Παρέμβαση Κούλογλου για Volkswagen: Εκβιαστικό email από την εταιρεία. Προσπαθεί να επιβάλει το νόμο της σιωπής στον Τύπο

Παρέμβαση Κούλογλου για Volkswagen: Εκβιαστικό email από την εταιρεία. Προσπαθεί να επιβάλει το νόμο της σιωπής στον Τύπο

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, σε ειδική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Στρασβούργο, παρουσίασε εκβιαστικό email από την Volkswagen

Τον νόμο της σιωπής προσπαθεί να επιβάλει στον Τύπο ο γερμανικός κολοσσός Volkswagen, αναφορικά με το σκάνδαλο που ταλανίζει τις τελευταίες εβδομάδες την εταιρεία και απειλεί τη γερμανική οικονομία. Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, σε ειδική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Στρασβούργο, παρουσίασε εκβιαστικό email από την εταιρεία, που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα προς γαλλικές εφημερίδες. Στόχος η απόκρυψη του σκανδάλου, ώστε να αποφευχθεί η αμαύρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν επίσης οι Γερμανοί Ευρωβουλευτές του κόμματος Die Linke, Γκάμπι Τσίμερ, πρόεδρος της Ομάδας, η οποία αναφέρθηκε στην κατάσταση στην Ευρώπη εν όψει της επίσκεψης Μέρκελ –Ολάντ στο ΕΚ στο Στρασβούργο την Τετάρτη, 7/10 και ο Φάμπιο Ντε Μάσι ο οποίος μίλησε για την Ένωση Κεφαλαιαγορών.

Oλόκληρη η παρέμβαση του Στέλιου Κούλογλου

Υπάρχει ομερτά, νόμος της σιωπής, γύρω από το σκάνδαλο της VW; ‘Ηθελα να σας παρουσιάσω το εκβιαστικό μέιλ που έστειλε σε γαλλικές εφημερίδες η εταιρεία που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Στο μέιλ αυτό, η εταιρεία MediaCom θέτει ως όρο να μην υπάρχει κανένα άρθρο για την κρίση στη VW σε συγκεκριμένες μέρες. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα σταματήσουν οι διαφημιστικές καταχωρήσεις. Και μάλιστα, ο εκβιασμός συνεχίζεται από την ίδια εταιρεία για την διαφημιστική εκστρατεία της μάρκας Audi, τον Οκτώβριο και Νοέμβριο 2015. Και η καμπάνια αυτή έχει μεγάλο προϋπολογισμό, ύψους 1,4 εκατ ευρώ. Oρίστε το αποδεικτικό e-mail, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα Le Canard Enchaîné.

 Είτε υπάρχει είτε όχι  νόμος της σιωπής θα συνεχίσουμε να θέτουμε ερωτήματα, όπως τα παρακάτω:

1.      Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα “συστήματα αναστολής” (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η VW, θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. ‘Ηξερε η Κομισιόν ότι η VW παραποιούσε τα στοιχεία και αν ναι, πώς αντέδρασε;

2.      Είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός υπουργός Alexander Dobrindt γνώριζε το πρόβλημα εδώ και μήνες,  όπως υποστήριξαν οι  Πράσινοι στο γερμανικό Κοινοβούλιο;

3.      Εκτός από την Audi υπάρχουν και άλλες μάρκες του γκρουπ VW που είχαν ακολουθήσει πανόμοιες πρακτικές;

4.      Γιατί δεν επιβάλλονται νομοθετικά τεστ σε κανονικές συνθήκες, αφού είναι γνωστό ότι σε συνθήκες εργαστηρίου τα αποτελέσματα δεν είναι τα πραγματικά;

5.      Υπάρχει κανένα αυτοκίνητο diesel που στην πραγματική ζωή τηρεί την νόρμα 6 της ΕΕ,  για τα όρια ρύπανσης;

6.      Η Κομισιόν θα αναλάβει να συντονίσει, έστω και τώρα, μια πανευρωπαϊκή, ενδελεχή έρευνα για την πιθανή ύπαρξη παρόμοιων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά;

7.    Είναι αλήθεια ότι η καγκελάριος Μέρκελ, συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων;

8. Ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να διαδραμάτισαν ομάδες πίεσης       και πολιτικοί για λογαριασμό γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τόσο στη Γερμανία όσο και στις Βρυξέλλες, αναφορικά με την χρήση      συστημάτων αναστολής; [Ο Thomas Steg, λ.χ., εκπρόσωπος διεθνών            σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας πίεσης (chief lobbyist) της VW ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης].

Eλπίζουμε τέλος, το σκάνδαλο να μην χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για μέτρα εναντίον των εργαζόμενων στη Γερμανία και στις άλλες χώρες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα