Κινητήρες Saab 9-3

Κινητήρες Saab 9-3
saabnew939707s

H Saab συνεχίζει την οικολογική – δυναμική της παρουσία, με νέους κινητήρες για το 9-3

Η χαρακτηριστική διαμόρφωση του μπροστινού τμήματος, που εμπνέεται από το βραβευμένο πρωτότυπο Saab Aero X, έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει το σπορ χαρακτήρα της σειράς. Είναι ο προάγγελος της εισαγωγής μιας σειράς τριών κινητήρων που τώρα συμπεριλαμβάνει ένα καινοτόμο κινητήρα 1.9 turbo diesel δύο σταδίων με 180 ίππους (132 kw), τον αναβαθμισμένο turbo βενζινοκινητήρα 2.8 V6 με 280 ίππους και μια ακόμη επιλογή σε κινητήρα BioPower, 2.0t 175 ίππων που αποδίδει 200 ίππους (147 kw) με καύσιμο Ε85.



Το εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερεις τροχούς (Saab XWD – “cross wheel drive”) διατίθεται αποκλειστικά στα μοντέλα Saab 9-3 Aero Sport Sedan και Aero Sport Hatch. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι η καινοτομική εξέλιξη στη διαχείριση της ολίσθησης των τροχών με τη χρήση ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.




Μάθετε στο AUTO 24 αναλυτικότερες πληροφορίες για τους νέους κινητήρες της Saab ξεκινώντας από το νέο 2.0t ΒioPower



Η Saab ηγείται στην κατηγορία των εναλλακτικών καυσίμων με το μοναδικό σε σύλληψη BioPower. Η τεχνολογία αυτή συνδυάζει την ταυτόχρονη χρήση της υπερσυμπίεσης με το καύσιμο Ε85, προκειμένου να προσφέρει αυξημένη απόδοση με μειωμένη ταυτόχρονα εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Η νέα σειρά 9-3 συμπεριλαμβάνει τώρα την εισαγωγή ενός ισχυρότερου κινητήρα BioPower, που προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες επιλογές.



Κινούμενος με καύσιμο Ε85 (85% βιοαιθανόλη και 15% βενζίνη), ο νέος 2λιτρος κινητήρας BioPower αποδίδει 14% μεγαλύτερη μέγιστη ισχύ (200 ίπποι/147kW έναντι 175 ίππων/129 kW) και 13% περισσότερη ροπή (300 έναντι 265Νm). Στο Sport Sedan αυτό δίνει επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ σε 7.9 δευτερόλεπτα και από 80 σε 120 χλμ σε 10 δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τα 8.5 και τα 11.1 που ισχύουν αντίστοιχα για την κίνηση με βενζίνη.



Το καύσιμο E85 έχει μεγαλύτερη αναλογία οκτανίων (104 RON) από τη βενζίνη (95 RON) και η υπερσυμπίεση επιτρέπει τη χρήση υψηλότερης πίεσης πλήρωσης και πιο εξελιγμένo χρονισμό ανάφλεξης από οτι είναι δυνατό με τη βενζίνη. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η απόδοση του κινητήρα, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος επιβλαβούς προανάφλεξης ή κρουστικής καύσης.



Το σύστημα διαχείρισης κινητήρα Trionic 8, 32-bit, ελέγχει τη λειτουργία της πεταλούδας, το χρονισμό ανάφλεξης, την έγχυση καυσίμου, την εισαγωγή του αέρα και την πίεση ώθησης του turbo. Είναι μια ισχυρή πλατφόρμα, η οποία διευκόλυνε την εκ νέου ρύθμιση του προγράμματος, προκειμένου να φιλοξενήσει διαφορετικά χαρακτηριστικά χρονισμού ανάφλεξης και μείγματος καυσίμου/αέρα για το Ε85. Οι μόνες απαραίτητες τροποποιήσεις σε μηχανικό εξοπλισμό είναι η τοποθέτηση πιο ανθεκτικών βαλβίδων και εδρών βαλβίδων. Υλικά συμβατά με τη βιοαιθανόλη χρησιμοποιούνται επίσης στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενής, αντλίας και συνδέσμων.



Το σύστημα Trionic ελέγχει την ποιότητα του καυσίμου μετά από κάθε ανεφοδιασμό και αυτόματα κάνει τις απαραίτητες τροποποιήσεις για λειτουργία με Ε85 ή/και βενζίνη σε οποιοδήποτε συνδυασμό. Αυτό σημαίνει οτι οι οδηγοί Saab Biopower μπορούν επίσης να προμηθευτούν βενζίνη, αν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε Ε85




Αναβαθμισμένος κινητήρας 2.8 V6 Turbo



Για τα νέα 9-3 Αero XWD μοντέλα, ο υπάρχων κινητήρας V6 2.8 λίτρων turbo, 24 βαλβίδων αναβαθμίζεται στους 280 ίππους (206 kW) και 400 Nm μέγιστη ροπή. Αυτό επετεύχθη αυξάνοντας τη διαθέσιμη πίεση υπερπλήρωσης από τα 0.5 στα 0.8 bar. H επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ επιτυγχάνεται σε 6.3 δευτερόλεπτα και αντίστοιχα από 80 σε 100 (με πέμπτη ταχύτητα) στα 7.9.



Οι αναβαθμισμένες προδιαγραφές περιλαμβάνουν: ελαφριά κατασκευή από κράμα αλουμινίου, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τουρμπίνα διπλής εισαγωγής, μοναδικής σχεδίασης κυλινδροκεφαλές, έμβολα και μπιέλες, πολλαπλές εξαγωγής αεροδυναμικά διαμορφωμένες, εμβολοχιτώνια από ανοξείδωτο ατσάλι και ψεκασμό συμπληρωματικού αέρα για βελτίωση των ρύπων κατά την κρύα εκκίνηση. Στις εμπροστοκίνητες εκδόσεις, ο κινητήρας αυτός προσφέρει 5 ίππους (4kW) αύξηση στη μέγιστη ισχύ, δηλ. 255 ίππους (188 kW).



Nέος κινητήρας 1.9 TTiD



Η σειρά 9-3 εμπλουτίζεται με ένα δυνατό, νέο τετρακύλινδρο κινητήρα diesel με ένα μοναδικό σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, το πρώτο παγκοσμίως στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων, που δίνει ηγετική για την κατηγορία απόδοση. Ο 1.9 λίτρων, 16-βάλβιδος κινητήρας με διακριτικό TTiD, παράγει 180 ίππους (132 kW) και 400 Nm μέγιστης ροπής, αποδόσεις που δεν συναντώνται σε ανταγωνιστικά προϊόντα της αγοράς. Με μεικτή κατανάλωση 5.9λίτρα/100χλμ για το Sport Sedan, ο κινητήρας αυτός προσφέρει επίσης ηγετική στην κατηγορία οικονομία, μαζί με εντάχυτες επιδόσεις ίσες προς τον βενζινοκινητήρα 2.8 V6 turbo.



O υπερσυμπιεστής δύο σταδίων είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγής και περιέχει δύο συμπιεστές διαφορετικού μεγέθους. Τα ζεύγη τουρμπίνας-συμπιεστή είναι τοποθετημένα διαδοχικά και κάθε ένα είναι ικανό να παρακάμψει την εισερχόμενη και εξερχόμενη τροφοδοσία του άλλου, ενώ μπορούν να λειτουργήσουν και αλληλοδιαδοχικά.



Αυτή η διάταξη προσφέρει στον οδηγό το καλύτερο και από τα δύο συστήματα: καλή στιγμιαία ροπή σε χαμηλές στροφές του κινητήρα, χάρη στον μικρό συμπιεστή χαμηλής αδράνειας, για τις περιπτώσεις που η πίεση καυσαερίων είναι χαμηλή και πολύ μεγάλη ισχύ σε υψηλότερες στροφές, όταν εμπλέκεται ο μεγαλύτερος συμπιεστής turbo.



Ο υπερσυμπιεστής δύο σταδίων της Saab χρησιμοποιεί ένα σύστημα παρακαμπτήριων βαλβίδων που κατευθύνουν τα αέρια της εξάτμισης ανάμεσα στις δύο φτερωτές των συμπιεστών και επίσης διαχωρίζει τον αέρα εισαγωγής. Από την ανάφλεξη μέχρι και τις 1500 σ.α.λ η εξάτμιση τροφοδοτεί μόνο το μικρό turbo. Μεταξύ των 1500 και 3000 σ.α.λ η ροή μοιράζεται ανάμεσα στις δύο τουρμπίνες, δίνοντας ισχυρότερη ώθηση και διασφαλίζοντας μια ομαλή μεταβατική φάση στην πλήρη λειτουργία σε πάνω από 3000 σ.α.λ, όπου εμπλέκεται μόνο το μεγαλύτερο turbo.



To συνεπτυγμένο σχήμα παρέχει καλύτερη εκμετάλλευση χώρου σε σχέση με συστήματα που χρησιμοποιούν δύο ξεχωριστούς υπερσυμπιεστές που συνδέονται μεταξύ τους εξωτερικά κατ’ αλληλουχία. Διασφαλίζει οτι ο πολύπλοκος έλεγχος και η ρύθμιση της ροής των αερίων τόσο στην τουρμπίνα εξάτμισης όσο και στις πλευρές εισαγωγής του συμπιεστή επιτυγχάνεται με ελάχιστο αριθμό παρεμβυσμάτων και συνδέσεων.



Ο κινητήρας TTiD αποτελεί σημαντική βελτίωση της υπάρχουσας 16-βάλβιδης μονάδας, έχοντας τεχνολογία common rail και άμεσο πολλαπλό ψεκασμό. Λειτουργεί με μέγιστη πίεση πλήρωσης 1.8 bar (1.4 bar για τον υπάρχοντα κινητήρα) μαζί με μια ελάχιστα μικρότερη αναλογία συμπίεσης 16.5:1 (17.5:1). Το μπλοκ του κινητήρα από χυτοσίδηρο, οι αλουμινένιες κυλινδροκεφαλές και όλα τα εσωτερικά μέρη έχουν ενισχυθεί, όπως είναι απαραίτητο για να αντέχουν τις υψηλότερες θερμικές πιέσεις.



Το σύστημα ανα-κυκλοφόρησης των αερίων της εξάτμισης (EGR) χαρακτηρίζεται από το μέγιστα αποτελεσματικό σύστημα ψύξης το οποίο τώρα περιλαμβάνει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα παράκαμψης για βελτιωμένες εκπομπές καυσαερίων. Αυτό το χαρακτηριστικό, μαζί με την τοποθέτηση του φίλτρου σωματιδίων που δεν χρειάζεται συντήρηση, αναμένεται να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τον πιο αυστηρά κριτήρια του μελλοντικού κανονισμού Euro 5 για τις εκπομπές καυσαερίων.



Άλλες τεχνικές τροποποιήσεις είναι: η υιοθέτηση ενός μεγαλύτερου εναλλάκτη αέρα-αέρα για καλύτερη ψύξη του αέρα εισαγωγής; η εισαγωγή αποτελεσματικότερων στοιχείων προθέρμανσης μέσα στην κυλινδροκεφαλή, για ταχύτερη εκκίνηση σε ψυχρές συνθήκες; και η χρήση ενός ελαφρύτερου πολλαπλού εισαγωγής από πλαστικό υλικό.



Ο κινητήρας TTiD της Saab ικανοποιεί μια αυξανόμενη ζήτηση από τους οδηγούς που δεν διατίθενται να θυσιάσουν τις επιδόσεις για χάρη της οικονομίας καυσίμου. Με χαρακτηριστικά απόδοσης που απαντώνται σε μεγαλύτερους κινητήρες , αποτελεί παράδειγμα για τη δέσμευση της Saab να κατασκευάζει το ιδανικό μεγέθος, πετυχαίνοντας τις επιδόσεις μεγαλύτερων κινητήρων χωρίς τα συνήθη μειονεκτήματα , όπως το επιπλέον βάρος, ο όγκος και οι υψηλότερες τιμές κατανάλωσης.



Ως επιβεβαίωση της εξαιρετικής του απόδοσης, ο κινητήρας Saab TTiD διατίθεται στην έκδοση Aero, αλλά επίσης και σε εκδόσεις Linear και Vector. Διατίθεται και στις 3 εκδόσεις, ως προσθήκη στους υπάρχοντες κινητήρες 1.9 ΤiD των 120 (88 kW) και 150 (110 kW) ίππων, με επιλογή 6τάχυτου κιβωτίου, χειροκίνητου ή αυτόματου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα