Renault Zero Emission
Διαβάστε στο AUTO 24 για τα δύο ηλεκτρικά Renault που βγαίνουν άμεσα στην παραγωγή (pics)
- 12 Νοεμβρίου 2009 02:14
Πριν λίγες ημέρες λοιπόν, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήρθε όχι απλώς για να επιβεβαιώσει αυτή την πρόθεσή της, αλλά να δηλώσει πως μέχρι το 2012 θα μπουν στην παραγωγή τα Twizy Z.E. (ένα αυτοκίνητο πόλης) και ZOE ZE (σπορ σούπερ μίνι) αποκαλύπτοντας παράλληλα και τις εγκαταστάσεις όπου θα κατασκευασθούν αυτά τα μοντέλα.
Twizy Z.E.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία η παραγωγή του Twizy Z.E. θα ξεκινήσει το 2011, στο εργοστάσιο που διατηρεί η φίρμα στην πόλη Βαγιαδολίδ της Ισπανίας. Οι Γάλλοι αναφέρουν πως το μοντέλο παραγωγής θα βρίσκεται από πλευράς εμφάνισης πολύ κοντά στο πρωτότυπο που παρουσιάσθηκε στην Φρνακφούρτη. Το Twizy αποτελεί κάτι μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτα. Το πίσω κάθισμα ρυθμίζεται ανάλογα με το σωματότυπο του επιβάτη και ο οδηγός φοράει ζώνη τεσσάρων σημείων. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και μηδενικές εκπομπές. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι 2,3 μέτρα μήκους και έχει κύκλο στροφής 3 μέτρων, όσο, δηλαδή, ένα σκούτερ. Αντίστοιχη είναι και η τελική του ταχύτητα των 75 χλμ. /ώρα.
Zoe Z.E.
Ένα χρόνο αργότερα, το 2012 δηλαδή, η Renault σχεδιάζει να βάλει ένα δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην παραγωγή. Πρόκειται για ένα σούπερ μίνι, το οποίο θα βασίζεται στο Zoe που αποκάλυψε η φίρμα στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Το μοντέλο αυτό θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις που διατηρεί η Renault στην περιοχή Flins κοντά στο Παρίσι.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων της Renault, τα δύο αυτά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν τα 2/3 των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρίας στην αγορά της Ευρώπης.
Τα άλλα δύο ηλεκτρικά οχήματα τα οποία προτίθεται να εντάξει τα επόμενα χρόνια στην γκάμα της η Renault, είναι το συμπαγές σεντάν Fluence ZE και το Kangoo Z.E. , ένα μικρό van.
Σε ότι αφορά το Fluence, από όσα αποκάλυψε η Renault στη Φρανκφούρτη, προκύπτει πως κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσφέρει αυτονομία 160 km. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 95 ίππους ενώ η ροπή του φτάνει τα 23 kgm.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, την κανονική φόρτιση που διαρκεί περίπου 8 ώρες, την γρήγορη φόρτιση, που μέσα σε 20 λεπτά αποκτά σχεδόν το 80% της ενέργειάς της και επιπλέον υπάρχει η άμεση φόρτιση με διάρκεια μόλις 3 λεπτών και η οποία λειτουργεί με την μέθοδο Quickdrop, αρκεί αυτή να γίνει σε ειδικό σταθμό αντικατάστασης του συσσωρευτή.