Ανεξάρτητη η Opel

Ανεξάρτητη η Opel

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, αποφάσισε να αποδεσμεύσει νομικά την Opel. Κρίσιμη δίκη για το μέλλον της Chrysler

Σημαντικές εξελίξεις δρομολογήθηκαν σήμερα σε ό,τι αφορά την Opel. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), που είναι και η μητρική εταιρία της Opel, αποφάσισε να αποδεσμεύσει νομικά τη θυγατρική της, οι βασικές μονάδες παραγωγής της οποίας εδρεύουν στη Γερμανία.

Μάλιστα, όπως μετέδωσε το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην Opel μεταβιβάστηκαν χωρίς επιβαρύνσεις οι ευρωπαϊκές μονάδες της GM – πλην της σουηδικής Saab – αλλά και οι αντίστοιχες πατέντες του ομίλου, ενώ της δόθηκε πρόσβαση και σε τεχνολογίες αιχμής.

Την απόφαση για την ανεξαρτοποίηση της Opel από τη GM, πήρε το διοικητικό συμβούλιο του αμερικανικού κολοσσού, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, ενώ επιβεβαιώθηκε και από τους εκπροσώπους της Opel και της General Motors στην Ευρώπη.

Ύστερα από την εξέλιξη αυτή, η κυβέρνηση συνασπισμού του Βερολίνου ετοιμάζεται να διαμορφώσει ένα οικονομικό «πακέτο», ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ, ώστε να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να σταθεί στα πόδια της.

Η σχετική απόφαση πάρθηκε σε έκτακτη σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου του αμερικανικού ομίλου, κατά την οποία εξετάστηκε η πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης και οι προϋποθέσεις που έθετε αυτή για την ενίσχυση της θυγατρικής της εταιρίας.

Έγινε αποδεκτό να λειτουργήσει η Opel ανεξάρτητα από τη μητρική εταιρία και τη διαχείρισή της να αναλάβει – για μια μεταβατική χρονική περίοδο – ένα συμβούλιο, στο οποίο θα μετέχουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της General Motors, στην κατοχή της οποίας θα παραμείνει η Opel.

Ταυτόχρονα, όμως, η GM υποχρεώνεται να επιτρέψει την είσοδο νέων επενδυτών στην ευρωπαϊκή θυγατρική της, ενώ σε περίπτωση που η μητρική εταιρία κηρύξει πτώχευση στις ΗΠΑ, η Opel δε θα συμπεριληφθεί στην περιουσιακή της δομή. Ύστερα από την εξέλιξη αυτή, η κυβέρνηση του Βερολίνου ετοιμάζεται να επισημοποιήσει, απόψε στο Βερολίνο, κατά τη σύσκεψη που προγραμματίστηκε να γίνει στο κτήριο της καγκελαρίας, το «πακέτο» στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παράλληλα, στη σύσκεψη θα εξεταστούν και περαιτέρω τρόποι διασφάλισης της Opel στην περίπτωση κήρυξης πτώχευσης της GM, ενώ πιθανότατα θα αποφασιστεί και ποιος θα είναι ο νέος επενδυτής στη θυγατρική εταιρία του αμερικανικού ομίλου.

Άρχισε η δίκη για την Chrysler

Μία κρίσιμη ακροαματική διαδικασία για το μέλλον της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler ξεκίνησε σήμερα στο πτωχευτικό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, προκειμένου να εξασφαλισθεί η έγκριση του νέου σχεδίου για την αναδιάρθρωση του ομίλου.

Περί τις 17.00 ώρα Ελλάδος, ο διορισμένος δικαστής για την υπόθεση Άρθουρ Γκονζάλες κήρυξε την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας σε μία αίθουσα πλήρη από δημοσιογράφους και ενδιαφερόμενα μέρη στην υπόθεση για την αναστύλωση του “μικρότερου” από τους τρεις κολοσσούς της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το δικαστήριο θα εξετάσει το σχέδιο για την ανάκαμψη της εταιρείας που συνέθεσε το αμερικανικό δημόσιο και προβλέπει την εξαγορά των υγιών μετοχών του ομίλου από κοινοπραξία υπό την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat.

Η διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας είναι άδηλη, καθώς όπως δήλωσε στέλεχος της Chrysler, “ορισμένα σημεία θα πρέπει να εξετασθούν πριν την απόφαση της έγκρισης”. 

Σε περίπτωση που η δικαιοσύνη εγκρίνει το σχέδιο διάσωσης, η Chrysler, που είχε προσφύγει στη διαδικασία για τις πτωχεύσεις στις 30 Απριλίου, θα μπορεί αυτοστιγμής να εξέλθει από αυτή, μάλιστα πολύ προτού εκπνεύσει το διάστημα των 60 ημερών που προβλέπει η επιταχυνόμενη διαδικασία της δικαστικής διάσωσης. Η διαδικασία αυτή ωστόσο μπορεί να καθυστερήσει εάν εφεσιβάλλουν την απόφαση κάποια από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Σύμφωνα με έγγραφο που κατέθεσε στη δικαιοσύνη το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών, η επιχείρηση ενδέχεται να περαιωθεί ακόμη και πριν την Παρασκευή, “ξεκινώντας την πορεία της νέας Chrysler”, η οποία θα περάσει στα χέρια της κοινοπραξίας, στην οποία αρχικά η Fiat θα διαθέτει το 20% (και στο τέλος το 35%), ενώ το 55% θα βρίσκεται στα χέρια ενός κοινωνικού ταμείου υπό τη διοίκηση των συνδικαλιστικών ενώσεων, ενώ από κοινού το 10% θα διαθέτουν η αμερικανική και η καναδική κυβέρνηση.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα