Η κρίση μείωσε το μποτιλιάρισμα
Περιορισμένες οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο. Μειωμένη η κίνηση στα οδικά δίκτυα της Αττικής κατά 30%. Μειωμένη και η κίνηση στα ΜΜΜ. Οι επιβάτες δεν εκδίδουν πια κάρτες απεριορίστων διαδρομών, λόγω αυξημένης ανεργίας
- 13 Ιουνίου 2011 12:53
Μείωση στις καθημερινές μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο με ΙΧ κατά 30% σε σχέση με πέρσι και βελτίωση της ταχύτητας κίνησης κατά 50% στους βασικούς οδικούς άξονες της Αθήνας έχουν φέρει οι συνεχείς ανατιμήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα, σε συνδυασμό με τις συνεχείς περικοπές μισθών και συντάξεων.
Παρόλα αυτά, όμως η αύξηση της επιβατικής κίνησης, με εξαίρεση το Μετρό, είναι σχεδόν μηδενική και αποτελεί σαφή ένδειξη ότι πίσω από την κυκλοφοριακή ανάσα κρύβεται η αυξανόμενη ανεργία.
Σύμφωνα με εκτενές ρεπορτάζ της εφημερίδας “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία”, δεν είναι τυχαίο ότι από τον Μάρτιο είχαμε αύξηση των εισιτηρίων και μείωση των καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας, του υπουργείου Υποδομών, το πρώτο τρίμηνο του 2011 σε επτά βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου (Ποσειδώνος, Βουλιαγμένης, Ιερά Οδός, Πέτρου Ράλλη, Πανεπιστημίου, Αμαλίας και Κηφισού) παρατηρείται συνεχής μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου από 4% έως και 9% με σαφή καθοδική τάση, αφού το υψηλότερο ποσοστό αφορά τον Μάρτιο.
Μεγαλύτερη εμφανίζεται και η αύξηση της μέσης ταχύτητας κίνησης των οχημάτων που στο ίδιο διάστημα έφτασε έως και 10%.
Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο τρίμηνο του 2009 οι μετρήσεις έδειχναν άνοδο έως και 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό, αφού οι συγκοινωνιολόγοι είχαν διαπιστώσει από τότε ότι οι περισσότεροι δρόμοι λειτουργούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα κυρίως τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής σε συνθήκες κορεσμού και επομένως δεν υπήρχαν περιθώρια περαιτέρω αύξησης της κυκλοφορίας.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το επιβατικό κοινό δεν στράφηκε στα μέσα μεταφοράς. Το μόνο αισιόδοξο είναι ότι αυξήθηκαν τα έσοδα στο σύνολο των συγκοινωνιακών μέσων, που τον Μάρτιο έφτασε το 7,6% και μάλιστα είναι η πρώτη θετική εξέλιξη της τελευταίας τριετίας.
Η βελτίωση των εσόδων αποδίδεται στην αύξηση των τιμών στα εισιτήρια κατά 40% και στην ενίσχυση των συνεργείων για την εισιτηριοδιαφυγή η οποία φτάνει το 40% στα λεωφορεία.