Pedal to the metal
Το AUTO 24 υποδέχεται το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και σας παρουσιάζει...
- 14 Μαρτίου 2008 19:48
Τρία βασικά ερωτήματα απασχολούν τους φιλάθλους του πιο διάσημου μηχανοκίνητου αθλήματος και αναμένεται να λυθούν στις 2 Νοεμβρίου στο τελευταίο γκραν πρι στο Ιντερλάγος της Βραζιλίας. Θα καταφέρει ο πρωταθλητής με τη Ferrari, Κίμι Ράικονεν, να διατηρηθεί στην κορυφή;
Ο εκπληκτικός πέρυσι Λιούις Χάμιλτον θα μπορέσει να οδηγήσει τη McLaren στον τίτλο (;) ή ο… πολύς Φερνάντο Αλόνσο με τη Renault θα δείξει την πλάτη στους δύο παραπάνω;
Πάντως, ανεξάρτητα απ’ αυτούς τους τρεις πιλότους δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Φελίπε Μάσα (Ferrari), Νικ Χάιντφελντ (BMW Sauber), Γιάρνο Τρούλι (Toyota) παραμονεύουν και δηλώνουν διψασμένοι για νίκες.
Πέρυσι τέτοια εποχή γράφαμε για το μεγάλο κενό που άφησε πίσω του ο Μίχαελ Σουμάχερ, φέτος μας… εγκατέλειψε ο αδερφός του Ραλφ, ο οποίος δεν ανανέωσε το συμβόλαιό του με την Toyota, δεν δέχθηκε κάποια συμφέρουσα πρόταση και προτίμησε να ασκήσει τα οδηγικά του καθήκοντα στο πρωτάθλημα DTM.
Κανονισμοί
Όσον αφορά στους κανονισμούς η FIA προχώρησε σε αλλαγές προκειμένου να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των οδηγών. Παρελθόν αποτελεί το traction control (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) και έτσι αναμένουμε περισσότερα σπιναρίσματα στις πίστες. Παράλληλα, το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να αντικαθιστάται μόνο κάθε τέσσερις αγώνες, ενώ σε περίπτωση που καταστραφεί νωρίτερα τότε ο πιλότος θα τιμωρείται με αφαίρεση πέντε βαθμών.
Στο αμάξωμα υπάρχει μια μικρή διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αφού το κόκπιτ είναι ελάχιστα πιο υπερυψωμένο και ενισχυμένο με στόχο τη μεγαλύτερη ασφάλεια του οδηγού. Στον τομέα τον ελαστικών η Bridgestone θα έχει και φέτος το μονοπώλιο. Κάθε μονοθέσιο δικαιούται 14 σετ ελαστικών για το αγωνιστικό διήμερο (7 για στεγνό οδόστρωμα, 4 για βρεγμένο και 3 για ακραίες καιρικές συνθήκες).
Τέλος, μικροεπεμβάσεις έχουν υποστεί και τα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτο με στόχο η FIA να δώσει περισσότερες ευκαιρίες στους «μικρούς» του πρωταθλήματος. Έτσι, το πρώτο μέρος θα είναι διάρκειας 20 λεπτών (αντί 15’) και το τελευταίο 10 αντί 15 λεπτών.
FERRARI
Εδρα: Μαρανέλο, Ιταλία
Οδηγοί: Κίμι Ράικονεν (Φινλανδός) – Φελίπε Μάσα (Βραζιλιάνος)
Τίτλοι κατασκευαστών: 15. Τίτλοι οδηγών: 15
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει… λέει ο λαός και η παγκόσμια πρωταθλήτρια Ferrari τουλάχιστον στο πόστο των οδηγών δεν προχώρησε σε αλλαγές, αφού οι Ιταλοί εμπιστεύονται με «κλειστά μάτια» τους Κίμι Ράικονεν και Φελίπε Μάσα. Άλλωστε, πέρυσι οι δύο τους έδειχναν σε αρκετούς αγώνες ανίκητοι και το αποτέλεσμα ήταν στο… τέλος ο Κίμι να κλέψει μέσα από τα χέρια της McLaren τον τίτλο.
Πάντως, στο διοικητικό επίπεδο η ομάδα από το Μαρανέλο προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές. Ο πολυαγαπημένος καθοδηγητής της Ferrari, Ζαν Τοντ αποχώρησε και πλέον χρέη αγωνιστικού διευθυντή θα εκτελεί ο Στέφανο Ντομενικάλι.
Το νέο της μονοθέσιο F2008 είναι η εξέλιξη του περυσινού και τα βήματα προόδου φάνηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών του χειμώνα. Εκεί η Ferrari ουσιαστικά κέρδισε τη μάχη των εντυπώσεων στις λεπτομέρειες από τη μεγάλη της αντίπαλο τη McLaren και ο Κίμι δεν δίστασε να δηλώσει ότι μοναδικός του στόχος είναι να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Όσο για τον ομόσταυλό του Φελίπε Μάσα οι «τιφόζοι» ελπίζουν ο ανταγωνισμός με τον Φινλανδό να παραμείνει υγιείς, αφού ο Βραζιλιάνος όπου σταθεί και όπου βρεθεί τονίζει ότι «έφτασε η ώρα να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής».
McLaren
Εδρα: Ουόκινγκ, Αγγλία
Οδηγοί: Λιούις Χάμιλτον (Άγγλος) – Χέικι Κοβαλάινεν (Φινλανδός)
Τίτλοι κατασκευαστών: 8 . Τίτλοι οδηγών: 11
Να ξεχάσουν την περσινή χρονιά θέλουν οι παράγοντες της McLaren και παράλληλα να δώσουν απαντήσεις στους επικριτές τους. Ο συγκεκριμένος στόχος είναι λογικός, αφού το 2007 και μετά το σκάνδαλο «Στέπνιγκεϊτ» οι Άγγλοι έδιναν μάχες σε δικαστήρια, πίστες και στο τέλος έμεινα με άδεια χέρια. Η απομάκρυνση του Φερνάντο Αλόνσο αναμένεται να αφήσει σε ησυχία τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος πλέον με την εμπειρία την περσινής σεζόν στις πλάτες του δηλώνει ότι «
οι δικαιολογίες τελείωσαν και μοναδικός στόχος είναι ο τίτλος».
Ο συμπαίκτης του Χέικι Κοβαλάινεν, ο οποίος αφίχθη από τη Renault, μπορεί να αναφέρει ότι θα παλέψει για τον τίτλο, όμως αυτές είναι περισσότερο τυπικές δηλώσεις. Η μεταγραφή του Φινλανδού έγινε με στόχο ο 27χρονος πιλότος να βοηθήσει την ομάδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και παράλληλα να μην κάνει τα… καλά του Αλόνσο στη «μάχη» που θα δώσει ο Χάμιλτον για να ανέβει στην κορυφή.
Η νέα McLaren MP4-23 στις δοκιμές κόντραρε τη Ferrari, αφού βελτίωσε αισθητά σε σχέση με πέρυσι την αεροδυναμική της. Παράλληλα οι μηχανικοί της μεγάλωσαν το μεταξόνιο προκειμένου στις γρήγορες πίστες να μην μειονεκτεί της ιταλικής ομάδας.
BMW SAUBER
Εδρα: Μόναχο, Γερμανία
Οδηγοί: Νικ Χάιντφελντ (Γερμανός) – Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνός)
Τίτλοι κατασκευαστών: -. Τίτλοι οδηγών: –
Με οδηγό την περυσινή χρονιά και στόχο να πανηγυρίσει επιτέλους νίκες κατεβαίνει στο φετινό πρωτάθλημα η BMW Sauber. Ο πήχης έχει ανέβει ψηλά για τους Βαυαρούς και οι φιλοδοξίες δημιουργήθηκαν μετά τις καλές εμφανίσεις των Χάιντφελντ – Κούμπιτσα την περασμένη σεζόν. Ο πρώτος πλέον έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία, αφού στις πλάτες του έχει 132 γκαν πρι και 140 βαθμούς. Πάντως, το μόνο που του λείπει είναι ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου και φέτος δεν κρύβεται πίσω από το δάκτυλό του.
«
Κάναμε εξαιρετική δουλειά στις δοκιμές και θεωρώ ότι πλέον έφτασε η ώρα για να πανηγυρίσω τόσο εγώ, όσο και η ομάδα μου νίκες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάιντφελντ κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Ο συμπαίκτης του, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ήταν μια από τις εκπλήξεις της περυσινής σεζόν, καθώς τερμάτισε στην 6η θέση της γενικής κατάταξης με 39 βαθμούς.
Οι φιλοδοξίες του είναι μεγάλες και το «όπλο» του για τους ειδικούς η… τρέλα και ο ενθουσιασμό που κουβαλάει όταν κάθεται πίσω από τιμόνι της BMW. Στην περίοδο προετοιμασίας το νέο μονοθέσιο των Γερμανών F108 άφησε ανάμεικτα συναισθήματα, αφού αρκετές φορές ταλαιπωρήθηκε από τεχνικά προβλήματα. Πάντως, οι Γερμανοί λένε ότι θα ήταν παράξενο αν όλα λειτουργούσαν ρολόι…
RENAULT
Εδρα: Ενστοουν, Αγγλία
Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανός) – Νέλσον Πικέ Τζούνιορ (Βραζιλιάνος)
Τίτλοι κατασκευαστών: 2 . Τίτλοι οδηγών: 2
Η επιστροφή του Φερνάντο Αλόνσο στη γαλλική ομάδα αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της Renault. Ο Ισπανός πιλότος με τα τερτίπια του στη McLaren αναστάτωσε πέρυσι τα «ασημένια βέλη», αφού δεν μπορούσε να χωνέψει το γεγονός ότι ο πιτσιρικάς Λίουις Χάμιλτον του αμφισβητούσε την κυριαρχία των δύο περασμένων ετών. Με την επιστροφή του στη Renault φιλοδοξεί να «αναστήσει» την ομάδα του Φλάβιο Μπριατόρε και να την βάλει εκ νέου στο δρόμο των επιτυχιών μετά από μια απογοητευτική σεζόν.
Ο συμπαίκτης του, Νέλσον Πικέ Τζούνιορ έχει το όνομα (αφού ο πατέρας του ήταν πρωταθλητής), όμως φέτος θα αποδειχθεί αν έχει και τη χάρη να πρωταγωνιστήσει. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά τη φυγή του Αλόνσο οι Γάλλοι έκανα βήματα προς τα πίσω και πλέον έχουν σοβαρό μειονέκτημα έναντι των «μεγάλων» του πρωταθλήματος.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται και από τις δοκιμές, αφού η Renault αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα στον τομέα της αεροδυναμικής και στο κιβώτιο ταχυτήτων με αποτέλεσμα να είναι περίπου μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από τις Ferrari, McLaren.
WILLIAMS
Εδρα: Γκρόουβ, Αγγλία
Οδηγοί: Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανός) – Καζούκι Νακατζίμα (Ιάπωνας)
Τίτλοι κατασκευαστών: 9 . Τίτλοι οδηγών: 7
Άμεση επιστροφή στις επιτυχίες ψάχνει η Williams, καθώς φέτος οι παράγοντές της δαπάνησαν αρκετά χρήματα για το νέο μονοθέσιο FW30. Αναμφισβήτητα ο Νο1 οδηγός είναι ο Γερμανός, Νίκο Ρόσμπεργκ, καθώς ο ομοσταυλός του, Καζούκι Νακατζίμα, θεωρείται ταλαντούχους, όμως απέχει αρκετά σε εμπειρία. Αυτό φάνηκε και στην περίοδο των δοκιμών όταν ο ξανθομάλλης Γερμανός με αρκετή δόση αυτοπεποίθησης, τόνισε: «
Είναι ωραία να είσαι αρχηγός στην ομάδα σου. Οι μηχανικοί ζητούν τις συμβουλές σου και τους καθοδηγείς στα θέματα βελτίωσης. Βέβαια αυτό έχει και ευθύνες…».
Για τον Νίκο Ρόσμπεργκ το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί έντονη φημολογία περί μεταγραφής του στη McLaren και επειδή όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά ο 23χρονος πιλότος, υποστήριξε: «
Θεωρώ ότι κάποια στιγμή θα κάνω το παραπάνω βήμα στην καριέρα μου, καθώς φαντάζομαι το μέλλον σε μια κορυφαία ομάδα που θα μου δώσει την ευκαιρία να πανηγυρίσω νίκες…».
Πάντως, επειδή το βάρος στη Williams έχει πέσει πάνω στον Ρόσμπεργκ δεν αποκλείεται τελικά ο Γερμανός να μην αντέξει την πίεση και ο Νακατζίμα να αρπάξει την ευκαιρία από τα μαλλιά. Στις δοκιμές οι Άγγλοι εμφανίστηκαν και πάλι με προβλήματα στην αεροδυναμική και δεν έδειξαν σημάδια βελτίωσης, αφού πλέον λείπει ο έμπειρος δοκιμαστής Αλεξ Βουρτς.
RED BULL
Εδρα: Μίλτον Κέινς, Αγγλία
Οδηγοί: Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Σκοτσέζος)– Μαρκ Ουέμπερ (Αυστραλός)
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
Σταθερά βήματα προόδου πραγματοποιεί κάθε χρόνο η Red Bul, η οποία φέτος φιλοδοξεί να κάνει δύσκολη τη ζωή των «μεγάλων». Το πλεονέκτημα της είναι η ομοιογένεια και οι δύο οδηγοί της. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ βρίσκεται από το 2005 στην ομάδα και έχει φάει με το κουτάλι τις πίστες (228 αγώνες, 13 νίκες, 527 βαθμούς).
Ο συμπαίκτης του, Μαρκ Ουέμπερ, φέτος ξέρει ότι στα χέρια του έχει ένα αρκετά πιο βελτιωμένο μονοθέσιο σε σχέση με πέρυσι και δηλώνει έτοιμος να το εκμεταλλευτεί. Η νέα RB4 έχει υποστεί ένα γενικό λίφτινγκ σε σχέση με την RB3, ώστε να γίνει πιο αξιόπιστη.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτών, η νέα πίσω ανάρτηση και η βελτίωση του κινητήρα αναμένεται να κάνουν τη διαφορά στους «ταύρους». Στην προετοιμασία τα τεχνικά προβλήματα δεν έλειψαν, όμως ήδη στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Μελβούρνης ο Μαρκ Ουέμπερ είχε μπει σφήνα στις McLaren και Ferrari.
TOYOTA
Εδρα: Κολωνία, Γερμανία
Οδηγοί: Γιάρνο Τρούλι (Ιταλός) – Τίμο Γκλοκ (Γερμανός)
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
Κατά τη διάρκεια της περυσινής σεζόν το αφεντικό της Toyota, Ταμπάσι Γιαμασίμα, σκέφτηκε να τα παρατήσει. Η απογοήτευση ήταν έκδηλη, αφού η ομάδα με το μεγαλύτερο μπάτζετ (περίπου 370 εκατομμύρια ευρώ) σε 105 αγώνες δεν έχει πανηγυρίσει νίκη. Τελικά το «μάρμαρο» το πλήρωσε ο Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος αποτελεί παρελθόν και τη θέση του πήρε ο Γερμανός Τίμο Γκλοκ.
Πρώτος πιλότος στους Ιάπωνες είναι ο έμπειρος Ιταλός, Γιάρνο Τρούλι, ο οποίος ελπίζει φέτος να σβήσει τη δίψα του αφεντικού του για επιτυχίες. Οι μηχανικοί της Toyota στην 7η χρονιά τους στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 δείχνουν πιο καλά διαβασμένοι. Η νέα TF108 στις δοκιμές δεν αντιμετώπισε προβλήματα στον τομέα της αεροδυναμικής, όμως η αξιοπιστία του κινητήρα της είναι ένα από τα ερωτήματα που θα απαντηθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν.
SCUDERIA TORO ROSO
Εδρα: Φαέντσα, Ιταλία
Οδηγοί: Σεμπαστιέν Μπουρντέ (Γάλλος) – Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανός)
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
Η Toro Roso είναι το «αδερφάκι» της Red Bull από την Ιταλία και στο μυαλό όλων υπάρχει το δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν, όταν η ομάδα προς έκπληξη αρκετών πραγματοποίησε εξαιρετικές εμφανίσεις και τελικά κατέληξε στην 7η θέση της γενική κατάταξης με 8 πόντους.
Η Toro Roso μέχρι τα πρώτα ευρωπαϊκά γκραν πρι θα έχει το περυσινό μονοθέσιο, αφού ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί το νέο της αυτοκίνητο. Οι πιλότοι της Μπορντέ και Φέτελ απέχουν σε εμπειρία, όμως θεωρούνται αρκετά ταλαντούχοι και όπως ανέφερε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Αντριαν Νιούι, «το αίμα τους βράζει…».
Μάλιστα ο δεύτερος στη Γερμανία, απ’ όπου κατάγεται, θεωρείται ο διάδοχος του Μίχαελ Σουμάχερ, αφού είναι μόλις 21 ετών και πέρυσι έγινε ο νεαρότερος οδηγός στην ιστορία της Φόρμουλα 1 που έστω και για έναν γύρο ήταν επικεφαλής σε αγώνα. Ωστόσο, το «αίμα» του Φέτελ μάλλον βράζει από πέρυσι, καθώς 9 φορές τιμωρήθηκε λόγω υπερβολικής ταχύτητας στα πιτς.
HONDA
Εδρα: Μπράκλεϊ, Αγγλία
Οδηγοί: Τζένσον Μπάτον (Αγγλος) – Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλιάνος).
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
«
Να φύγει και να μην ξανάρθει…» λένε όλοι για την περυσινή σεζόν στη Honda, αφού η χρονιά ήταν καταστροφική και η ομάδα άγγιξε τον «πάτο». Ωστόσο, το δρόμο προς την έξοδο δεν είδε ούτε ο Τζένσον Μπάτον, ούτε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, αφού παρέμειναν οι δύο βασικοί οδηγοί της ομάδας.
Η μεγάλη μεταγραφή στη Honda έγινε στο ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή, αφού οι Ιάπωνες συμφώνησαν με τον Ρος Μπράουν έναν άνθρωπο που έχει αφήσει τα διαπιστευτήριά του στη Ferrari. Ολόκληρο το επιτελείο της Honda δεν κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις, αφού στόχος της ομάδας είναι να βγει από τις στάχτες της.
Η RA108 στις δοκιμές ήταν αρκετά πιο βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι και ο Τζένσον Μπάτον ελπίζει να επιστρέψει στα καλά αποτελέσματα, αφού κινδυνεύει να χαρακτηριστεί… looser.
SUPER AGURI
Εδρα: Λίνφιλντ, Αγγλία
Οδηγοί: Τακούμα Σάτο (Ιάπωνας) – Αντονι Ντέιβιντσον (Αγγλος)
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
Η Super Aguri με χίλια ζόρια κατάφερε τελικά να μαζέψει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να δηλώσει τη συμμετοχή της στο φετινό πρωτάθλημα. Τα οικονομικά προβλήματα δεν έχουν τελειωμό για την ιαπωνική ομάδα και το αφεντικό της Αγκούρι Σουζούκι ψάχνει καθημερινά για νέους επενδυτές.
Το μόνο παρήγορο στην ομάδα είναι οι πιλότοι της. Οι Τακούμα Σάτο και Αντονι Ντέιβιντσον δεν κάνουν εύκολα το λάθος μέσα στις πίστες, όμως το η νέα SA08 δεν μπορεί να τους υποσχεθεί πολλά. Η Aguri έστησε το μονοθέσιο της στο περυσινό αναξιόπιστο σασί της Honda και στις δοκιμές εμφάνισε προβλήματα σταθερότητας και επιβράδυνσης.
Η φήμη ότι η ομάδα μπορεί να μην τη βγάλει… καθαρή ολόκληρη τη χρονιά έχει αρκετές πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα.
FORCE INDIA
Εδρα: Σίλβερστοουν, Αγγλία
Οδηγοί: Τζανκάρλο Φισικέλα (Ιταλός) – Αντριαν Σούτιλ (Γερμανός)
Τίτλοι κατασκευαστών: – . Τίτλοι οδηγών: –
Η πρώην Spyker- Midland μετονομάστηκε σε Force India. Αιτία της αλλαγής του ονόματος είναι ο Βιτζέι Μάλια. Ο Ινδός μεγιστάνας αγόρασε την Spyker και πλέον υπόσχεται… βαλίτσες χρημάτων προκειμένου να μετατρέψει την ομάδα σε υπερδύναμη.
Τις διαθέσεις του τις έδειξε με τη μεταγραφή του Τζανκάρλο Φισικέλα από τη Renault. Δίπλα στον Ιταλό διατήρησε τον Αντριαν Σούτιλ, ενώ έφερε για πρώτο δοκιμαστή τον Βιταντόνιο Λιούτσι. Παράλληλα, ο Βιτζέι Μάλια με την είσοδό του στη Φόρμουλα 1 έχει δώσει ενδιαφέρον στο πολυπληθές κοινό της Ινδίας.
Στον αγωνιστικό τομέα, η παρουσία του Μάικ Γκασκόιν στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή μας προϊδεάζει ότι δεν αποκλείεται οι Ινδοί να αποτελέσουν την ομάδα έκπληξη του πρωταθλήματος. Ήδη στον τεχνικό τομέα έχουν πραγματοποιηθεί άλματα προόδου.
* Αφιέρωμα στις πίστες του πρωταθλήματος υπάρχει στα σχετικά. “Start your engines… ”