Mini Cooper 1.6
Το AUTO 24 οδηγεί τη μετενσάρκωση του πιο cult αυτοκινήτου που γνώρισε η άσφαλτος!!!
- 18 Ιουλίου 2007 22:04
Δεν πιστεύω ότι ο Sir Alexander Issigonis (ελληνικής καταγωγής), όταν κατασκεύασε το πρώτο Mini, φανταζόταν την επιτυχία που θα επακολουθούσε!
Ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, με γλυκιά φυσιογνωμία και κινητήρες που δεν ξεπερνούσαν τα 1.300 κυβικά εκατοστά, πέτυχε αυτό που δεν κατάφεραν άλλα μοντέλα που προήλθαν από εργοστάσια με βαριά παράδοση στο χώρο.
Επαφή εγγλέζικου τύπου
Πριν από μερικά χρόνια είχα την τύχη να οδηγήσω εδώ, ένα βρετανικό Mini Cooper Mayfair, το οποίο είχαν φέρει οι γονείς ενός φίλου μου, ύστερα από τη μακρόχρονη παραμονή τους στο Λονδίνο.
Δύο πράγματα με εντυπωσίασαν, οι πραγματικά άνετοι χώροι του στο εσωτερικό και ο απίστευτος παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του στο δρόμο! Πραγματικό καρτ, με τη διαφορά ότι η κίνηση βρίσκεται στους εμπρός τροχούς. Η αίσθηση των «πιασμένων» από το βαρύ τιμόνι μπράτσων μου, μετά από τη σύντομη βόλτα, ενίσχυσε ακόμη πιο πολύ τη λογική των καρτ που μου έφερνε στο μυαλό, το μικρό βρετανικό αυτοκίνητο.
Και το Mini θέλει το Γερμανό του
Ύστερα από αρκετές αμφιταλαντεύσεις και δύσκολες περιόδους για το Mini, έφτασε η στιγμή που η BMW είδε στο συγκεκριμένο μοντέλο, αυτό που άλλοι δε μπόρεσαν να αντιληφθούν νωρίτερα. Έτσι, ο γερμανός κατασκευαστής υιοθέτησε τη Βρετανική ιδέα και τα δικαιώματα της, παρουσιάζοντας με ένα μοναδικό αποτέλεσμα το πως θα πρέπει να είναι το Mini σήμερα!
Δεύτερη έκδοση
Το πρώτο Mini δια χειρός BMW, έτυχε ευρείας αποδοχής από το κοινό παρά την τσιμπημένη τιμή του. Πλέον, στην αγορά διατίθεται η δεύτερη έκδοση, την οποία και οδήγησα!
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη δείχνει διαφορετικό από το πρώτο, αλλά οι αλλαγές είναι όλες εκεί, ορατές και μη.
Στα άκρα!
Η εξωτερική σχεδίαση του Mini κρατά το κλασικό κόψιμο, με μερικές νέες λεπτομέρειες που του προσδίδουν ακόμη περισσότερο δυναμισμό. Για παράδειγμα, η εξάγωνη εισαγωγή στο εμπρός τμήμα που χωρίζεται σε δύο μέρη, έχει μεγαλώσει το εμβαδόν της και αμβλύνει τις γωνίες της, ενώ αυτές τείνουν προς τα δύο άκρα.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν αυξήσει τη διάμετρο τους και αγγίζουν πλέον τις δύο άκρες του καπό, παράλληλα η νέα πιο τρισδιάστατη όψη, τους επιτρέπει να είναι ορατά ακόμη και όταν κοιτάς το αυτοκίνητο από το πλάι. Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φώτα, τα οποία είναι επίσης πιο ορατά από το πλάι σε σχέση με το προηγούμενο Mini.
Το μοντέλο της δοκιμής ήταν χρώματος μαύρου και όπως κάθε Mini που σέβεται τις παραδόσεις δε θα μπορούσε να μην έχει λευκή οροφή. Μόνο που σε σχέση με το παρελθόν, το μέταλλο έχει αντικατασταθεί στο μεγαλύτερο μέρος από γυαλί, καθώς το Mini μας διέθετε και πανοραμική οροφή!!!
Η γεμάτη εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου συμπληρώνεται από τις 17άρες ζάντες με την κλασσική σχεδίαση!
Πραγματικά δεν μπορώ να βρω κάποιο ψεγάδι στην εξωτερική σχεδίαση του Cooper! Όποιος έχει αντίθετη άποψη, μάλλον είναι μίζερος άνθρωπος και αρέσκεται στο να οδηγεί ουδέτερα – απρόσωπα αυτοκίνητα!
Το βίντεο του AUTO 24
Little limo
Η καμπίνα επιβατών (όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες), είναι το highlight του αυτοκινήτου! Η ποιότητα κατασκευής έχει αφήσει τον υπόλοιπο ανταγωνισμό τόσο πίσω που δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης!
Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει το BMW Group στην κεντρική κονσόλα και γενικότερα στις πόρτες και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε, είναι τα αντίστοιχα που θα συναντούσαμε και σε ένα sedan, άνω της τάξεως των 40.000 ευρώ.
Η ρετρό σχεδίαση φέρνει στη μνήμη τα πρώτα Mini, με τα βασικά όργανα και ενδείξεις να βρίσκονται στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ανάμεσα από το τιμόνι βρίσκεται μόνο το στροφόμετρο, το οποίο αποπνέει στον οδηγό τη σπορ αίσθηση που απαιτείται!
Τρομερή εντύπωση μου έκανε η θέση οδήγησης, καθώς μπορούσα να κατεβάσω αρκετά χαμηλά το κάθισμα φέρνοντας παράλληλα το τιμόνι ακριβώς στο ύψος που επέτρεπε στα χέρια μου να έχουν την τέλεια γωνία για τη διάταξη εννέα και τέταρτο.
Από εκεί μπορούσα να δω τον αριστερό θόλο του εμπρός τμήματος, γεγονός που κατά την άποψη μου συγκαταλέγεται στα υπέρ, όσον αφορά στη ρετρό αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το αυτοκίνητο.
Το μόνο μεμπτό που συνάντησα στο εσωτερικό, είναι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι οποίοι πίσω από μένα (θέση οδηγού) χωρούσαν με δυσκολία (ύψος 1.84). Από την πλευρά του συνοδηγού τα πράγματα ήταν καλύτερα, καθώς σημαντικό ρόλο παίζουν και οι έξυπνα σχεδιασμένες «χωνευτές» πίσω θέσεις.
Make my day
Ένα άλλο πράγμα που παρατήρησα στο Mini Cooper ήταν η ποιότητα των κρεμ δερμάτινων επενδύσεων. Θα μου πείτε… τί το ξεχωριστό είχαν;! Η θερμομονωτική τους ιδιότητα ήταν πρωτοφανής, ειδικά αν αναλογιστείς ότι από πάνω υπάρχει και η πανοραμική γυάλινη οροφή (η κουρτίνα είναι από διάτρητο υλικό), η οποία επιτρέπει σε ένα μέρος των ακτίνων του ηλίου να εισχωρήσουν στην καμπίνα.
Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν για αρκετή ώρα κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο, τα καθίσματα δεν έκαιγαν σχεδόν καθόλου! Very nice…
Make my day ΙΙ
Είναι πραγματική απόλαυση να βρίσκεσαι στο εσωτερικό του νέου Mini! Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, το ταχύμετρο που έχει αυξήσει τη διάμετρό του (σε σχέση με το προηγούμενο) και πλέον φιλοξενεί και μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, αλλά και γενικότερα η παιχνιδιάρικη σχεδίαση είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που συντελούν την ευχάριστη εικόνα του Mini.
Όταν πέφτει ο ήλιος και ανάβεις τα φώτα, τότε ανακαλύπτεις ότι οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου έχουν επηρεαστεί από τη φιλοσοφία του Feng Shui! Οι κρυφοί φωτισμοί είναι διάσπαρτοι και τους συναντάς στις πόρτες, πάνω από τις ζώνες ασφαλείας και φυσικά στην κεντρική κονσόλα.
Για την ακρίβεια ο κρυφός φωτισμός που ανακλάται στις γυαλιστερές επιφάνειες του ταμπλό μπορεί να αλλάξει αποχρώσεις από ένα κουμπί που βρίσκεται στον ουρανού του αυτοκινήτου. Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες αποδεικνύουν πόσο πολύ έχουν προσέξει οι άνθρωποι της Mini το νέο τους τέκνο!
Run Mini Run
Δανεισμένος ο τίτλος από το γνωστό γερμανικό θρίλερ, «Run Lola Run», ταιριάζει απόλυτα στο Mini μας, γιατί και τρέχει και στρίβει!!! Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι κυριολεκτικά φτιαγμένο για να κάνει όλα τα χατίρια του οδηγού!
Η καρτ αίσθηση υπάρχει και στο νέο Mini Cooper, σε μικρότερο βαθμό βέβαια λόγω της αναβάθμισης των υλικών κατασκευής! Το τιμόνι είναι πολύ άμεσο και η ανάρτηση δεν επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές.
Η ανταπόκριση του νέου 1.600άρη κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι αυτή ακριβώς που θα έπρεπε, δηλαδή άμεση. Αρκετά ελαστικός στο μεγαλύτερο εύρος των στροφών, αποδίδει 120 ίππους, οι οποίοι αναπαράγουν ένα πολύ όμορφο ηχητικό άκουσμα.
To Mini or not to Mini;
Όπως θα έχετε αντιληφθεί από τα παραπάνω, το Mini δεν έχει μόνο κρατήσει την άριστη απόδοση της οδικής του συμπεριφοράς, αλλά την έχει βελτιώσει! Είναι στο χέρι του οδηγού αν θα κάνει cruising (υπάρχει και cruise control) ή αν θα επιτεθεί στις στροφές. Σε συνάρτηση με το νέο κινητήρα που εξέλιξε η BMW σε συνεργασία με την Peugeot, το Cooper έχει γίνει πιο ζωντανό με τα 0-100 χ.α.ώ. να βρίσκονται λίγο πάνω από εννέα δευτερόλεπτα (9,1). Έτσι, τα 21.500 ευρώ της αρχικής τιμής του Cooper δε φαντάζουν πολλά μπροστά στην ποιότητα που προσφέρει!
Η BMW κατάφερε να δημιουργήσει για μια ακόμη φορά, αυτό που ύστερα από καμιά 30αριά χρόνια θα ονομάζουν τα παιδιά μας… κλασσικό αυτοκίνητο!