Toyota Plug-in HV
Η Ιαπωνία πιστοποιεί το Toyota Plug-in Hybrid για δοκιμές στους δημόσιους δρόμους της χώρας
- 31 Ιουλίου 2007 20:30
Τι είναι το Plug-in HV;
Το Toyota Plug-in HV, που πιστοποιήθηκε για χρήση σε δημόσιους δρόμους από το Ιαπωνικό Υπουργείο Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών, χρησιμοποιεί όπως και τα προηγούμενα υβριδικά οχήματα της TMC, έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Επιπλέον, μπαταρίες αυξημένης χωρητικότητας του προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ μία συσκευή φόρτισης επιτρέπει στους χρήστες να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες χρησιμοποιώντας το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο.
Με τη δυνατότητα αυτή, το όχημα μπορεί να λειτουργεί πιο συχνά με το πρόγραμμα του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς καύση βενζίνης, όπως σε μικρές διαδρομές στην πόλη.
Οι συνακόλουθες βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου σημαίνουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 και λιγότερη κατανάλωση ορυκτού καυσίμου και σαν αποτέλεσμα, λιγότερη μόλυνση.
Επίσης, η φόρτιση της μπαταρίας με το φθηνότερο, νυχτερινό ρεύμα μειώνει το συνολικό λειτουργικό κόστος, προσφέροντας ένα οικονομικό πλεονέκτημα στους ιδιοκτήτες.
Στόχοι
Αν και προκλήσεις εξακολουθούν να υπάρχουν στην εξέλιξη αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως περιορισμένη αυτονομία και θέματα κόστους, η TMC θεωρεί τα υβριδικά οχήματα plug-in σαν μία υποσχόμενη τεχνολογία ώστε να μπορεί ο ηλεκτρισμός να αποτελέσει μία βιώσιμη πηγή ενέργειας για αυτοκίνητα και δεσμεύεται στη συνέχιση της εξέλιξής τους ως μιας βασικής περιβαλλοντικά συμβατής τεχνολογίας.
Plug-in στο δρόμο
Η TMC σχεδιάζει να διεξάγει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους στην Ιαπωνία με οκτώ οχήματα Plug-in HV για επαλήθευση της αυτονομίας αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και βέλτιστη χωρητικότητα μπαταρίας.
Παράλληλα, σχεδιάζει να δώσει στην κυβέρνηση δεδομένα για τη διαμόρφωση μεθόδων δοκιμών για εκπομπές ρύπων και οικονομίας καυσίμου και να εξετάσει τα μέτρα της TMC για προώθηση των plug-in υβριδικών οχημάτων και της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για την διεξαγωγή δοκιμών του Plug-in HV
σε δημόσιους δρόμους σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Η Toyota εξαγγέλλει δραστηριότητες ‘Βιώσιμου Εργοστασίου’
Εκτός από τις δοκιμές του Plug-in HV σε δημόσιους δρόμους, η TMC εξήγγειλε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει δραστηριότητες ‘βιώσιμου εργοστασίου’ με στόχο την αύξηση της βιωσιμότητας των εργασιών παραγωγής της.
Οι δραστηριότητες θα εστιάσουν στο ρόλο της φύσης για τη δημιουργία εγκαταστάσεων παραγωγής που εναρμονίζονται με το φυσικό τους περιβάλλον.
Η TMC στόχο έχει τη δημιουργία και λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων παραγωγής με γνώμονα τα εξής:
1. Τη μείωση των εκπομπών CO2 χρησιμοποιώντας ανανεώσιμη ενέργεια, συμπερ. βιομάζας και φυσικών πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και αιολική
2. Τη συμβολή στην τοπική κοινότητα και την προστασία του περιβάλλοντος με φύτευση δένδρων στα εργοστάσια
3. Την επίτευξη επαναστατικών επιδόσεων σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας με την εισαγωγή πρωτοποριακής τεχνολογίας και μέτρων βελτίωσης (kaizen)
Το πρώτο εργοστάσιο
Αυτές οι δραστηριότητες ‘βιώσιμου εργοστασίου’ πρόκειται να εφαρμοστούν αρχικά στο εργοστάσιο Tsutsumi της TMC, όπου κατασκευάζεται το υβριδικό Prius και το οποίο αποτελεί ‘πρότυπο βιώσιμο εργοστάσιο’. Επιπλέον του ήδη υπάρχοντος συστήματος ανάκτησης ενέργειας, το εργοστάσιο πρόκειται να εξοπλιστεί με ένα σύστημα φωτοβολταϊκών για παραγωγή ισχύος 2,000kW, από τα μεγαλύτερα που υπάρχουν σε εργοστάσιο αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο (σύμφωνα με έρευνα της TMC).
Καταστολή των αιωρούμενων οξειδίων του αζώτου
Η TMC στοχεύει να βάψει μερικούς από τους εξωτερικούς τοίχους του Tsutsumi και άλλες επιφάνειες με περιβαλλοντικά ενεργή φωτοκαταλυτική βαφή που εξουδετερώνει τα αιωρούμενα οξείδια του αζώτου (NOx) και του θείου (SOx). Η βαφή αναμένεται να έχει το ίδιο απορρυπαντικό αποτέλεσμα με 2,000 λεύκες (δέντρα).
Με στόχο τη δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής πλούσιου σε πράσινο που μπορεί να φιλοξενεί μία ποικιλία ειδών χλωρίδας και πανίδας, η TMC στοχεύει να καλλιεργήσει στο Tsutsumi αειθαλή πλατύφυλλα δέντρα. Επίσης, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της στη δενδροφύτευση και τη βιοτεχνολογία, καλύπτοντας το έδαφος και τους τοίχους με βλάστηση που απορροφά NOx. Επιπλέον έχει προγραμματιστεί – σαν ένα είδος συμβολής στην τοπική κοινωνία — μία εγκατάσταση περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ανοιχτής στο γενικό κοινό.
Βασιζόμενη σε όλα τα παραπάνω, και κυρίως στην φωτοβολταϊκή παραγωγή ενέργειας, η TMC σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 του Tsutsumi κατά 5%, που αντιστοιχεί στην ποσότητα CO2 η οποία μπορεί να απορροφηθεί από ένα τροπικό δάσος 240 εκταρίων.
Περαιτέρω εκσυγχρονίσεις
Παράλληλα, στο Εργοστάσιο του Takaoka, η TMC αυτή τη στιγμή εγκαθιστά μία νέα, πρωτοποριακή γραμμή συναρμολόγησης, που πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα εργασίες. Εισάγοντας πρωτοποριακή τεχνολογία και εκσυγχρονίζοντας περαιτέρω τα τρέχοντα συστήματα παραγωγής, όπως τα Global Body Line και Set Parts System, η TMC σκοπεύει να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό και την παραγωγικότητα και την ενεργειακή απόδοση. Όταν μία δεύτερη, πρωτοποριακή γραμμή συναρμολόγησης τεθεί σε λειτουργία στο Takaoka το 2009, το εργοστάσιο αναμένεται να επιτύχει ετήσια μείωση CO2 σε ποσοστό 35%.
Η TMC θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται σε καινοτομίες που θα κάνουν τα βιώσιμα εργοστάσια πραγματικότητα. Προγραμματίζει δε τη σταδιακή εφαρμογή τέτοιων μέτρων σε άλλα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, τόσο στην Ιαπωνία όσο και σε άλλες χώρες.