Φωτιά ανάβουν οι Alfa Romeo στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood
Η Alfa Romeo συνδυάζει το ένδοξο παρελθόν της -Gran Premio Tipo B "P3" (1932), Gran Premio Tipo 159 "Alfetta" (1951), 750 Competizione (1955), Giulietta SZ "stub tail" (1960) και GTA 1300 Junior (1971)- με το δυναμικό παρόν της (4C Giulietta και MiTo Quadrifoglio Verde), στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2014.
- 29 Ιουνίου 2014 13:07
Η Alfa Romeo συμμετέχει στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2014, που ξεκίνησε την Πέμπτη και ολοκληρώνεται σήμερα (29 Ιουνίου) στην περιοχή του West Sussex στη Μ. Βρετανία, μία από τις πιο φημισμένες διεθνείς εκδηλώσεις που είναι αφιερωμένες στα μηχανοκίνητα σπορ.
Για τη συγκεκριμένη περίσταση η Alfa Romeo, δίνει την ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει από κοντά τη νέα Alfa Romeo 4C, τις νέες εκδόσεις Giulietta και MiTo Quadrifoglio Verde, όπως επίσης και πέντε σημαντικά αυτοκίνητα από το Μουσείο της Alfa Romeo: τις Gran Premio Tipo B “P3” (1932), Gran Premio Tipo 159 “Alfetta” (1951), 750 Competizione (1955), Giulietta SZ “stub tail” (1960) και GTA 1300 Junior (1971).
Η Βρετανική εκδήλωση είναι επίσης η ιδανική ευκαιρία για τον εορτασμό των 60ών γενεθλίων της Giulietta (1954-2014), τον πρόγονο -Giulietta Sprint- μιας ολόκληρης σειράς μοντέλων κι ένα από τα πιο εμβληματικά προϊόντα της μάρκας.
Τέλος, ο Toine Hezemans είναι ο σταρ πίσω από το τιμόνι της GTA 1300 Junior. Eίναι ένας από τους πιο πετυχημένους οδηγούς που ήξερε πώς ν’ αξιοποιήσει τις δυνατότητες της “GTA” 1300 Junior στην πίστα. Ο Hezemans, αποκαλούμενος και «Ιπτάμενος Ολλανδός», κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού του 1970 με μία 1750 GT Am, βασισμένη στην αμερικάνικη έκδοση του κουπέ της Alfa Romeo, και μετά κέρδισε πάλι το 1971 με μια 2000 GT Am. Αυτός ο πρωταθλητής είναι ένας από τους περίπου 90 οδηγούς, κάποιοι βετεράνοι, κάποιοι ακόμα αγωνιζόμενοι, που θα είναι παρόντες στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2014, το οποίο έχει ένα ιδιαίτερο σλόγκαν φέτος: «Εθισμένοι στις νίκες» (Addicted to winning).
Σημαντικά ιστορικά αυτοκίνητα από το Μουσείο της Alfa Romeo
Gran Premio Tipo B “P3” (1932)
Ένα από τα αριστουργήματα του Vittorio Jano. Μονοθέσιο με κινητήρα “8C” με διπλό υπερσυμπιεστή και καινοτόμο πίσω ανάρτηση. Το οδήγησαν οι πιο διάσημοι οδηγοί της δεκαετίας του 30, οι Nuvolari, Varzi, Caracciola, Trossi, Chiron και Moll, που νίκησαν σε μια σειρά αγώνων το 1932 και 1933.
Gran Premio Tipo 159 “Alfetta” (1951)
Η 159 “Alfetta” κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1951 με τον Juan Manuel Fangio. Η διαφορά της με τον προκάτοχό της (την 158 που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1950 με τον Giuseppe “Nino” Farina) ήταν ο ισχυρότερος 8κύλινδρος κινητήρας του 1,5 λίτρου, η πίσω ανάρτηση Ντε Ντιόν και η καλύτερη αεροδυναμική.
750 Competizione (1955)
Διθέσιο ρόουντστερ, που σχεδιάστηκε για να συμμετάσχει η Alfa Romeo στην κατηγορία «σπορ 1,5 λίτρου». Ο κινητήρας 1.5 προερχόταν από τη Giulietta της εποχής και σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του αυτοκινήτου, του χάριζε εξαιρετικές επιδόσεις.
Giulietta SZ “stub tail” (1960)
Μια από τις πιο ασυνήθιστες εκδόσεις του μοντέλου, περισσότερο προσανατολισμένη προς τους αγώνες από το μοντέλο που εορτάζει φέτος την 60ή επέτειό του. Είχε πολύ καλές επιδόσεις, χάρη στον κινητήρα 1.3 με τους 100 ίππους, το βάρος των μόλις 740 κιλών και την πολύ καλή αεροδυναμική.
GTA 1300 Junior (1971)
Η ισχύς των 170 ίππων από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,3 λίτρων είναι το αποτέλεσμα κορυφαίας τεχνολογίας με τα στάνταρ της δεκαετίας του 70. Αυτό εξηγεί και την επιτυχία της GTA 1300 Junior να κερδίσει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού το 1971 και το 1972.
Alfa Romeo 4C
Η βραβευμένη Alfa Romeo 4C επιστρέφει στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, μετά την πρώτη της δυναμική εμφάνιση το 2013 στη βρετανική εκδήλωση. Το κοινό θα μπορέσει να θαυμάσει από κοντά αυτό το σύγχρονο έμβλημα της μάρκας, που ενσαρκώνει τα εγγενή χαρακτηριστικά που περιέχονται στο “DNA της Alfa Romeo”: επιδόσεις και τεχνολογική τελειότητα που προσφέρουν τη μέγιστη οδηγική απόλαυση σε απόλυτη ασφάλεια, συνδυάζοντάς την επιπλέον με απαράμιλλο στιλ. Αυτό είναι το μυστικό για τα πολλά βραβεία που κέρδισε και για την επιλογή του ως αυτοκινήτου ασφαλείας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WTCC για το 2014 και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος SBK Superbike του 2014.
Quadrifoglio Verde
Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας, η νέα Giulietta Quadrifoglio Verde χαρακτηρίζεται από την αποφασιστική εμφάνιση και τη δυνατή προσωπικότητα. Επιπρόσθετα, θυμίζει κάτι από το υπεραυτοκίνητο Alfa Romeo 4C: ο νέος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1750 Turbo 240 HP με το αλουμινένιο μπλοκ συνεργάζεται με το τεχνολογικά κορυφαίο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη “Alfa TCT” με τις 6 ταχύτητες. Εφοδιασμένη με τον εξελιγμένο επιλογέα DNA και τη λειτουργία Launch Control η Giulietta Quadrifoglio Verde επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6 δευτερόλεπτα.
Η MiTo Quadrifoglio Verde -το πιο δυναμικό από τα μικρά σπορ αυτοκίνητα- είναι εφοδιασμένη με το νέο κινητήρα 1.4 MultiAir Turbo, που συνδυάζεται με το νέας γενιάς Alfa 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “TCT” και έχει μέγιστη ισχύ 170 ίππων. Το ακαταμάχητο πλεονέκτημα αυτού του κινητήρα είναι ο εξαιρετικός λόγος βάρους/ισχύος που προσφέρει (6,7 κιλά/ίππο), κάτι που ήταν πάντα ένας από τους βασικούς παράγοντες πίσω από την επιτυχία των Alfa Romeo – επιπλέον μιας κορυφαίας για την κατηγορία ειδικής ισχύος 124 ίπποι/λίτρο).
Οι εκδόσεις “Quadrifoglio Verde” στις MiTo και Giulietta έχουν κερδίσει μια θέση στην παράδοση των καλύτερων Alfa Romeo, αξιοποιώντας μια κληρονομιά δυναμικών επιδόσεων, χωρίς να παραμελούν την οικονομία, το σεβασμό προς το περιβάλλον και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση. Άλλωστε τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo πάντοτε ήταν αφιερωμένα σε οδηγούς που δεν έψαχναν απλώς για «ένα χρήσιμο μέσο μεταφοράς», αλλά κάτι που να κάνει τη μετακίνηση συναρπαστική.