Κερδίστε πέντε διπλές προσκλήσεις για την ταινία “Υψηλή Μαγειρική”

Κερδίστε πέντε διπλές προσκλήσεις για την ταινία “Υψηλή Μαγειρική”

Συμπληρώστε την φόρμα συμμετοχής στον διαγωνισμό του NEWS 247 για την ειδική βραδιά προβολής της ζωής της Μαγείρισσας του Μιτεράν, Ντανιέλ Ντελπέ την Τρίτη, στις 11/12

Η filmtrade και η Σπέντζος Φιλμ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ την ταινία του Κριστιάν Βινσέντ “ΥΨΗΛΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ” με τους Κατρίν Φρο, Ζαν Ντ’Ορμεσόν και Ιππολύτ Ζιραρντό.

Η ΤΑΙΝΙΑ ΘΑ ΒΓΕΙ ΤΕΛΗ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΡΙΤΗ 11/12 ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΡΙΣΑ ΤΟΥ ΜΙΤΕΡΑΝ Ντανιέλ Ντελπές, που υπήρξε για δύο χρόνια η προσωπική μαγείρισσα του πρωην προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν.

ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ.

Δηλώστε συμμετοχή στην φόρμα του NEWS 247 και κερδίστε πέντε διπλές προκλήσεις, μαζί με ένα ποτό η καθεμία.

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Η ταινία είναι βασισμένη στην καταπληκτική αληθινή ιστορία της Ντανιέλ Ντελπές, που υπήρξε για δύο χρόνια η προσωπική μαγείρισσα του πρωην προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν.

Στην Γαλλία την είδαν 1.000.000 θεατές!

Στην Αμερική τη διανομή της ταινίας ανέλαβε η Τhe Weinstein Company.

H Nτανιέλ Ντελπές αντλεί συχνά έμπνευση από το ιστορικό βιβλίο του σεφ Ιντουάρ Νινιόν, «Έπαινος στη Γαλλική Κουζίνα» ( Éloge de la cuisine Française) που της χαρίζει ο Πρόεδρος στην ταινία.

Ο παραγωγός της ταινίας, Ετιέν Κομάρ, ΥΨΗΛΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ (Les Saveurs du palais ) είναι παραγωγός μεγάλων διεθνών επιτυχιών όπως το “Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων”   (Des hommes et des dieux) και το “Οι γυναίκες του τελευταίου ορόφου” (Les Femmes du 6ème étage).

Ο Ζαν ντ’ Ορμεσόν, που ενσαρκώνει τον Πρόεδρο Μιτεράν στην ταινία, δεν είναι ηθοποιός, είναι Γάλλος διανοούμενος. Γνώριζε καλά τον Μιτεράν, με τον οποίο συζητούσαν φιλοσοφικά και θρησκευτικά ζητήματα και υπήρξε ένας από τους επικριτές του.

Σύνοψη

Η Ορτάνς Λαμπορί, μια  γνωστή σεφ από την περιοχή  Περιγκόρντ της Γαλλίας, μένει κατάπληκτη όταν ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας την καλεί να αναλάβει τη θέση της προσωπικής του μαγείρισσας. Από την θέση αυτή θα είναι υπεύθυνη για όλα τα γεύματά του, αλλά και αυτά των ιδιαίτερων προσκεκλημένων του, στο Προεδρικό Μέγαρο της Σενς Ελυζέ.

Παρόλο τον ανταγωνισμό  και τη ζήλεια που έχει να αντιμετωπίσει  από τα μέλη της υπόλοιπης κουζίνας, χάρη στο ατίθασο πνεύμα της η Ορτάνς γρήγορα επιβάλλεται. Η αυθεντικότητα της μαγειρικής της σύντομα γοητεύει τον Πρόεδρο, αλλά οι διάδρομοι του Μεγάρου κρύβουν παγίδες…

Η ταινία είναι βασισμένη  στην αληθινή ιστορία της Ντανιέλ  Ντελπές, προσωπικής μαγείρισσας του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν.

Συζήτηση  με τον  Ετιέν Κομάρ (σεναριογράφο και παραγωγό της ταινίας ΥΨΗΛΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ)

Για την ιδέα της ταινίας

«Ήθελα να κάνω μια ταινία για το πάθος της μαγειρικής εδώ και πολύ καιρό. Πριν από τρία χρόνια διάβασα ένα πορτρέτο της Ντανιέλ Ντελπές από την Ραφαέλ Μπασκέ στην Λε Μόντ: μια ολόκληρη σελίδα στην οποία μιλούσε για τα χρόνια που πέρασε στις ιδιωτικές κουζίνες στο Παλάτι του Ελυζέ. Η ιστορία αυτή αμέσως με μαγνήτισε γιατί για πρώτη φορά, δεν επρόκειτο για έναν διάσημο σεφ, αλλά μια συνηθισμένη, αυθεντική μαγείρισσα… Επειδή έτυχε να βρίσκομαι στο Περιγκόρντ ήρθα σ’ επαφή με την Ντανιέλ Ντελπές. «Έλα για μεσημεριανό την Κυριακή» μου είπε. ‘Ετσι, πήγα στην Λα Μπορντερί, ένα υπέροχο μέρος, που μοιάζει περισσότερο με ξενώνα παρά με φάρμα, όπου εκείνη εγκαταστάθηκε πριν από χρόνια. Περάσαμε πέντε ώρες στο τραπέζι τρώγοντας σαν βασιλιάδες. Αμέσως, εντυπωσιάστηκα από τις κοινωνικές της επαφές, από τον τρόπο που έκανε τους προσκεκλημένους της να συμμετέχουν στο γεύμα. Μιλήσαμε πολύ για τη ζωή της. Πέρα από το γεγονός ότι μαγείρεψε για έναν Γάλλο Πρόεδρο,  αισθάνθηκα ότι η ιστορία της έχει μια ισχυρή μυθιστορηματική διάσταση…

Για την Ντανιέλ  Ντελπές

«Η Ντανιέλ Ντελπές είναι μια δυναμική, ασυμβίβαστη και μπροστά απ’ την εποχή της γυναίκα, που συχνά ενεργεί παρορμητικά. Ήταν αγρότισσα και εγκατέλειψε το επάγγελμα και τον σύζυγό της, κάτι πολύ ασυνήθιστο για την εποχή και το περιβάλλον της. Στη δεκαετία του 1970, ήταν από τις πρώτες που οργάνωσε “Σαββατοκύριακα φουα-γκρά και τρούφας”  στην φάρμα της. Πήγε στις ΗΠΑ για να διδάξει μαγειρική και να δημιουργήσει νέα «πιάτα». Υπηρέτησε ως προσωπική μαγείρισσα του Φρανσουά Μιτεράν στο Προεδρικό Μέγαρο και απ’ όσο γνωρίζουμε είναι η μοναδική γυναίκα που υπηρέτησε ποτέ στις κουζίνες του Ελυζέ. Αφού παραιτήθηκε, πέρασε έναν χρόνο στην Ανταρκτική μαγειρεύοντας για μια εξερευνητική αποστολή. Το επόμενο μεγάλο πρότζεκτ πάνω στο οποίο δούλεψε για χρόνια ήταν η δημιουργία μιας φάρμας με τρούφες στη Νέα Ζηλανδία. Είναι μια τολμηρή γυναίκα που αγαπάει την περιπέτεια, όμως όλες οι επιλογές της έχουν πάντοτε σχέση με την μαγειρική.»

Για το βιβλίο της Ντανιέλ Ντελπές και την σχέση του με την ταινία

«Από το βιβλίο της Ντανιέλ Ντελπές «Το βιβλίο της μαγειρικής μου από το Περιγκόρντ στο Ελυζέ»,  χρησιμοποιήσαμε μόνο μερικές κωμικές λεπτομέρειες, στιγμές με τον Πρόεδρο… Το σενάριο είναι ένα διασκεδαστικό κράμα από πραγματικά γεγονότα και καθαρή  μυθιστοριογραφία. Έπρεπε να εξασφαλίσουμε ότι έχουμε συλλάβει  την αίσθηση της Ορτάνς ότι είναι απόλυτα ανεπιθύμητη όταν φθάνει στο Ελυζέ. Δεν ξέρει τίποτα για το πρωτόκολλο, η μόνη της ανησυχία είναι η δουλειά της. Είναι σε άμεση  επικοινωνία με τον Πρόεδρο και δεν δίνει οποιαδήποτε προσοχή στους συμβούλους που προσπαθούν  να ανακατευτούν στη μαγειρική της.  Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να έχουν λόγο για το φαγητό του Προέδρου, λαμβάνοντας υπόψη και τα προβλήματα υγείας του, γεγονός που της κάνει τη ζωή δύσκολη. Όσον αφορά στην τελευταία ημέρα της Ορτάνς στην Ανταρκτική, είναι απολύτως  φανταστική.»

Για την μαγειρική  και τον Πρόεδρο

«Η μαγειρική είναι  σημαντική για τον Πρόεδρο  γιατί είναι ένας συνδυασμός των προσωπικών του προτιμήσεων και της θέσης του. Για τον Πομπιντού, τον Μιτεράν και τον Σιράκ επίσης, η τελετή του γεύματος ήταν πολύ σημαντική, ένα εορταστικό τελετουργικό, ένας τρόπος πραγματικά για να εκτιμήσεις τη Γαλλία, τη γεωγραφία της, τα προϊόντα της, τον πολιτισμό της. Όταν ο Πρόεδρος λέει στην ταινία: «Δώστε μου το καλύτερο που η Γαλλία μπορεί να προσφέρει» μπορεί να είναι ελαφρώς γελοίο, αλλά συγχρόνως είναι ένα σημάδι της βαθιάς σύνδεσης με τη Γαλλική τελειότητα.»

Για τα γυρίσματα  στο παλάτι του Ελυζέ

«Ήμασταν απίστευτα τυχεροί! Όλα άρχισαν με ένα γύρισμα που κάναμε για την ταινία  «Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων» στο Ελυζέ. Είχα ήδη στο μυαλό μου την «Υψηλή Μαγειρική» και εκμεταλλεύθηκα την ευκαιρία να ρωτήσω εάν θα μπορούσα να ρίξω μια ματιά στις κουζίνες. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία! Ο Κριστιάν Βινσέντ κι εγώ επιστρέψαμε αργότερα για να επισκεφτούμε τα πλυντήρια… Λέγεται ότι το  Ελυζέ είναι το κομψότερο σπίτι σε όλη τη Γαλλία: έχει τα ομορφότερα σετ φαγητού,  τα ομορφότερα ασημικά και κρύσταλλα.  Αμέσως ξέραμε ότι θα ήταν θαυμάσιο να τα χρησιμοποιήσουμε  στην ταινία. Συγχρόνως το βρήκαμε ειρωνικό και αστείο να γράψουμε μια ιστορία που τοποθετήθηκε στο Ελυζέ, στην καρδιά  του ίδιου του κράτους, και να μην αναφέρουμε την πολιτική ούτε μια φορά!»

Συζητώντας  με τον Κριστιάν Βινσέντ (σκηνοθέτης της ταινίας ΥΨΗΛΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ)

Η αρχή της  ταινίας είναι αρκετά ανατρεπτική.

«Η αρχή της ταινίας  αποπροσανατολίζει. Ο θεατής που σκέφτεται ότι έρχεται να δει μια ταινία που διαδραματίζεται στο Παλάτι του Ελυζέ αναρωτιέται που βρίσκεται. Ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το όχι ιδιαίτερα ευχάριστο πρόσωπο, που ζει σε δύσκολες συνθήκες περίπου 12.000 χιλιόμετρα μακριά από τη Γαλλία, που όμως φωτίζεται και γελά με την καρδιά της όταν οι νέοι της εξερευνητικής βάσης οργανώνουν ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι γι’ αυτήν;

Η διαφωνία μεταξύ των δύο εποχών ήταν θαυμάσια. Στη μια πλευρά είμαστε στην κορυφή της πυραμίδας, ο κόκκινος τάπητας ξεδιπλώνεται για την Ορτάνς στο Ελυζέ, ξέρει την τιμή που της γίνεται, μετά όμως όλα πηγαίνουν από κακό στο  χειρότερο γι’ αυτήν. Από την άλλη πλευρά, βρισκόμαστε σε ένα εχθρικό φυσικό περιβάλλον, όμορφο αλλά πολύ τραχύ,  πρέπει να μαγειρέψει με τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα για μια ομάδα επιστημόνων στη μέση του πουθενά, αποκομμένη εντελώς από τον έξω κόσμο, αλλά στο τέλος αυτής της δουλειάς, δέχεται συγχαρητήρια, οι άνθρωποι την ευχαριστούν. Σε αυτήν την διπλή περιπέτεια, υπάρχουν και τα δύο, από τη μια αναγνώριση και από την άλλη αγνωμοσύνη.»

Ένας μεγάλος  έπαινος για το φαγητό. Κοινά στοιχεία με την σκηνοθεσία.

«Αγαπώ πολύ το μαγείρεμα, μαγειρεύω κι εγώ ο ίδιος (μάγειρας Γκόρντον Μπλε), με ηρεμεί. Αγαπώ επίσης να βλέπω ανθρώπους που μαγειρεύουν. Το μαγείρεμα είναι πολύ ακριβές. Απαιτεί αρκετή τεχνική και μεγάλη δόση γενναιοδωρίας. Αγαπώ τους γενναιόδωρους  ανθρώπους. Επίσης σκέφτομαι ότι το επάγγελμά μου είναι λίγο όπως των μαγείρων.  Μερικές φορές σκέφτομαι ότι ένας μάγειρας που προετοιμάζει τις επιλογές του αναρωτιέται τα ίδια πράγματα με μένα. Όπως, ότι εργάζεται με ζωντανό υλικό, παίζει με τα χρώματα, τις φόρμες, τη συνέπεια, μίγματα τραγανά και μαλακά, καυτά και κρύα, ακατέργαστα και μαγειρεμένα… Θέλει να εκπλήξει και να καθησυχάσει. Εστιάζει στην παράδοση προσπαθώντας να καινοτομήσει. Πρέπει  να σιγουρευτεί ότι ένα πιάτο του δεν μοιάζει με κανένα άλλο, διαφοροποιώντας τις μεθόδους του ή τα συνοδευτικά πιάτα…

Κάποια χαρακτηριστικά της Ορτάνς στην ταινία είναι και  δικά μου.»

Η Κατρίν Φρο  είναι εξαιρετική στο ρόλο της  Ορτάνς.

«Την Κατρίν Φρο την  σκέφτηκα αμέσως για τον ρόλο. Ήταν ακριβώς στην ίδια ηλικία με το χαρακτήρα, με μια γήινη πλευρά που ταίριαξε στο ρόλο τέλεια. Την βάζεις σε μια αγορά στην Μπριβ και λειτουργεί άψογα, την βάζεις  σε μια κουζίνα και είναι απόλυτα πιστευτή, παρόλο ότι εκείνη δεν μαγειρεύει, ούτε έχει την δεξιότητα ενός μάγειρα.»

Συζητώντας  με την Κατρίν Φρο (Ορτάνς)

Η πρώτη της  αντίδραση όταν της προσφέρθηκε  ο ρόλος

Αισθάνθηκα αμέσως ότι ήταν πολύ ενδιαφέρον και όμορφο, αλλά όχι εύκολο. Ήταν μια πρόσκληση. Η Ορτάνς είναι ένας αυθεντικός χαρακτήρας και πρέπει να πω ότι στην αρχή δεν ήξερα από πού ν’ αρχίσω.

Πρώτη συνάντηση  με την Ντανιέλ Ντελπές

Μόλις ο Ετιέν Κομάρ μου μίλησε για την ταινία, μου πρότεινε να πάμε στην Ντορντόν να επισκεφτούμε την Ντανιέλ. Με το που φτάσαμε η Ντανιέλ με πήγε αμέσως στην αγορά. Όταν ήρθε η ώρα να ετοιμαστεί το γεύμα, χωρίς δισταγμό μου έδεσε μια μεγάλη ποδιά γύρω από τη μέση μου και άρχισε να με μυεί στη δουλειά της, τις χειρονομίες, τη γνώση της μαγειρικής. Δεν είμαι πολύ καλή μαγείρισσα κι έτσι έπρεπε να μάθω να δημιουργώ την παραίσθηση, όπως έκανα όταν έπαιξα πιάνο στην ταινία «Το κορίτσι που γύριζε τις σελίδες»: οι άνθρωποι σκέφτονται ότι είμαι καλή πιανίστα, ενώ στην πραγματικότητα γίνονται όλα με τον αντίχειρα και το μικρό δάχτυλο.

Τι την εντυπωσίασε  στην Ντανιέλ Ντελπές

Πρώτα απ’ όλα με εντυπωσίασε  το μέρος όπου ζει. Βρίσκεται κανείς σε ένα πολύ παλαιό περιβάλλον, όλα είναι αυθεντικά: το σπίτι, η φύση, ο τρόπος που μαγειρεύει. Όλα φαίνονται αμετάβλητα στο χρόνο. Είναι συγκινητικό να σκεφτεί κανείς ότι αυτή η γυναίκα που μαγείρεψε στο Ελυζέ για περισσότερο από δύο χρόνια προέρχεται από εδώ. Η Ντανιέλ συνδέεται απόλυτα με το σπίτι της και με την ιστορία του  σπιτιού της (από όπου κατάγονταν η μητέρα της και η γιαγιά της – και οι δύο μεγάλες μαγείρισσες). Καταλαβαίνεις ότι είναι από το Περιγκόρντ που αντλεί αυτήν την ισορροπία και το κουράγιο που την χαρακτηρίζει.

‘Έχει μια  αξιοπρόσεκτη δύναμη χαρακτήρα. Κατόπιν, η περιέργεια την ώθησε να ταξιδέψει και να δοκιμάσει όλα αυτά τα πρότζεκτ, που όλα συνδέονται με το μαγείρεμα. Η Ντανιέλ είναι πραγματικά ένας ζεστός άνθρωπος, με μια εξαιρετική όρεξη για δουλειά, που αφιερώνεται εξ ολοκλήρου στη χαρά του φαγητού.

Η συνεργασία με τον Ζαν Ντ’ Ομερσόν

Προσπαθήσαμε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να συνεργαστούμε. Έπρεπε να βρούμε το σωστό τόνο. Δεν ήταν τόσο εύκολο στην αρχή επειδή δεν είναι ηθοποιός, αλλά γρήγορα μπήκε στο νόημα . Λόγω της ζωής που κάνει, λόγω του ποιος είναι, ο Ζαν είχε μέσα του την ποιητική διάθεση για να είναι Πρόεδρος. Στα γυρίσματα ήταν σαν ένας νεαρός. Με άγγιξε βαθιά.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία:    Κριστιάν Βινσέντ

Σενάριο :    Ετιέν Κομάρ, Κριστιάν Βινσέντ

(Το σενάριο ήταν  ελεύθερη έμπνευση από την ζωή της Ντανιέλ Μαζέ-Ντελπές)

Παραγωγοί:    Eτιέν Κομάρ, Φιλίπ Ρουσλέ

Ηθοποιοί

Ορτάνς Λαμπορί :   Kατρίν Φρο

Ο Πρόεδρος:    Ζαν Ντ’ Ορμεσόν

Ντέιβιντ Αζουλέ:    Ιππολύτ Ζιραρντό

Νικολά Μποβουά:  Αρτύρ Ντυπόν

Ζαν Μάρκ Λυσέ:  Ζαν Μαρκ Ρουλό

Mαίρη:    Άρλυ Τζόβερ

Γαλλία (2012) – Έγχρωμο – Γαλλικά – 95′

Διαβάστε εδώ τους όρους συμμετοχής στον διαγωνισμό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα