Περιστροφικό κινητήρας

Περιστροφικό κινητήρας
mazdarotary4607s

Πριν από 40 χρόνια η Mazda παρουσίασε το πρώτο όχημα με περιστροφικό κινητήρα

Στις 30 Μαΐου η Ιαπωνική εταιρεία γιόρτασε την επέτειο των 40 χρόνων από την δημιουργία του 1ου οχήματος με περιστροφικό κινητήρα. Από το 1967 έως τα τέλη Απριλίου του 2007, η Mazda έχει κατασκευάσει περίπου 1,970,000 οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες.



Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Hisakazu Imaki τόνισε: «Ο περιστροφικός κινητήρας συμβολίζει τη Mazda. Γεννήθηκε κάτω απο τις αμείωτες προσπάθειες των προηγούμενων ηγετών μας και την εταιρική παράδοση που αγκαλιάζει τις σκληρές προκλήσεις.



Σύμφωνα με αυτή τη περήφανη παράδοση, θα συνεχίσουμε την έρευνα και την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα με βάση τα μελλοντικά μας σχέδια που ανακοινώσαμε το Μάρτιο του 2007. Η επόμενη γενιά κινητήρων της Mazda (eco-engine – περιστροφικός κινητήρας υδρογόνου) υπόσχεται πολλά και ήδη κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους.



Η Mazda θα επιδιώξει την προσθήκη νέας αξίας στις περιστροφικές τεχνολογίες επενδύοντας περισσότερο στην έρευνα & την ανάπτυξη των περιστροφικών κινητήρων υδρογόνου».




57 χρόνια πριν



Γύρω στα τέλη του 1950, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο, αφιέρωσαν αξιοσημείωτους πόρους για έρευνα & ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα (RE), αλλά οι προσπάθειές τους δεν συνεχίστηκαν επειδή δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις τρομερές τεχνικές προκλήσεις που υπήρχαν στην τεχνολογία.



Μόνο η Mazda επέμενε, ξεπερνώντας επιτυχώς αυτά τα εμπόδια και κατάφερε να θέσει τον περιστροφικό κινητήρα στη μαζική παραγωγή. Στις 30 Μαΐου 1967, η Mazda ξεκίνησε τις πωλήσεις του 1ου αυτοκινήτου παγκοσμίως με περιστροφικό κινητήρα (διπλό – ρότορα), του Cosmo Sport.



Η Mazda παρουσίασε στην αγορά και άλλα οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες συμπεριλαμβανομένων των Familia Rotary Coupe, Savanna, RX-7 και Eunos Cosmo. Με μία σειρά βελτιώσεων στην οικονομία καυσίμου και στην περιβαλλοντική απόδοση, η παραγωγή των οχημάτων Mazda με περιστροφικούς κινητήρες συνεχίστηκε.




Οι πρώτοι αγώνες



Η Mazda ξεκίνησε την εμπλοκή της σε αγώνες αυτοκινήτου το 1968, ακολουθώντας την παραγωγή του Cosmo Sport, όταν τα αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου. Το 1991, το Mazda 787B έκανε τον περιστροφικό κινητήρα ιστορία όταν έγινε το μοναδικό Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε στον 24ωρο Αγώνα Αντοχής του Le Mans. Με περισσότερες από 100 νίκες συνολικά, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξοπλίστηκαν με περιστροφικούς κινητήρες, σημείωσαν τεράστια επιτυχία.




Renesis



Το RX-8 παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2003. Τροφοδοτείται από το νέας γενιάς περιστροφικό κινητήρα Renesis, ο οποίος είναι πιο συμπαγής, δυνατός και φιλικός στο περιβάλλον σε σύγκριση με τους προκάτοχούς του. Το ειδικό περιοδικό τεχνολογίας της Βρετανίας, ’’Engine Technology International’’, απένειμε το 2003 στον κινητήρα Renesis το “International Engine of the Year Award”, καθώς επίσης και, 2 βραβεία στην κατηγορία των κινητήρων το 2003 και το 2004, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο τον σεβασμό και την αναγνώριση του στον κινητήρα Renesis.




Περιστροφικός και οικολογικός



Αυτή τη περίοδο, η Mazda εξελίσσει την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ο οποίος δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα (CO2), ένα από τα αέρια που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη.



Η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ξεκίνησε το 1991 και έχει οδηγήσει στη δημιουργία του RX-8 Hydrogen RE, το οποίο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2006. Αυτή τη στιγμή, κυκλοφορούν 7 οχήματα με περιστροφικό κινητήρα υδρογόνου στους Ιαπωνικούς δρόμους.




Πως λειτουργεί ο Renesis (στα Αγγλικά)




Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα