Σε ανακριτή η υπόθεση 6 φρεγατών τύπου S

Σε ανακριτή η υπόθεση 6 φρεγατών τύπου S
Eurokinissi

Ποινική δίωξη για το αδίκημα της απιστίας ασκήθηκε κατά του πρώην Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ, Σπ. Τραυλού. Η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή για τυχόν ευθύνες του τότε υπουργού Γ. Παπαντωνίου

Ποινική δίωξη για την υπόθεση του Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού, ασκήθηκε κατά του πρώην Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ, Σπ. Τραυλού, από την Εισαγγελία Διαφθοράς.

Μάλιστα, αντίγραφα της δικογραφίας υποβλήθηκαν προς τη Βουλή των Ελλήνων, αναφορικά με την ποινική ευθύνη του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννου Παπαντωνίου, ο οποίος, το έτος 2003,υπέγραψε την απόφαση κατακύρωσης του προγράμματος στα ΕΝΑΕ και την Thales Nederland.

Κατά την προκαταρκτική έρευνα που διενήργησε ο επίκουρος εισαγγελέας Διαφθοράς, Αντ. Ελευθεριάνος, φέρεται να προκλήθηκε ζημία σε βάρος του δημοσίου, ύψους 31 εκα. ευρώ, με αποτέλεσμα την άσκηση δίωξης για απιστία σχετική με την υπηρεσία, υπό τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου, σε βάρος του Σπυρίδωνα Τραυλού, ο οποίος, το έτος 2003, υπέγραψε τη σχετική Σύμβαση 010Β/03, καθώς και σε βάρος των μελών της αρμόδιας Επιτροπής Διαπραγματεύσεων.

Οι ευμενέστεροι όροι παραχώρησης, από τον “λάθος” υπολογισμό

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της έρευνας προέκυψε ότι το χρηματοδοτικό κενό που υπολειπόταν προκειμένου να χρηματοδοτηθεί πλήρως το πρόγραμμα υπολογίσθηκε εσφαλμένα και δη υψηλότερα του ορθού, με αποτέλεσμα, προκειμένου να καλυφθεί από τις ανάδοχες εταιρίες, να παραχωρηθούν σ’ αυτές ευμενέστεροι όροι ως ανταλλάγματα. Στους όρους αυτούς συμπεριλαμβάνονται το ποσοστό αναπροσαρμογών του τιμήματος και ο σχετικός μαθηματικός τύπος των αναπροσαρμογών, οι οποίοι τροποποιήθηκαν υπέρ των αναδόχων εταιριών, καθώς και η ρήτρα μη υπέρβασης της ετήσιας αναπροσαρμογής τιμών, τόσο ως ποσοστό επί του πληθωρισμού, όσο και ως ποσοστό επί του αρχικού τιμήματος, η οποία δεν τέθηκε καθόλου στη σύμβαση, ενώ αυτό ήταν υποχρεωτικό και θα περιόριζε το ποσό κατά το οποίο αναπροσαρμόσθηκε το συμβατικό τίμημα και για τις δύο εταιρίες.

31 εκατ. ευρώ η ζημιά στο ελληνικό δημόσιο

Εξαιτίας αυτών των όρων, η ζημία που επήλθε στο Δημόσιο, λόγω της επιβάρυνσης του συμβατικού τιμήματος, φέρεται να υπερβαίνει τα 31 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία περισσότερα από 23 εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη καταβληθεί. Το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού δρομολογήθηκε το έτος 2001, με απόφαση του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, όμως στην πορεία έγινε αντιληπτό ότι οι διαθέσιμες πιστώσεις δεν επαρκούσαν για έξι πλοία ή για τον πλήρη εκσυγχρονισμό τους. Γ

Μεταξύ άλλων, ο εισαγγελικό ςλειτουργός κατέληξε πως το κόστος της γενικής επισκευής των πλοίων δεν συμπεριλήφθηκε στον εκσυγχρονισμό αλλά επιβάρυνε το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ το πρόγραμμα περιλάμβανε υψηλό κόστος σχεδίασης / μελετών, το οποίο επιβάρυνε αποκλειστικά το συγκεκριμένο εκσυγχρονισμό, δεδομένου ότι η εταιρία δεν τον είχε προηγουμένως εφαρμόσει σε άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα διεθνώς, καθώς και υψηλό κόστος διαχείρισης, η δε χρηματοδότησή του προέβλεπε επιβάρυνση των οροφών πιστώσεων δανείων από το έτος 2005 και μετά.

Η έρευνα ανατέθηκε σε ανακριτή Διαφθοράς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα