Αίγινα: Ολόκληρη η απολογία του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου

Αίγινα: Ολόκληρη η απολογία του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΤΟΝ ΑΝΑΚΡΙΤΗ Ο 77ΧΡΟΝΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ ΠΟΥ ΕΜΒΟΛΙΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ.(EUROKINISSI-ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ) Eurokinissi

Τι υποστήριξε ενώπιον της αρμόδιας ανακρίτριας, ο 77χρονος κατηγορούμενος για την τραγωδία στην Αίγινα. Τι προηγήθηκε της σύγκρουσης, γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς

Ολοκληρώθηκε η απολογία του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου, που εμβόλισε το σκάφος “Αντωνία” παρασύροντας στον θάνατο τέσσερα άτομα, ανοιχτά της Αίγινας.

Αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του για τον θάνατο των τεσσάρων επιβαινόντων στην λάντζα “Αντωνία”, ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος ανέπτυξε την εκδοχή του γύρω από όσα συνέβησαν και τα λεπτά που προηγήθηκαν και ακολούθησαν τη μοιραία σύγκρουση.

Όπως είπε, “η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα”.

Στη συνέχεια ανέφερε, ότι “οι Διεθνείς Κανονισμοί Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα (ΔΣ Λονδίνου 1972 – κύρωση από Ελλάδα) ΝΔ 9374 – ΦΕΚ 293 Α/74 σε συνδυασμό Π.Δ94/77 και λοιπά τροποποιητικά Π.Δ, που υπερισχύουν κατά το σύνταγμα των εθνικών νόμων πουθενά δεν κάνουν λόγο για υψηλή ή χαμηλή ταχύτητα. Ο όρος που χρησιμοποιείται στο νόμο είναι εκείνος της ασφαλούς ταχύτητας χωρίς να διακρίνεται αυτή σε υψηλή ή χαμηλή”.

Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου

Εξηγώντας ποια ήταν η πορεία του σκάφους του, ο κ. Λυκουρέζος είπε: “Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής”.

Σύμφωνα με όσα είπε, το σκάφος ” Αντωνία” βρισκόταν αριστερά της πορείας του, ενώ τον έβλεπε προς τη δεξιά του μεριά.

“Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου».   Δια τούτο ο ίδιος είχα τεταμένη την προσοχή μου κυρίως προς τα δεξιά σε περίπτωση που διασταυρωθώ με σκάφος που κινείται από την νησίδα Μονή προς την Πέρδικα και το οποίο όφειλα να φυλάξω ο ίδιος”.

Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς

Εξηγώντας τους λόγους, για τους οποίους δεν βοήθησε στην περισυλλογή των ατόμων, που είχαν πέσει στη θάλασσα, είπε πως “η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς“.

Διαβάστε ολόκληρο το υπόμνημα

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα