Ένταση στη Βουλή μετά από κείμενο εκπαιδευτικών που καλεί σε συμπαράσταση στο Νίκο Ρωμανό
Ο βουλευτής της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην ανακοίνωση της 5ης ΕΛΜΕ για την υπόθεση Ρωμανού και ζητά από τους συναδέλφους των άλλων κομμάτων να καταδικάσουν το περιεχόμενό της
- 05 Δεκεμβρίου 2014 19:40
Σελίδα «ντροπής» και αίσχους για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης, το κείμενο της 5ης ΕΛΜΕ για την υπόθεση Ρωμανού, το οποίο ανέγνωσε στην Ολομέλεια της Βουλής, καταγγέλλοντας πως «φτύνει» κατάμουτρα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (όταν τον ονοματίζει «αγωνιστή» σε εισαγωγικά), μιλά για «κράτος δολοφόνων» και καλεί τους νέους σε εξέγερση.
Ο κ. Γεωργιάδης πήρε τον λόγο για το θέμα αυτό για να ζητήσει από τους εκπροσώπους των άλλων κομμάτων να τοποθετηθούν και να το καταδικάσουν, ιδίως δε κάλεσε τους εκπρόσωπους του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως ο επικεφαλής της ΟΛΜΕ είναι στέλεχός του και υποψήφιος ευρωβουλευτής του.
Η παρέμβαση του κ. Γεωργιάδη πυροδότησε την αντίδραση του Νίκου Βούτση, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είπε πως το κόμμα του έχει την εμπειρία και την ορθοφροσύνη να μην μπει σε αντιπαράθεση όξυνσης ενόψει των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων, κι έκανε λόγο για «στημένη συζήτηση», ενώ κατηγόρησε τον κ. Γεωργιάδη ότι επιχειρεί να επαναφέρει την «περίφημη» στρατηγική των δύο άκρων. Όπως διευκρίνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, “εφόσον το κείμενο φέρει την υπογραφή ενός συνδικαλιστικού οργάνου αυτός που το έχει υπογράψει έχει την ευθύνη να αναλάβει την ευθύνη και να διαλεχθεί με τον κύριο Γεωργιάδη”. Επανερχόμενος ο Άδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε πως ο κ. Βούτσης απέφυγε να καταδικάσει το “ψήφισμα της ντροπής”, κατηγορώντας τον για υποκρισία “αφού αποφεύγει να τοποθετηθεί για τους κομματικούς εγκάθετους”.
“Όλη αυτή η συζήτηση δεν είναι ό,τι καλύτερο” είπε από την πλευρά του ο Θανάσης Παφίλης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, αλλά επισήμανε ότι το κόμμα του έχει ήδη τοποθετηθεί για την υπόθεση Ρωμανού, καλώντας την κυβέρνηση να βρει μια λύση άμεση και να αναλάβει τις ευθύνες της. Σχετικώς με τις αναφορές του κ. Γεωργιάδη, επισήμανε ακόμη πως δεν είναι δυνατό να ασχολείται το Κοινοβούλιο με κάθε κείμενο κάθε συνδικαλιστικής οργάνωσης, καθώς μάλιστα είναι γνωστές οι θέσεις του ΚΚΕ. Κάλεσε, τέλος, τον λαό να μην πέσει στην παγίδα του αποπροσανατολισμού.
Το συγκεκριμένο κείμενο σχολίασε και η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη σημειώνοντας μεταξύ άλλων: “Η ανακοίνωση της 5ης ΕΛΜΕ, που καλεί σε εξέγερση, αμφισβητεί το πολίτευμα, καθυβρίζει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, χαρακτηρίζει τους Νόμους ως τυραννία και παροτρύνει σε εγκληματικές ενέργειες, πρέπει να αποδοκιμαστεί από όλους τους δημοκρατικούς πολίτες, τα κόμματα και πρωτίστως από τον ΣΥΡΙΖΑ!”.
Τέλος, εντύπωση κάνει και η δήλωση του προέδρου της Ε’ ΕΛΜΕ Δημήτρη Κοτταρίδη, ο οποίος δήλωσε πως υπερψήφισε την ανακοίνωση, αλλά συμφωνεί σε γενικές γραμμές και όχι εξ’ ολοκλήρου και με κάθε φράση του κειμένου!
Διάβασε ολόκληρη την ανακοίνωση της 5ης ΕΛΜΕ που προκάλεσε την αντιπαράθεση εδώ:
“Στις 6 Δεκέμβρη του 2008 ο μαθητής Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος ξεψύχησε από σφαίρες αστυνομικού στην αγκαλιά του παιδικού του φίλου Νίκου.
Ο έφηβος Νίκος, ο Νίκος Ρωμανός, διάλεξε ένα δικό του προσωπικό τρόπο να συγκρουστεί με ένα κράτος δολοφόνων, που τροφοδοτείται από μια κοινωνία απάθειας, αδιαφορίας και συνενοχής. Ταυτόχρονα, εξαντλώντας τα περιθώρια που παρέχει το σκληρό, ταξικό σύστημα εκπαίδευσης, που εμείς οι καθηγητές και οι γονείς σας αντιμετωπίζουμε μαζί σας, ο Νίκος έγινε φοιτητής.
Από τον Φλεβάρη του 2013, που συνελήφθη για ληστεία στον Βελεβενδό Κοζάνης, επανηλειμένα βασανίστηκε, κακοποιήθηκε βάναυσα από τους ανθρωποφύλακες συναδέλφους του δολοφόνου του φίλου του, του Αλέξη.
Όλο αυτό το διάστημα της φυλάκισης και των κακοποιήσεων, ο Νίκος αρνήθηκε να προσκυνήσει. Κράτησε ψηλά το κεφάλι, αντιστάθηκε, έφτυσε στα μούτρα τους βασανιστές του και τους πολιτικούς τους προϊσταμένους, που φτάνουν μέχρι και τον «αγωνιστή» Πρόεδρο της σημερινής «Δημοκρατίας».
Για τον λόγο αυτό, το κράτος των δολοφόνων τον τιμώρησε με έναν ακόμα τρόπο, που παραβιάζει τους ίδιους του τους νόμους: Του στέρησε το δικαίωμα στις εκπαιδευτικές άδειες, μην αφήνοντάς του την παραμικρή χαραμάδα ανάσας στις απάνθρωπες συνθήκες που ζει. Ούτε αυτή η τιμωρία τον τσάκισε. Από τις 10 του Οκτώβρη ο Νίκος Ρωμανός βρίσκεται σε απεργία πείνας διεκδικώντας το αυτονόητο στοιχειώδες δικαίωμά του στη μόρφωση.
Έτσι, το κράτος των δολοφόνων αποφάσισε, έξι χρόνια μετά τη δολοφονία του φίλου του Αλέξη, να οδηγήσει και τον Νίκο στο θάνατο, απορρίπτοντας την αίτησή του.
Η στάση του κράτους απέναντι στον Νίκο Ρωμανό, συμβολίζει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τη στάση του Συστήματος, που αυτό το κράτος εκπροσωπεί, απέναντι στη σημερινή νεολαία, σε εσάς, στα παιδιά μας:
Το ίδιο κράτος που δολοφόνησε τον Αλέξη, που βασανίζει και οδηγεί στον θάνατο το Νίκο, είναι το κράτος που κλείνει σχολεία, που απολύει δασκάλους, σχολικούς φύλακες και καθαρίστριες. Το κράτος των Τραπεζιτών και των «τραπεζών θεμάτων», που επιχειρούν να βάλουν ταφόπλακα στα όνειρα και στις ανάγκες σας, οδηγώντας σας στην ανεργία, σε μια ζωή μίζερη και χωρίς δικαιώματα, με σκυμμένο κεφάλι. Είναι το ίδιο το κράτος, που σας κλείνει πονηρά το μάτι, με τους ένστολους υπάλληλους ή συνεργαζόμενους ναζί νταήδες του λέγοντάς σας: «Αν θέλεις να έχεις κάποιες πιθανότητες σωτηρίας, γίνε το ίδιο βάρβαρος με εμάς».
Εμείς οι καθηγητές της Ε΄ ΕΛΜΕ θεωρούμε ότι, άσχετα από τη γνώμη που ο καθένας μπορεί να έχει για τις προσωπικές επιλογές αντίστασης του Νίκου Ρωμανού, η αφαίρεση των μορφωτικών του δικαιωμάτων είναι απαράδεκτη και πρέπει να ανατραπεί. Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση των δικαιωμάτων αυτών. Στεκόμαστε στο πλάι κάθε μαθητή μας, που διεκδικεί, φτάνοντας να θυσιάσει ακόμα και τη ζωή του, το αυτονόητο δικαίωμα στη γνώση και στη μόρφωση.
Φίλοι μαθητές, βοηθήστε να σωθεί ο Νίκος και να κερδίσει το στοιχειώδες ίδιο με το δικό σας δικαίωμα στη μόρφωση και στη ζωή. Η αλληλεγγύη για τη σωτηρία της ζωής του Νίκου είναι αγώνας και για τη δική σας ζωή και μόρφωση.
Όταν η Τυραννία είναι Νόμος, η εξέγερση δεν είναι απλά ο τρόπος ζωής, που έχει το περισσότερο νόημα . Όπως διδάσκουν ο Αρμόδιος και ο Αριστογείτονας, γίνεται ΚΑΘΗΚΟΝ”.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)