“Πυρφόρος”: Διανύοντας 3.778 χιλιόμετρα με ένα λίτρο

“Πυρφόρος”: Διανύοντας 3.778 χιλιόμετρα με ένα λίτρο
Το "Πυρφόρος" εν δράσει

Άκρως επιτυχημένη η συμμετοχή της ερευνητικής ομάδας "Προμηθέας" του ΕΜΠ σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου. Το πρότυπο ηλεκτρικό όχημά τους "Πυρφόρος" διανύει 3.778 χιλιόμετρα με ένα λίτρο (Pics+Vid)

Νέο πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου από την ομάδα “Προμηθέας” του ΕΜΠ , με το πρότυπο ηλεκτρικό όχημά τους “Πυρφόρος” να διανύει 390 km με μια kWh που ισοδυναμεί με 3.778 km με ένα ισοδύναμο λίτρο καυσίμου.

Ο “Πυρφόρος” είναι το ερευνητικό ηλεκτρικό όχημα που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος του ΕΜΠ.

Η ομάδα “Προμηθέας”, που αποτελείται από προπτυχιακούς φοιτητές και μέλη ΔΕΠ του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, συστάθηκε το 2009 και έκτοτε έχει συμμετάσχει με επιτυχία τα τέσσερα τελευταία χρόνια στο διεθνούς φήμης Ευρωπαϊκό διαγωνισμό εξοικονόμησης καυσίμου Shell Eco-Marathon.

Η επίδοση αυτή στον διεθνούς φήμης ευρωπαϊκό διαγωνισμό Shell Eco – marathon στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας χάρισε στην ερευνητική ομάδα “Προμηθέας” την 11η θέση στην κατηγορία (Plug-in Prototype) ανάμεσα σε 230 πανεπιστημιακές ομάδες από 25 χώρες.

“Αυτό που κάνει την ομάδα μας να ξεχωρίζει είναι ότι οι φοιτητές φτιάχνουν με τα χέρια τους όσα χρειάζονται, δεν έχουμε δίπλα μας μεγάλους κατασκευαστές κινητήρων, όπως οι άλλες ομάδες” τόνισε στο “Βήμα” ο Ευάγγελος Τσαμπούρης, επικεφαλής της ομάδας και υποψήφιος διδάκτωρ.

Με ολοκαίνουριο σύστημα διεύθυνσης, μικρότερο βάρος, λιγότερες απώλειες λειτουργίας του κινητήρα και μπαταρίες λιθίου ως μοναδική πηγή ενέργειας, ο Πυρφόρος ’12 αποτελεί εξέλιξη του πρώτου οχήματος.

Κάθε ομάδα που διαδέχεται την προηγούμενη αναπτύσσει τα μηχανικά μέρη αποκλειστικά στο Εργαστήριο. “Το αμάξωμα παραμένει το ίδιο από το 2009. Αν θέλουμε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας του χρόνου, θα πρέπει να έχουμε ελαφρύτερο αμάξωμα. Το δικό μας ζυγίζει 40 κιλά, ενώ των αντιπάλων μας κατά μέσο όρο 20”, σημείωσε ο επιβλέπων καθηγητής Αντώνιος Κλαδάς.

Ανάλογα εγχειρήματα δείχνουν ότι το επιστημονικό επίπεδο στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό, ενώ όπως ανέφερε ο Αντώνιος Κλαδάς, η ελληνική βιομηχανία δεν μπορεί να απορροφήσει αυτή τη γνώση, που αποτελεί εθνικό κεφάλαιο.

“Αυτοί οι εκκολαπτόμενοι επιστήμονες, μέσα στη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε, ανοίγουν ένα παράθυρο στον καθαρό αέρα και την ελπίδα”, τόνισε ο Διονύσιος Νέγκας, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν μόνο ένα νέο πεδίο τεχνολογικής προόδου, αλλά και μια πρόκληση για τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

“Οι απαιτήσεις ισχύος στις οποίες θα κληθούν αυτά να ανταποκριθούν, οι απαραίτητες εγκαταστάσεις όπως οι σταθμοί φόρτισης και το κόστος τους, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο αυτής της νέας αγοράς είναι θέματα στα οποία πρέπει άμεσα να βρούμε απαντήσεις”, τόνισε η Βάλυ Λιόλιου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Κέντρου Δοκιμών, Εφαρμογών και Προτύπων.

Ήδη, ανοίγονται νέα πεδία έρευνας που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και νέες επενδυτικές ευκαιρίες, όπως οι σταθμοί swapping, αντικατάστασης δηλαδή μπαταριών.

Τέτοια δίκτυα έχουν ήδη αναπτυχθεί στο Ισραήλ και το κόστος για έναν σταθμό υπερβαίνει τις 500 χιλιάδες ευρώ. Η γεωγραφική κάλυψη της Ευρώπης αποτελεί μια ακόμη μεγάλη πρόκληση, ώστε να γίνει το ηλεκτρικό όχημα πρώτη επιλογή για τους Ευρωπαίους.

“Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν από μόνα τους πράσινες λύσεις. Το πλεονέκτημά τους είναι η ευελιξία. Μπορούμε να μη φορτίζουμε τις μπαταρίες τις ώρες μεγάλης ζήτησης, να διακόπτουμε τη φόρτιση και βέβαια να επιλέγουμε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας”, εξήγησε η Βάλυ Λιόλιου.

Προβλέποντας ότι το μέλλον των μεταφορών, αλλά και της βιομηχανίας, βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση, ο Διονύσιος Νέγκας επισήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο θέμα των κινήτρων.

“Στην Ισπανία, αν και βρίσκεται επίσης σε οικονομική δυσκολία, δίδεται κίνητρο 6000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος”, συμπλήρωσε.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα