Όταν το παρόν της Alfa Romeo συναντά το ένδοξο παρελθόν της

Όταν το παρόν της Alfa Romeo συναντά το ένδοξο παρελθόν της
Η Alfa Romeo 4C είναι εμπνευσμένη από την εκατόχρονη παράδοση της Alfa Romeo

Αν η 4C αποτελεί το γεμάτο μεγάλες προσδοκίες παρόν και μέλλον της Alfa Romeo, τι μπορεί να πει κάποιος για το παρελθόν της ιταλικής φίρμας, έτσι όπως αποκαλύπτεται μέσα από 6 ιστορικά μοντέλα της Alfa Romeo τα οποία έχουν δρέψει δάφνες.

Από τις 11 ως τις 14 Ιουλίου, η περιοχή του West Sussex στην Αγγλία φιλοξένησε τη φημισμένη εκδήλωση, όπου πραγματοποιήθηκε το «δυναμικό» ντεμπούτο του μικρού υπεραυτοκινήτου Alfa 4C.  Η «πιο Alfa από τις Alfa» αντιμετώπισε την πρόκληση της «ανάβασης» του Goodwood (Goodwood Hillclimb), μαζί με τέσσερα από τα έξι ιστορικά μοντέλα που εμφανίστηκαν στην εκδήλωση: την 8C 2900 B Special “Le Mans” (1938), την Gran Premio Tipo 159 “Alfetta” (1951), τη 1750 GT Am (1970) και την 33 TT 12 (1975).

Η Alfa Romeo 4C είναι εμπνευσμένη από την εκατόχρονη παράδοση της Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C

Η Alfa Romeo 4C είναι εμπνευσμένη από την εκατόχρονη παράδοση της Alfa Romeo, αλλά προβάλλει και στο μέλλον τις αυθεντικές αξίες της μάρκας: ιταλικό στιλ, επιδόσεις και κορυφαία τεχνολογία, προσφέροντας τη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση με πλήρη ασφάλεια. Σχεδιασμένη από τους μηχανικούς της Alfa Romeo και κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena, αυτό το σαγηνευτικό κουπέ με τα δύο αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα χρησιμοποιεί τεχνολογίες και υλικά που προέρχονται από την 8C Competizione – ανθρακονήματα, αλουμίνιο, πίσω κίνηση – καθώς και τεχνολογίες από τα τελευταία μοντέλα της Alfa Romeo, αναβαθμισμένες ώστε να ενισχύουν ακόμα περισσότερο το σπορ χαρακτήρα της. Αυτή η πτυχή του χαρακτήρα της τονίζεται από αλουμινένιο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1750 Turbo, το κορυφαίο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη  Alfa TCT και τον επιλογέα Alfa DNA με την νέα επιλογή Race. Οι συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος περίπου 4 μέτρα και μεταξόνιο μικρότερο από 2,4 μέτρα) τονίζουν το μικρό μέγεθος και ενισχύουν την ευελιξία του. Τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της 4C επιβεβαιώνονται από ένα λόγο ισχύος/βάρους κάτω από τα από 4 κιλά/ίππο, αντάξιο των καλύτερων υπεραυτοκινήτων. Ο  σπορ χαρακτήρας της δημιουργεί μία μοναδική οδηγική αίσθηση, στο δρόμο και στην πίστα, όπου οι συνθήκες απαιτούν ταχύτητα και κράτημα σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Η 8C είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Alfa Romeo.

8C 2900 B Special “Le Mans” (1938)

Στην 90ή επέτειο του θρυλικού αγώνα του Le Mans, η Alfa Romeo παρουσιάζει με υπερηφάνεια ένα μοναδικό αυτοκίνητο, που δημιουργήθηκε για τον αγώνα των 24 ωρών του 1938 και οδηγήθηκε από τους Biondetti και Sommer. Η 8C 2900 ήταν επικεφαλής στον αγώνα για πολλούς γύρους, πριν εγκαταλείψει από πρόβλημα στις βαλβίδες. Η 8C είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Alfa Romeo. Έχει τον ίδιο κινητήρα με το μονοθέσιο “P3” κι ένα κομψό και εξαιρετικά φτιαγμένο αμάξωμα, κατασκευασμένο από την Touring.

Κινητήρας: 8κύλινδρος εν σειρά, 2.905 κ.εκ., διπλός εκκεντροφόρος, διπλό τούρμπο

Ισχύς: 220 ίπποι στις 5.800 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα

Αμάξωμα: Touring

Η 158 που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1950 με τον Giuseppe "Nino" Farina

Gran Premio Tipo 159 “Alfetta” (1951)

Η 159 “Alfetta” κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1951 με τον Juan Manuel Fangio. Η διαφορά της με τον προκάτοχό της (την 158 που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1950 με τον Giuseppe “Nino” Farina) ήταν ο ισχυρότερος 8κύλινδρος κινητήρας του 1.5 λίτρου, η πίσω ανάρτηση Ντε Ντιόν και η καλύτερη αεροδυναμική.

Κινητήρας: 8κύλινδρος εν σειρά, 1.479 κ.εκ., διπλός εκκεντροφόρος, τούρμπο δύο σταδίων

Ισχύς: 425 ίπποι στις 9.300 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 305 χλμ./ώρα

Alfa Romeo 2000 Sportiva.

2000 Sportiva (1954)

Η 2000 Sportiva του 1954 είναι ένα από τα πιο κομψά παραδείγματα του ιταλικού στιλ. Σχεδιάστηκε από το Franco Scaglione και το αμάξωμά της έχει την υπογραφή του Bertone. Αυτό το μοντέλο “Gran Turismo” έχει 2λιτρο κινητήρα, κιβώτιο 5 ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση Ντε Ντιόν, τεχνικές λύσεις που προαναγγέλλουν αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στην Alfetta του 1972.

Κινητήρας: 4κύλινδρος εν σειρά, 1.997 κ.εκ., διπλός εκκεντροφόρος

Ισχύς: 138 ίπποι στις 6.500 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα

Αμάξωμα: Bertone

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale . Από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κατασκευάσθηκαν ποτέ

33 Stradale prototype (1967)

Σχεδιασμένη από το Franco Scaglione και κατασκευασμένη από την Autodelta στο εργοστάσιο Settimo Milanese, η 33 Stradale θεωρείται ως ένα από τα πιο όμορφα σπορ αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν ποτέ. Έχει επίσης δυνατότητες για συναρπαστικές επιδόσεις, χάρη στο δυνατό 2λιτρο κινητήρα με τους 8 κυλίνδρους σε V 90°. Η πανέμορφη 33 Stradale με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, είχε αμάξωμα από κράμα μαγνησίου που ήταν απίστευτα προηγμένο για την εποχή του και ζύγιζε μόλις 54 κιλά. Σε σχέση με το μέγεθος και την αρχιτεκτονική της, η 33 Stradale αποτελεί μία από τις εμπνεύσεις για τη δημιουργία της 4C.

Κινητήρας: V8 90°, 1.995 κ.εκ., twin spark

Ισχύς: 230 ίπποι στις 8.800 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 260 χλμ./ώρα

Αμάξωμα: Franco Scaglione

Η δυνατή και συναρπαστική 1750 GT Am εξελίχθηκε από το κουπέ του Bertone που ήταν βασισμένο στη 1750 GT Veloce America

1750 GT Am (1970)

Η δυνατή και συναρπαστική 1750 GT Am εξελίχθηκε από το κουπέ του Bertone που ήταν βασισμένο στη 1750 GT Veloce America (που εξηγεί και τα γράμματα  “Am” στο όνομά της). Αυτό το αυτοκίνητο με τον 4κύλινδρο κινητήρα κατασκευάστηκε από την Autodelta για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού και γνώρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του με οδηγό τον Toine Hezemans, τον «ιπτάμενο Ολλανδό».

Κινητήρας: 4κύλινδρος εν σειρά, 1.985 κ.εκ., διπλός εκκεντροφόρος, twin spark, έμμεσος ψεκασμός Spica

Ισχύς: 220 ίπποι στις 7.500 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 230 χλμ./ώρα

Η 33 TT 12 κέρδισε το παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 1975

33 TT 12 (1975)

Το 1975 ήταν πιθανόν η καλύτερη χρονιά για την Autodelta. Η 33 TT 12 κέρδισε το παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ένα επίτευγμα που επανέλαβε δύο χρόνια αργότερα η 33 SC 12, χάρη σε μία σχεδίαση που βασίστηκε σ’ ένα σωληνωτό πλαίσιο  κι ένα 12κύλινδρο 3λιτρο κινητήρα που απέδιδε πάνω από 500 ίππους (το όνομα TT 12 αναφέρεται στον αριθμό των κυλίνδρων). Το αυτοκίνητο νίκησε σε επτά από τους οκτώ αγώνες, συμπεριλαμβάνοντας και το διάσημο Targa Florio (με τους Merzario-Vaccarella). Όλοι οι κορυφαίο οδηγοί της εποχής κάθισαν στο τιμόνι της 33 TT 12, συμπεριλαμβάνοντας τους Merzario – αναμφισβήτητα ο καλύτερος – Brambilla, Pescarolo, Bell, Laffite, Mass, Andretti, Ickx, Scheckter και Vaccarella. Η TT 12 είχε ένα πολύ καινοτόμο, φαρδύ και χαμηλό στιλ, που ξεχώριζε από το πρωτότυπο και επιθετικό «περισκόπιο» πίσω από τον οδηγό. Αργότερα, το 1977, εμφανίστηκε η SC 12 με υπερτροφοδοτούμενο 12κύλινδρο κινητήρα μπόξερ.

Κινητήρας: 12κύλινδρος μπόξερ, 2.995 κ.εκ.

Ισχύς: 500 ίπποι στις 11.000 στροφές

Μέγιστη ταχύτητα: 350 χλμ./ώρα

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα