έχει να περιμένει το 2008 DKR για το επόμενο ράλι Ντακάρ. Για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, η Peugeot ακολούθησε μια τολμηρή τεχνικά προσέγγιση.
«Όταν πρόκειται για ένα ράλι αντοχής όπως ένας αγώνας cross-country, το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται είναι αν θα τρέξεις με κίνηση σε τέσσερις ή μόνο σε δύο τροχούς. Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη λύση της μετάδοσης σε δύο τροχούς η οποία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα» δήλωσε ο Bruno Famin, διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας Peugeot.
Προς όφελος του ανταγωνισμού μεταξύ διαφορετικών τεχνικών λύσεων, οι κανονισμοί επιτρέπουν στα δικίνητα οχήματα να επωφεληθούν από εγγενή πλεονεκτήματα σε σχέση με τα οχήματα 4Χ4. Ο τεχνικός διευθυντής Jean-Christophe Pallier αναφέρει συνοπτικά: “Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το βάρος είναι σημαντικός παράγοντας επίδοσης. Στην περίπτωση του cross country rallying, τα δικίνητα οχήματα επιτρέπεται να είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα τετρακίνητα. Εγκρίνεται δε, η χρήση μεγαλύτερων τροχών, ισχυρό πλεονέκτημα για τις συνθήκες του Ντακάρ. Επιπλέον, ο κανονισμός επιτρέπει την ελαχιστοποίηση του μπροστινού προβόλου δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα να ξεπεράσει ακόμη και κάθετο εμπόδιο! Εγκρίνεται επίσης η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (με 460mm έναντι 250mm στις τετρακίνητες συμμετοχές), ενώ το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται την πίεση των ελαστικών από το cockpit το οποίο σε επίπεδο τακτικής μπορεί να επιφέρει σημαντικά χρονικά οφέλη».
Για την πλήρη αξιοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων, οι μηχανικοί της ομάδας Peugeot δημιούργησαν ένα εξαιρετικά συμπαγές αυτοκίνητο. Με 340 άλογα και με τον κινητήρα V6 twin turbo τοποθετημένο στο κέντρο (mid-rear), το 2008 DKR μοιάζει με ένα μυώδες αιλουροειδές που είναι έτοιμο να καταπιεί κάθε εμπόδιο. «Το να χωρέσεις όλα αυτά τα ζωτικής σημασίας εξαρτήματα σε τόσο μικρό διαθέσιμο χώρο ήταν πονοκέφαλος για εμάς», παραδέχεται ο Pallier. «Τα μικρότερα αυτοκίνητα συνήθως αποδίδουν καλύτερα σε διαδρομές με στροφές επομένως αυτή η διάταξη αυξάνει τις δυνατότητες ενός δικίνητου οχήματος εκεί που θεωρητικά ένα τετρακίνητο όχημα έχει το προβάδισμα.
Όπως εξηγεί ο Bruno Famin «δεδομένου ότι το 2008 παραγωγής είναι ένα δικίνητο crossover εξοπλισμένο με Grip Control το οποίο του επιτρέπει να πάει σχεδόν παντού, είναι σωστό και το 2008 DKR να έρθει αντιμέτωπο με τις προκλήσεις του Ντακάρ με κίνηση σε δύο τροχούς».
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος Χωρητικότητα Αριθμός βαλβίδων Τοποθέτηση Αριθμός κυλίνδρων Μέγιστη ισχύς Ροπή Μέγιστες στροφές Μέγιστη ταχύτητα Λιπαντικό |
V6 bi-turbo diesel 2,993cc 24 Mid-rear V6 (‘vee’ angle = 60°) 340hp 800 Nm 5,000rpm 200kph TOTAL QUARTZ 10 W 50 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος Κιβώτιο Λιπαντικό |
Two-wheel drive Τοποθετημένο κατά μήκος εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων TOTAL 755 HPX 80 W 140 |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος Αμάξωμα |
Σωληνωτό πλαίσιο Carbon |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ / ΦΡΕΝΑ / ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ |
|
Ανάρτηση Ελατήρια Αποσβεστήρες Διαδρομή Αντιστρεπτική δοκός Διεύθυνση και φρένα
Δισκόφρενα
Ζάντες Ελαστικά |
Διπλά ψαλίδια Ελικοειδή (2 ανά τροχό) Ρυθμιζόμενοι (2 ανά τροχό) 460mm Εμπρός και πίσω Υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα Διπλό υδραυλικό κύκλωμα, μονοκόμματες τετραπίστονες δαγκάνες ελαφρού κράματος Αεριζόμενοι εμπρός και πίσω Εμπρός δίσκοι (διάμετρος): 355mm Πίσω δίσκοι (διάμετρος): 355mm Αλουμινίου διαιρούμενες δύο τεμαχίων (17 x 8.5) Michelin 37/12,5×17 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος Πλάτος Ύψος Εμπρός πρόβολος Πίσω πρόβολος Μεταξόνιο Χωρητικότητα καυσίμου |
4,099mm 2,033mm 1,912mm 641mm 658mm 2,800mm 400 litres |